• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Cystan
    Lorainz skrev 2015-01-30 10:26:38 följande:
    Kul med fler 95:or! 
    Är mitt i ett försök just nu... har BIM om exakt en vecka, så känns som att jag ska spricka av otålighet! Hoppas så innerligt att det ska plussa denhär månaden Glad
    Har ni börjat försöka än? 
    Åh spännande!! :)

Vi ska "officiellt" börja i juni..
    Men har hade oskyddat för några dagar sedan, men avbröt precis innna.. Kan ju hända att man blir gravid ändå, gör inget för min del ^^

Var kommer du ifrån?:)
  • Lorainz
    Cystan skrev 2015-01-30 10:36:31 följande:
    Åh spännande!! :)

Vi ska "officiellt" börja i juni..
    Men har hade oskyddat för några dagar sedan, men avbröt precis innna.. Kan ju hända att man blir gravid ändå, gör inget för min del ^^

Var kommer du ifrån?:)
    Bor i karlstad nu, men kommer tidigare ifrån Skåne! Vart kommer du själv ifrån? :)
  • Cystan
    Lorainz skrev 2015-01-30 10:55:10 följande:
    Bor i karlstad nu, men kommer tidigare ifrån Skåne! Vart kommer du själv ifrån? :)
    Okej, kul!

Kommer från Göteborg och bor fortfarande här.
    Men min kille pratar om att "men.. kan man inte flytta till ett litet ställe långt ifrån göteborg?".

Då kan jag tänka mig ställen som Växjö, Borås, Alingsås, Kungsbacka, Kungälv, som inte är alldeles för långt i från Göteborg, då jag vill vara nära min familj :) Han skojar om "Uppsala" typ, men tycker det är för långt ifrån :P
  • Lorainz
    Cystan skrev 2015-01-30 11:15:37 följande:
    Okej, kul!

Kommer från Göteborg och bor fortfarande här.
    Men min kille pratar om att "men.. kan man inte flytta till ett litet ställe långt ifrån göteborg?".

Då kan jag tänka mig ställen som Växjö, Borås, Alingsås, Kungsbacka, Kungälv, som inte är alldeles för långt i från Göteborg, då jag vill vara nära min familj :) Han skojar om "Uppsala" typ, men tycker det är för långt ifrån :P
    Ah, min kille kommer ifrån Göteborg, vi flyttade därifrån i somras! :)

Jo förstår hur du känner över att flytta långt, jag bor just nu 6 timmars bilfärd ifrån min familj, så blir ju desvärra att man inte träffar dem så ofta :(
  • Cystan
    Lorainz skrev 2015-01-30 11:19:33 följande:
    Ah, min kille kommer ifrån Göteborg, vi flyttade därifrån i somras! :)

Jo förstår hur du känner över att flytta långt, jag bor just nu 6 timmars bilfärd ifrån min familj, så blir ju desvärra att man inte träffar dem så ofta :(
    Aa, helst vill jag inte flytta och om jag ska flytta är det Kungsbacka, Kungälv, Borås eller Alingsås. För det är svinsvårt att få förstahandskontrakt här i Gbg..
  • Ztarduzt
    cassibassi skrev 2015-01-29 14:38:47 följande:

Mm,det är värdelöst. Tårarna bara rinner idag. Styrkan har tagit slut. Iallafall för idag. Imorgon kämpar jag igen.

Varit i kontakt med kvinnokliniken och vi kommer bli kallade för vidare undersökning jag och min sambo. Dock tidigast april då de har fullt upp. Har utskrivet tre kurer pergo till så kommer fortsätta att försöka med det till dess.

Jag kommer inte heller skriva mer på denna tråden nu. Mina problem passar inte här. Du är den enda jag haft något gemensamt med.

Jag önskat dig lycka till och hoppas det går vägen för dig innan årets slut!!

Kram

Jag skriver till dig på mejl helt enkelt!
  • Emmissara

jag känner att jag inte tillför så mycket till gruppen just nu men det som händer hos mig är att jag inväntar tiden till gyn för kontroll (om 1,5 vecka) sen så har jag och min sambo bestämt datum till då vi ska gifta oss (i september) och vill helst inte ha en gravid mage då så vi kommer att skydda oss nu fram till mitten av sommaren. Men som sagt jag kollar också in här varje dag och jag hoppas att det går bra för er alla 

• Marsvensson

Vad roligt hoppas det går för er :) men försök att inte tänka på det för mycket, jag tog ut min p stav september 2014, och tänkte på det heeela tiden.. Men nu den senaste tiden har jag/vi inte alls tänkt på det och fick plus förra tisdagen :) är 23 :) håller tummarna gör er :)

Lorainz skrev 2015-01-30 08:00:07 följande:

Hej, tänkte se om jag också kan hoppa in här? 

Jag har precis fyllt 20 (är 95:a) och min sambo är 92:a. Jag slutade med mina p-piller i maj förra året och har försökt sedan dess... Tänkte att det kunde vara kul att få lite kontakt med andra unga blivande mammor nu! :)

• Lorainz
    Marsvensson skrev 2015-02-02 11:05:33 följande:

Vad roligt hoppas det går för er :) men försök att inte tänka på det för mycket, jag tog ut min p stav september 2014, och tänkte på det heeela tiden.. Men nu den senaste tiden har jag/vi inte alls tänkt på det och fick plus förra tisdagen :) är 23 :) håller tummarna gör er :)

Åh vad kul, stort grattis till plusset! :)
  • Anonym (bebislängtan)

Inatt drömde jag att jag var gravid, märkte detta då det kom bröstmjölk ur vänster bröst när jag klämde på bröstvårtan och gjorde ett test och det blev snabbt ett plus! Hoppas självklart att det ska vara en sanndröm men dröjer innan jag får veta.. BIM 14/2 :) nån mer som drömt att de plussat?

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!