• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • matildaaf
    Batmamba skrev 2014-11-29 19:04:28 följande:
    Men sluta ät p-piller om du tycker att det är dåligt!

Jag resonerar lite så här: både kvinnor och män förlorar på att hålla fast vid gamla könsroller. Så länge en kvinna aktivt stödjer könsrollerna kan hon i princip inte klaga på alla de nackdelar de också innebär (låg lön, rättslöshet vid våldtäkt, lillagummanattityder mm).

könsroller - take it or leave it!
    Jag går inte själv på p-piller. Går inte på något preventivmedel alls men jag såg en liknande kommentar i tråden & det är den jag utgår ifrån då min åsikt är sådan. Stoppar en kvinna i sig hormon de betalar för för att båda två ska kunna ligga som bara den utan att få barn så är det en grej hon gör själv, mannen gör ingenting i det. 
    Jag är inte för gamla könsroller.  Bara för att jag tycker mannen ska uppvakta sin kvinna med blommor, öppna dörrar osv så får jag inte klaga på våldtäkter och lillagummanattityder? Jag stödjer aktivt både könsroller för män & kvinnor men stöjer då fan inte det negativa hos varken den ena eller andra. 

Är du smått tappad eller?
  • Anonym (xx)
    Mandel skrev 2014-11-30 09:36:33 följande:

Jag har i 20 års tid köpt underkläder, t-shirts, blommor, alkohol, bakat sockerkakor, lagat favoritmat, köpt hem favoritbröd, lagat flådiga bakelser/räkmackor osv. för att överraska och visa uppskattning - alltså inte till födelsedagar.

Vad jag har fått? Han kör ju inte stekpannan i diskmaskinen. Det ska ju jag vara tacksam för.

Hur orkar du stanna? 
  • guchi

Ja, vad vill ni ha då ?
    Kan du säga eller visa det på något vis, vad du vill ?

• matildaaf
    Anonym (Ingen sex) skrev 2014-11-30 13:41:53 följande:
    Måste hålla med dig helt och hållet.

Nu vill jag inte ha blommor titt som tätt utan jag hade nöjt mig med presenter som jag gillar och önskat mig när jag fyllt år. 
    En av de värsta känslor som finns är att behöva spela lycklig över saker man får (man ska ju vara så tacksam hela tiden och det är tanken som räknas...) av någon som säger sig älska en, men som helt struntar i vad jag tycker om och enbart köper sådana presenter som den själv vill ha. Alltså ingen som helst tanke på mottagaren utan bara på givaren.
    Att leva med någon som efter 20 år fortfarande köper musikcd med sin musiksmak istället för min - till MIG!
    Att få accessoarer som inte ens 14-åringar använder när man är 40+ blir bara löjligt.
    Kliv in i mitt hem och min garderob och det finns genomgående en färg som inte förekommer någonstans - förmodligen för att jag avskyr den färgen, vad är det för färg på en del saker jag får av honom?

Åker han till affären och ska köpa godis så köper han ingenting som jag tycker om. Lagar han mot förmodan mat så är det sådana rätter som jag inte äter - pannkakor.

Detta har så klart helt tagit död på allt vad mina känslor heter. Han respekterar mig inte ett dugg för då hade han lyssnat på mig och vetat om vad jag gillat och då kunnat köpa eller göra saker som gjort mig glad.
    Han nöjer sig ju med sex så det borde ju jag med göra...
    Hur orkar DU med? :/ Cred till dig, hade lämnat.
  • Mrs D

Nu håller vi inte pa och köper spontan presenter till varandra. Men ibland händer det att jag gör det och då brukar det bli fin choklad, för det är något han verkligen gillar.

• Zoja

Jag får nästan aldrig blommor. Vi ger istället små presenter som vi vet att den andre kommer att uppskatta, anteckningsblock, spel, böcker, något speciellt godis etc. :)

• Anonym (Ingen sex)
    matildaaf skrev 2014-11-30 14:14:58 följande:
    Hur orkar DU med? :/ Cred till dig, hade lämnat.

Nu är det enbart en praktisk lösning. Jag har letat boende i 3 år, men det är bostadsbrist här och han som inte brytt sig om barnen ska nu promt ha varannan vecka så jag kan inte flytta till grannkommunen som jag vill heller...

Så jag får väl vänta några år tills barnen är större och kan pendla.

• Mandel
    Anonym (xx) skrev 2014-11-30 14:11:11 följande:
    Hur orkar du stanna? 
    Det gör jag inte!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fröken36

Visste inte att det var en tävling. Jag köper vad som om det är något som jag tror han skulle uppskatta väldigt mycket. 

I just have a friendly pussy
  • matildaaf

Tycker synd om er. Precis som jag skulle tycka lika mycket synd om män som uppvaktar sina kvinnor önskvärt mycket and beyond utan att få något tillbaka. Det ska vara traditionellt men ändå modernt. En kan inte stå för all uppvaktning & uppskattning i en relation.

Vet dock av många erfarenheter att svenska killar har tendenser av att vara snålare. Dem är det. Går tom att googla. Har inte dejtat en helsvensk man på hur länge som helst...

Skaffa er en man som är hälften svensk & hälften utländsk (i mitt fall en halvgrek).. Dem har ju en helt annorlunda mentalitet, på gott & ont men tråden handlar ju om blommor och annat & där slår dem de svenska killarna...

Inväntar hatkommentarer nu :)))))) Skippa det tack..

Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?