• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo
    lilla frun skrev 2015-02-10 15:51:58 följande:

We did it!:D phpCvPOUQ95595.jpg

Grattis!!! :D

Själv fick jag mens igen, tre dagar för tidigt.. Tredje försöket nästa gång då! :/
  • Gizzmos

Åh vad roligt med en sånhär tråd! Att de finns så många i samma sits! :D

Jag är 19 år och min fästman är 23 år, vi bor i hus och jobbar båda två, vi har varit tsm i 3 år.

När vi köpte huset så sa vi att vi skulle bli gravida inom 2 år, igår var vi på Ikea och fick sån längtan när alla gick med sina bebisar och sa att vi ska vänta i ett år... Idag kom vi överens om att vi ska fundera i 2 månader och känns allt fortfarande bra då så börjar vi försöka! :)

• Ikivv

Nu har jag varit utan p-piller i lite mer än en månad men pga att jag inte fick läsa USK här i min kommun pga väldigt konstiga anledningar så får vi vänta ännu ett tag på att börja försöka, eftersom jag vill veta att jag har ett jobb/studier under tiden. Är så himla jobbigt att vänta! :( 

• JosefineBo
    Gizzmos skrev 2015-02-16 16:05:24 följande:

Åh vad roligt med en sånhär tråd! Att de finns så många i samma sits! :D

Jag är 19 år och min fästman är 23 år, vi bor i hus och jobbar båda två, vi har varit tsm i 3 år.

När vi köpte huset så sa vi att vi skulle bli gravida inom 2 år, igår var vi på Ikea och fick sån längtan när alla gick med sina bebisar och sa att vi ska vänta i ett år... Idag kom vi överens om att vi ska fundera i 2 månader och känns allt fortfarande bra då så börjar vi försöka! :)

Roligt! Då är vi lika gamla då, och våra män ;) Var i Sverige bor du någonstans? :)
  • Gizzmos
    JosefineBo skrev 2015-02-24 14:15:01 följande:
    Roligt! Då är vi lika gamla då, och våra män ;) Var i Sverige bor du någonstans? :)
    I Blekinge. :)
  • Maka94

Minst två personer, varje dag under de senaste veckorna. Har frågat när det är dags för oss? När vi ska skaffa barn?

Jag förstår inte varför ingen kan acceptera att när det väl är dags så kommer dom få veta! Det tär så på all längtan att få frågan varje dag.

• Emmissara
    JosefineBo skrev 2015-03-02 10:33:07 följande:

Hur går det för er alla?? :)

Jag har idag varit och tagit blodprov för ifall jag har något hormonellt fel, så får se vad de säger, för övrigt så har vi lite paus just nu fram tills i juli/augusti, 

För några veckor sedan köpte vi biljetter till en festival (Tomorrowland) och det kanske inte är det optimala att åka dit gravid men ifall att det händer så får ja se till att fixa det ändå :) Känns som det är sista chansen för oss att åka på en sån stor festival (i Belgien) tillsammans, iaf på några år :)

sen gifter vi oss i början av september så det är mycket som händer nu de kommande 6 månaderna så känns skönt med en paus

• Maka94

Våra kompisar som fick barn för två veckor sedan.. Har bestämt namn på sin lilla kille. Och av alla namn i världen. Är det det namnet som jag och min sambo pratat om i över ett år. Det namnet som våran son skulle heta, tänk att vi aldrig någonsin kommer få en son med det namnet nu. En liten del av mig gick sönder när jag fick veta det..

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!