SnurriggirrunS skrev 2014-11-30 12:25:42 följande:
"Happy wife, happy life"
Oscar har en poäng ;) 
 Sen är det klart att en kvinna kan köpa presenter till sin man för att hon vill ge honom något. De finns de som inte får sex alls i sina förhållanden (där kvinnan tappat lusten) och i många fall så glömde mannen bort att hålla sin fruga lycklig med de små sakerna...och där kommer blommorna in i bilden ;) Utan de där blommorna  för 300 spänn varannan månad, skulle det kanske inte bli något utbyte av sex alls..
Måste hålla med dig helt och hållet.
Nu vill jag inte ha blommor titt som tätt utan jag hade nöjt mig med presenter som jag gillar och önskat mig när jag fyllt år. 
En av de värsta känslor som finns är att behöva spela lycklig över saker man får (man ska ju vara så tacksam hela tiden och det är tanken som räknas...) av någon som säger sig älska en, men som helt struntar i vad jag tycker om och enbart köper sådana presenter som den själv vill ha. Alltså ingen som helst tanke på mottagaren utan bara på givaren.
Att leva med någon som efter 20 år fortfarande köper musikcd med sin musiksmak istället för min - till MIG!
Att få accessoarer som inte ens 14-åringar använder när man är 40+ blir bara löjligt. 
Kliv in i mitt hem och min garderob och det finns genomgående en färg som inte förekommer någonstans - förmodligen för att jag avskyr den färgen, vad är det för färg på en del saker jag får av honom?
Åker han till affären och ska köpa godis så köper han ingenting som jag tycker om. Lagar han mot förmodan mat så är det sådana rätter som jag inte äter - pannkakor.
Detta har så klart helt tagit död på allt vad mina känslor heter. Han respekterar mig inte ett dugg för då hade han lyssnat på mig och vetat om vad jag gillat och då kunnat köpa eller göra saker som gjort mig glad.
Han nöjer sig ju med sex så det borde ju jag med göra...