• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Anonym (tre)
    Anonym (vega) skrev 2014-11-29 17:16:04 följande:

Och hur många timmars städning får man för fem tulpaner köpta på ICA?

En vittvätt ren, vikt och struken samt en lättare dask i ändan med sleven.
  • fluu

Tja, blommor också? Något gott ätbart? En bok? Vad fasen som helst som personen i fråga gillar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (baloo)

haha typiskt TS
    Ge bort något och förvänta sig att få något tillbaka..

Antingen så ger du för att ge, eller så ger du för att få tillbaka och då kan du lika bra köpa blommor till dig själv

Om du skänker pengar till välgörenhet(exempel eller hypotetiskt exempel)
    Förväntar du dig att få något tillbaka då också?

• Mandel

Jag har i 20 års tid köpt underkläder, t-shirts, blommor, alkohol, bakat sockerkakor, lagat favoritmat, köpt hem favoritbröd, lagat flådiga bakelser/räkmackor osv. för att överraska och visa uppskattning - alltså inte till födelsedagar.

Vad jag har fått? Han kör ju inte stekpannan i diskmaskinen. Det ska ju jag vara tacksam för.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (baloo) skrev 2014-11-30 07:45:38 följande:

haha typiskt TS
    Ge bort något och förvänta sig att få något tillbaka..

Antingen så ger du för att ge, eller så ger du för att få tillbaka och då kan du lika bra köpa blommor till dig själv

Om du skänker pengar till välgörenhet(exempel eller hypotetiskt exempel)
    Förväntar du dig att få något tillbaka då också?

Fast där vet man i alla fall att de är tacksamma för gåvan som de fått.

Om man själv inte får någon form av uppskattning eller uppvaktning tillbaka på det man ger/gör mot andra så tröttnar man till slut.
    En relation handlar om att ge och ta. Självklart behöver det inte handla om att allt ska kosta pengar och vara lika mycket värt utan det ska vara något som man vet att mottagaren gillar.
    En person kanske älskar att få blommor medans någon annan skulle bli överlycklig över att få komma hem och sätta sig till bords till nylagad middag en vanlig vardagskväll.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lilje

Jag köper sexiga underkläder som jag använder när vi träffas. Det uppskattas mycket. :)

• SnurriggirrunS
    Anonym (Oscar) skrev 2014-11-28 21:40:16 följande:

Vad skulle jag med blommor och sån´t krafs till? Våningen är redan överfull med pryttlar att hålla reda på så man nästan kvävs. Räcker och blir över med allt krams man själv gett till frugan under åren så jag vill inte ha nå´t för egen del.

Det jag vill ha är sex hångel o kroppskontakt och det får jag genom att diska, städa, fixa och ge frun presenter o upplevelser. Om hon är på rätt humör.

"Happy wife, happy life"

Oscar har en poäng ;)

Sen är det klart att en kvinna kan köpa presenter till sin man för att hon vill ge honom något. De finns de som inte får sex alls i sina förhållanden (där kvinnan tappat lusten) och i många fall så glömde mannen bort att hålla sin fruga lycklig med de små sakerna...och där kommer blommorna in i bilden ;) Utan de där blommorna  för 300 spänn varannan månad, skulle det kanske inte bli något utbyte av sex alls..

• Anonym (Tjej)

Jag uppskattar inte heller blommor så du hade inte fått ett skit av mig, helt enkelt för att du verkar köpa bara för att få nåt tillbaka.

• Anonym (Ingen sex)
    SnurriggirrunS skrev 2014-11-30 12:25:42 följande:

"Happy wife, happy life"

Oscar har en poäng ;)

Sen är det klart att en kvinna kan köpa presenter till sin man för att hon vill ge honom något. De finns de som inte får sex alls i sina förhållanden (där kvinnan tappat lusten) och i många fall så glömde mannen bort att hålla sin fruga lycklig med de små sakerna...och där kommer blommorna in i bilden ;) Utan de där blommorna  för 300 spänn varannan månad, skulle det kanske inte bli något utbyte av sex alls..

Måste hålla med dig helt och hållet.

Nu vill jag inte ha blommor titt som tätt utan jag hade nöjt mig med presenter som jag gillar och önskat mig när jag fyllt år. 
    En av de värsta känslor som finns är att behöva spela lycklig över saker man får (man ska ju vara så tacksam hela tiden och det är tanken som räknas...) av någon som säger sig älska en, men som helt struntar i vad jag tycker om och enbart köper sådana presenter som den själv vill ha. Alltså ingen som helst tanke på mottagaren utan bara på givaren.
    Att leva med någon som efter 20 år fortfarande köper musikcd med sin musiksmak istället för min - till MIG!
    Att få accessoarer som inte ens 14-åringar använder när man är 40+ blir bara löjligt.
    Kliv in i mitt hem och min garderob och det finns genomgående en färg som inte förekommer någonstans - förmodligen för att jag avskyr den färgen, vad är det för färg på en del saker jag får av honom?

Åker han till affären och ska köpa godis så köper han ingenting som jag tycker om. Lagar han mot förmodan mat så är det sådana rätter som jag inte äter - pannkakor.

Detta har så klart helt tagit död på allt vad mina känslor heter. Han respekterar mig inte ett dugg för då hade han lyssnat på mig och vetat om vad jag gillat och då kunnat köpa eller göra saker som gjort mig glad.
    Han nöjer sig ju med sex så det borde ju jag med göra...
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?