• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-27 16:49:11 följande:
    Väger faktiskt 105kg :P men är relativt lång också så jag ser inte så fet ut ändå. 

Frågan är ju om mina muskler i benen väger en del, mina vader är enbart muskler och är starkare än min syster som är "normalstor" och även hon tränar på gym.. så lite muskler har jag ju ändå och dom bidrar till några kilon ändå, så fort jag tränar och blir starkare så går jag upp i vikt, men har ju såklart en hel del fett också. 
    Dom gör verkligen olika på olika landsting, vilket är rätt irriterande.. måste vänta 4månader på att få komma vidare, tänk om jag inte får mens alls under den tiden eller enbart en gång? jag menar, min senaste mens startade den 2 December, pågick väldigt sparsamt i 4 dagar. (typ 4msk/dag, var för lite för tampong och i vanliga fall brukar jag behöva byta tampong väldigt ofta dom två första dagarna. har normalt mens 3-4 dagar. Min cykel har varierat mellan 29-32 dagar sedan april..) något är weird. 

Har typ alla symtom på graviditet också, är så jäkla störande! Min temp är hög, illamående, törstig, kissnödig, trött tidigt och däckar, hård och stängd tapp, molande värk emellanåt.. enda som säger emot en graviditet är testerna och att dom inte såg något på vul, vilket ändå hade varit för tidigt då embryot hade varit stort som ett pepparkorn och dom inte letade efter något då jag var där.. blir galen på allt detta.. min sambo har gått in i en hoppas-fas och det lär ju knäcka honom när mensen nu kommer.. :( 

oj, det lät skumt :s hoppas på att mensen uteblir och att du är preggo :D hade varit awesome!! 
    Precis, muskler väger ju. Undrar hur dom räknar på det då liksom? För då kan väl inte bmi mallen stämma?
    Ajja, skit samma. Det är inte på grund av muskler som jag väger mycket iallafall :p

Ingen mens ännu. Trodde jag hade bim idag. Kan ha räknat fel. Väldigt mycket molvärk har jag, men inte mensvärk. Får se vart detta leder :)
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-28 21:37:51 följande:

Precis, muskler väger ju. Undrar hur dom räknar på det då liksom? För då kan väl inte bmi mallen stämma?

Ajja, skit samma. Det är inte på grund av muskler som jag väger mycket iallafall :p

Ingen mens ännu. Trodde jag hade bim idag. Kan ha räknat fel. Väldigt mycket molvärk har jag, men inte mensvärk. Får se vart detta leder :)

Har man mycket muskler är man överviktig helt enkelt. Men jag är överviktig pga både och.

Kör du ingen app? Då vet man ju när man ska ha mens. :) går in på CD60 på fredag + 4 veckor sen mens.. Aldrig haft det såhär förr, aldrig varit senare än 2 veckor..
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 00:18:15 följande:

Har man mycket muskler är man överviktig helt enkelt. Men jag är överviktig pga både och.

Kör du ingen app? Då vet man ju när man ska ha mens. :) går in på CD60 på fredag + 4 veckor sen mens.. Aldrig haft det såhär förr, aldrig varit senare än 2 veckor..

And there she was, lady red!

Fan också!! Hade precis börjat hoppas på att där faktiskt var något denna gången i med alla märkliga symtom. . Usch vad ledsen jag är nu.

Blir ringa gyn och boka tid med min läkare. Något behöver göras nu, detta fungerar inte.
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-29 10:06:58 följande:

And there she was, lady red!

Fan också!! Hade precis börjat hoppas på att där faktiskt var något denna gången i med alla märkliga symtom. . Usch vad ledsen jag är nu.

Blir ringa gyn och boka tid med min läkare. Något behöver göras nu, detta fungerar inte.

Men nej :( jag hade ju börjat hoppas också :/

Jag hoppas du får tid och hjälp nu! Jag måste vänta 4månader så blir paus i bebisbaket ett tag nu.. :/ lär inte logga in här så ofta heller, känner inget direkt behov längre.
  • Marsvensson

Jag har en fråga till er , vet inte om någon kan svara på det men är det vanligt att ha ont i svanken/ländryggen i början utav graviditeten ? Är i v 3+6 bara men det Känns obehagligt :p känns mer när jag sitter ner, och när jag gör det länge..

• JosefineBo
    fridilie skrev 2015-01-27 20:33:58 följande:
    Va roligt att det är fler 95:or som planerar barn inom snar framtid!

Har känt mig ganska "ensam" om detta då jag vet att många runt om kring mig skulle tycka att jag är alldeles för ung!
    vad tror ni att ni får för reaktioner när ni blir gravida?
    Hej, jag är 96a så är kanske yngst här just nu.. Fyller 19 om några veckor och hoppas att det blir en bebis nu denna månad på andra försöker, äl på fredag så håller tummarna! :)

så kul med folk som är i ens ålder här!
  • cassibassi
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 12:11:55 följande:

Men nej :( jag hade ju börjat hoppas också :/

Jag hoppas du får tid och hjälp nu! Jag måste vänta 4månader så blir paus i bebisbaket ett tag nu.. :/ lär inte logga in här så ofta heller, känner inget direkt behov längre.

Mm,det är värdelöst. Tårarna bara rinner idag. Styrkan har tagit slut. Iallafall för idag. Imorgon kämpar jag igen.

Varit i kontakt med kvinnokliniken och vi kommer bli kallade för vidare undersökning jag och min sambo. Dock tidigast april då de har fullt upp. Har utskrivet tre kurer pergo till så kommer fortsätta att försöka med det till dess.

Jag kommer inte heller skriva mer på denna tråden nu. Mina problem passar inte här. Du är den enda jag haft något gemensamt med.

Jag önskat dig lycka till och hoppas det går vägen för dig innan årets slut!!

Kram
  • Lorainz

Hej, tänkte se om jag också kan hoppa in här? Skrattande

Jag har precis fyllt 20 (är 95:a) och min sambo är 92:a. Jag slutade med mina p-piller i maj förra året och har försökt sedan dess... Tänkte att det kunde vara kul att få lite kontakt med andra unga blivande mammor nu! :)

• Cystan
    Lorainz skrev 2015-01-30 08:00:07 följande:

Hej, tänkte se om jag också kan hoppa in här? 

Jag har precis fyllt 20 (är 95:a) och min sambo är 92:a. Jag slutade med mina p-piller i maj förra året och har försökt sedan dess... Tänkte att det kunde vara kul att få lite kontakt med andra unga blivande mammor nu! :)

95a här med

När ska ni börja denna gången?
  • Lorainz
    Cystan skrev 2015-01-30 10:08:34 följande:
    95a här med

När ska ni börja denna gången?
    Kul med fler 95:or! 
    Är mitt i ett försök just nu... har BIM om exakt en vecka, så känns som att jag ska spricka av otålighet! Hoppas så innerligt att det ska plussa denhär månaden Glad

Har ni börjat försöka än? 
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!