• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Anonym (Tappad)
    Anonym (m) skrev 2014-11-30 18:23:35 följande:

Jag har bara läst TS och får intrycket att ni är unga? 

Jag är snart 45. Min man och jag överraskar varann med tex en bra bok som vi vet att den andre skulle vilja ha. Gärna en gammal som är svår att få tag på (yes vi är litteraturnördar Glad )  Vi har gett varann blommor båda två men jag tror att vi är lagom förtjusta i blommor, det är liksom en "basic" present. En svårhittad bok slår mycket högre :) 

Vad jag menar är: man ger något som man vet att den andre verkligen skulle uppskatta: gillar man bio kanske man bjuder på biljetten, gillar man god mat bjuder man på restaurang, gillar man parfym köper man en bra parfym osv 

gillar din man avsugningar? får han såna också?
  • Anonym (Tappad)
    SnurriggirrunS skrev 2014-11-30 19:24:41 följande:
    Tappad...bakom en vagn?

Det är världskänt att svenska killar är snåla jämfört med män i andra kulturer..att de skulle ha en högre standard än svenska män, säger väl sig själv då att svenska män dessutom har dålig smak?
    Tydligen så tycker svenska män att det är ok då att en kvinna knullat en turistbuss män medans en grek/halvgrek inte tycker det är ok?

Dessvärre så föredrar jag svenska män framför andra så man får väl vara glad för de blommor de släpar hem några gånger om året ;) Är jag nöjd, är min man nöjd ;)
    Nej, det är ju just det som är poängen. Inga män tycker om det, oavsett nationalitet.

En kvinna som beter sig så, får helt enkelt inte samma investering. Det har med beteende att göra inte nationalitet.

En grekisk kvinna som ligger med en hel turistsäsong med män kommer inte heller att få män att gå igång på henne och vilja bygga henne ett hus och annat dumt som män känner när de blir kära på riktigt.
  • matildaaf
    SnurriggirrunS skrev 2014-11-30 19:24:41 följande:
    Tappad...bakom en vagn?

Det är världskänt att svenska killar är snåla jämfört med män i andra kulturer..att de skulle ha en högre standard än svenska män, säger väl sig själv då att svenska män dessutom har dålig smak?
    Tydligen så tycker svenska män att det är ok då att en kvinna knullat en turistbuss män medans en grek/halvgrek inte tycker det är ok?

Dessvärre så föredrar jag svenska män framför andra så man får väl vara glad för de blommor de släpar hem några gånger om året ;) Är jag nöjd, är min man nöjd ;)
    Amen, någon som förstår..

Jag föredrar en halv. Lite hemma & lite av något exotiskt. Men bara om landet är Grekland, haha ;)
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 19:24:41 följande:
    Alltså vad i helvete, hur snedtänd får man bli? Jag har då i helvete heller legat med många. 4 personer och jag är strax 22 år gammal. Ta du dina fördomar och ord och stoppa upp dem i röven för helvete. Får mina erfarenheter på andra sätt som inte innefattar en penis i en slida. Är en fin flicka men det verkar du missat totalt. 

Greker har absolut en hög standard på kvinnor som ibland är över gränsen, MEN det är killarna som knullar runt, så in i helvete. Jag vet betydligt mer om hur greker är än vad du gör, det slår jag vad om. 

Kalla mig slampa indirekt, hahahaha lilla hjärtat. 
    Om du är 22 år så vet du ingenting  mer än vad jag vet. Och speciellt inte om greker, inte om nåt annat heller för den delen.

Jag har jobbat i grekland, haft grekiska kunder, varit hembjuden till greker, har grekiska vänner och haft relationer med grekiska kvinnor.

Ja, grekiska män knullar förstår med de kvinnor som särar på benen, precis som alla män från alla kulturer gör. De är ju män.

Det är ju inte samma sak som att en kvinna gör det. 

4 personer är fyra för mycket om du vill ha en ny man med nån kvalite från de här kulturerna. Speciellt vid 22 års ålder.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 19:26:09 följande:

Knullade bara honom vid akropolis förresten <333

Är ni gifta nu då?
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 20:08:05 följande:
    Amen, någon som förstår..

Jag föredrar en halv. Lite hemma & lite av något exotiskt. Men bara om landet är Grekland, haha ;)
    Du kan inte välja halva.

Den halvan som gillar att ha en slampa till flickvän finns inte, så du har otur där.

Du kan få blommor, men från en pojkvän som är hemligt förbannad på dig. Lycka till med att bli lycklig med den relationen.
  • matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 20:05:23 följande:
    Nej, det är ju just det som är poängen. Inga män tycker om det, oavsett nationalitet.

En kvinna som beter sig så, får helt enkelt inte samma investering. Det har med beteende att göra inte nationalitet.

En grekisk kvinna som ligger med en hel turistsäsong med män kommer inte heller att få män att gå igång på henne och vilja bygga henne ett hus och annat dumt som män känner när de blir kära på riktigt.
    Så mysigt att du inte vågar svara på mitt svar till dig. But that's ok cuz I won. Du borde passa din attityd. Så, förlåtet & glömt, lol Flört
    -
    Nej, inte bara beteende. En liten gnutta religion, men till största del kulturen. 

I mina ögon tappar en man extremt mycket värde om han har legat med en turistbuss. Nu hade jag tur med min karl. Men mina helgrekiska tjejkompisar & killkompisar här (ca 15) är extremt stränga. Skulle aldrig investera min framtid med en man som knullat runt. Aldrig.

Det är riktigt synd att en kvinna inte får samma investering men det kommer vi nog aldrig kunna ändra på. Och om det är ok för män runt om i världen att knulla femton turistbussar medans kvinnan tappar sitt värde om det är fler än antalet pappor hon har, så tycker jag inte det är mer än rätt att hon uppvaktas med blommor, smycken, choklad, skor mm.. Det är rätt i det fallet, tycker jag.. 
  • matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 20:12:26 följande:
    Du kan inte välja halva.

Den halvan som gillar att ha en slampa till flickvän finns inte, så du har otur där.

Du kan få blommor, men från en pojkvän som är hemligt förbannad på dig. Lycka till med att bli lycklig med den relationen.
    Nu förstår jag verkligen inte vad du menar? 
    Klart som fan jag kan välja att dejta killar som har en svensk förälder & en utländsk? Varför skulle han vara hemligt förbannad? 

Lycklig är jag, något så fruktansvärt.
  • matildaaf

Och säg inte att du kallar mig slampa igen? Alltså ditt stolpskott. Att jag har otur. Sa ju hur många jag hamnat i säng med. Du har fan problem. 

Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 20:12:26 följande:
    Du kan inte välja halva.

• Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 20:14:27 följande:
    Så mysigt att du inte vågar svara på mitt svar till dig. But that's ok cuz I won. Du borde passa din attityd. Så, förlåtet & glömt, lol Flört
    -
    Nej, inte bara beteende. En liten gnutta religion, men till största del kulturen. 

I mina ögon tappar en man extremt mycket värde om han har legat med en turistbuss. Nu hade jag tur med min karl. Men mina helgrekiska tjejkompisar & killkompisar här (ca 15) är extremt stränga. Skulle aldrig investera min framtid med en man som knullat runt. Aldrig.

Det är riktigt synd att en kvinna inte får samma investering men det kommer vi nog aldrig kunna ändra på. Och om det är ok för män runt om i världen att knulla femton turistbussar medans kvinnan tappar sitt värde om det är fler än antalet pappor hon har, så tycker jag inte det är mer än rätt att hon uppvaktas med blommor, smycken, choklad, skor mm.. Det är rätt i det fallet, tycker jag.. 
    Kvinnor blir gravida, det blir inte män. Där har du den underliggande förklaringen.

Kvinnans sexualitet har ett positivt marknadsvärde, men det blir högt bara när sexualiteten är exklusiv. Ju slampigare hon är ju lägre blir det.

Om du ger avsugningar på en parkeringsplats för lastbilar så är det väldigt lågt. Som lyxprostuerad har man färre kunder som lägger mer tid på men tjänar då mer pengar. Mest tjänar man om man är Melinda Gates.

Men om man vill vara Melinda Gates så kan man inte först börja med att suga av lastbilchauförer, för det diskvalificerar en på direkten. Tyvärr förstår inte kvinnor det där alltid.
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?