• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • lilla frun
    FiaFalk skrev 2015-02-05 20:57:22 följande:

Ja! :)

Ingen fara! För det första så bor vi inte ens i samma stad, utan vi har 13 mil mellan oss. Det är tänkt att vi ska flytta ihop till sommaren när jag slutar skolan i maj/juni :) Sen behöver jag skaffa ett jobb och vi ska till Cypern i höst. Sedan vill jag att vi ska få bo själva ett tag och ha egentid med varandra innan vi blir tre :)

Jaha Nämen då förstår jag!:) Det är smart av er att tänka framåt och skaffa jobb och så innan den lille kommer :)
  • lilla frun
    Emmissara skrev 2015-02-06 03:02:09 följande:

Välkommen hit, jag och min sambo fick ett missfall i Maj förra året av den oplanerad graviditet, (slutade med p-piller oktober 2013 så vi hade inget skydd) iaf det tog ganska hårt på mig och det satte igång tankarna lite mer för oss båda, vi började försöka aktivt i höstas men det blev jobbigt psykiskt att börja hålla koll på äl, och dessutom börja läsa på högskolan så vi slutade aktivt men vi skyddade inte oss, har ännu inget plus och just nu väntar vi med försök till sommaren då vi ska gifta oss i September och jag vill inte ha en mage då helst + vi ska åka iväg över nyår så vill inte vara nybliven mamma precis då och jag kan inte åka iväg om jag är för långt gången i graviditeten. 

Men lycka till :)

Tack så mycket!

Jag beklagar ert missfall, måste varit jätte tungt:(

Precis på bröllopet kanske man inte vill vara överröst med massa gravidhormoner så man grinar sig igenom hela dagen hehe:D
  • Emmissara
    lilla frun skrev 2015-02-06 12:15:50 följande:
    Tack så mycket!

Jag beklagar ert missfall, måste varit jätte tungt:(

Precis på bröllopet kanske man inte vill vara överröst med massa gravidhormoner så man grinar sig igenom hela dagen hehe:D

tack, ja det går lite upp och ner :/ 

haha ne och sedan har jag redan bestämt min klänning och kan inte ha en mage med den haha :D 

• Anonym (!)

Någon som har mer eller mindre symptom ? Plussade den 27/1 4 dagar fram hade jag massa molvärk , nu har jag knappt något alls , har bara ömma bröst pluss dem är större sen är jag tröttare än vanligt bara, är i v 6 idag:)

• FiaFalk
    lilla frun skrev 2015-02-06 12:13:46 följande:

Jaha Nämen då förstår jag!:) Det är smart av er att tänka framåt och skaffa jobb och så innan den lille kommer :)

Ja :) Det känns skönt också att fixa alla de där sakerna innan så man kan slappna av när det väl är dags. Vill ju kunna göra allt för mitt framtida barn :)
  • FiaFalk

Ville bara berätta en liten rolig sak för er!

Min pojkvän berättade tidigare idag att igår när han var ute med sina kompisar så hade han sett en av våra gamla klasskompisar som blev pappa för något år sedan. Så min pojkvän hade stegat upp till honom, helt random, och börjat fråga en massa om barn och hur det är att vara pappa, och de hade nog suttit i en timma och pratat om barn. JV, min pojkvän, sa att vår gamla klasskompis säkert trodde att jag var gravid nu eftersom han hade frågat så himla mycket haha!

Blev lite varm om hjärtat när han berättade det, för det betyder ju att han undrar en massa och ser fram emot det också även om han inte pratar om det så ofta :)

• Maka94

Min sambo sa igår öppet när vi hade våra vänner på besök att efter april kanske det blir barntillverkning. Blev så rörd av att höra han säga det, och i natt när vi skulle sova la han handen och huvudet mot magen och sa att han längtade efter att prata med vår lilla bebis i magen sen:)

• fridilie
    Lorainz skrev 2015-02-05 20:40:21 följande:

Brukar annars få en jädrans mensvärk en eller två dagar innan mensen kommer, men inte kännt av något sådant än.. Har däremot haft några konstiga stickningar i tjejmagen från och till sedan ÄL, smått illamående, lite yrselattacker och otroligt ömma bröstvårtor som dessutom ser riktigt svullna ut.. 

Känns ju väldigt positivt eftersom jag aldrig kännt såhär innan, men vågar inte hoppas för mycket än utan försöker att inte tänka för mycket på det än.. :)

Hur har det gått för dig? :)
  • Anonym (bebislängtan)

Halloj, hur går det för alla? :)

Själv fick jag tidernas värsta halsbränna igår, kräkts 4-5 ggr idag, molvärk, drömt att jag plussade 2 ggr nu.. Jobbar på ett demensboende och en av damerna som bor där tog mig idag på magen och sa "när kommer dom två små?" BIM - 5, hoppas på plus nu! :) haha

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!