• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:19:05 följande:

Fick precis diagnosen PCOS.. Därav ingen mens på bim+11

Obestämd hur "fastställdes" det? Genom någon undersökning? Börjar fundera på hur det ligger till med en själv också, har fortfarande ingen mens och mensvärken har försvunnit nu. Får du börja med Pergotime nu då eller hur verkar det? 
  • JosefineBo

BIM+7 idag, inga tecken på mens.. Egentligen inga tecken på graviditet heller men man kan ju hoppas!

• Emmissara
    JosefineBo skrev 2015-01-15 18:39:01 följande:

BIM+7 idag, inga tecken på mens.. Egentligen inga tecken på graviditet heller men man kan ju hoppas!

har du tagit något test?
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-13 20:53:05 följande:

hur "fastställdes" det? Genom någon undersökning? Börjar fundera på hur det ligger till med en själv också, har fortfarande ingen mens och mensvärken har försvunnit nu. Får du börja med Pergotime nu då eller hur verkar det? 

Dom såg massa blåsor i äggstockarna under vul, är nu på CD 45 och väntar bara på mensen då jag inte har ägglossning. Först ska jag boka tid på barnlöshetsmottagningen, sen ta prover där, lämna spermaprov och eventuellt göra massa andra undersökningar.Gissar på att dom kan vilja spola för att se framkomligheten och sen eventuellt börja med Pergotime, så är en jävla process men såå värt det i slutändan.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Maka94

Min mens har inte kommit, den brukar alltid komma tidigt på morgonen den dagen den är beräknad. Chansen att jag skulle vara gravid känns ytterst liten. Sambon är bortrest under helgen, vill bara att han ska komma hem nu!

• cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:19:05 följande:

Fick precis diagnosen PCOS.. Därav ingen mens på bim+11

Välkommen in i klubben!
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-17 13:38:36 följande:

Välkommen in i klubben!

Efter att chocken lagt sig är jag faktiskt glad att jag har diagnos. Hade nog varit jobbigare om vi försökt flera år och inget fel hittas.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-17 13:45:38 följande:
    Efter att chocken lagt sig är jag faktiskt glad att jag har diagnos. Hade nog varit jobbigare om vi försökt flera år och inget fel hittas.
    Hellre en diagnos än oförklarlig barnlöshet. Med pco har man goda chanser att bli med barn på ett eller annat sätt :)
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-17 13:52:02 följande:

Hellre en diagnos än oförklarlig barnlöshet. Med pco har man goda chanser att bli med barn på ett eller annat sätt :)

Precis. Med diagnos får man hjälp med hormonstimulerande piller vilket räcker för extremt många. Längtar tills jag får börja och då förhoppningsvis känna äl och att det tar sig inom tredje försöket :)
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-17 15:50:50 följande:
    Precis. Med diagnos får man hjälp med hormonstimulerande piller vilket räcker för extremt många. Längtar tills jag får börja och då förhoppningsvis känna äl och att det tar sig inom tredje försöket :)

Nämnde dom något om hur ni ska gå tillväga för att du ska få din önskade graviditet? :)

Jag har ju som tdigare nämnt ätit min tredje pergotime kur nu och hade äl i veckan. Så nu får jag vänta i två veckor och se om där blivit något eller inte. Tror dock inte det. Har faktiskt gett upp hoppet. 
    Kommer min mens så ska jag boka telefontid med min läkare på kvinnokliniken och se vad hon föreslår. Jag hoppas på att få äta pergotime igen men sedan kompensera med en spruta i skinkan som gör att jag får äl inom 36 timmar. Sedan vill jag också att de ska undersöka min sambo, för varför peppra i mig en massa preparat om han skjuter lösa skott? Det är inte direkt så man mår toppen med dessa medicinerna.

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!