• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    snusmumriken skrev 2015-01-16 11:35:28 följande:

Jag tänker inte berätta alls :) Dels var det väldigt turbulent i förhållandet för ett år sen, jag flyttade en period och det var ett jävla liv från alla håll och kanter. Dels känns det svårt att försvara en graviditet när jag är arbetslös. Jag orkar inte med synpunkter helt enkelt, speciellt inte de som framförs bakom ryggen.. Vill ha min graviditet för mig själv, det lär ju synas om några månader, men då får folk fråga, haha!

Ja då förstår jag :) Tråkigt bara när andra ska lägga sig i om man skaffar barn eller inte :(
  • idorina
    Mysmia79 skrev 2015-01-16 14:51:47 följande:

Hänger på här :) 7+0 i dag

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Jag har inte haft några symtom alls, förrän typ häromdagen. Nu mår jag illa och brösten börjar ömma.. Är i vecka 6+0 imorgon.
  • isabelless

Känner mig inte ett dugg gravid. Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom?

Skönt att du får må bra! Jag går in i vecka 9 imorgon dvs 7+6 idag och jag mår pyton! :(
  • PaLo
    Eveelina89 skrev 2015-01-16 14:44:31 följande:

Jag hade tydligen skrivit ner fel tid. Skulle ha varit dit på morgonen isf kl 13 . Vart verkligen illa bemött var väldigt irriterad att hon fick sitta pch boka ny tid för mig på övertid osv. Så nu har jag bölat i en timme, är nog gravid alltid. Men tråkigt när man är orolig och det är första gången man är gravid sen har man längtat och väntat på detta i över en vecka :/ :(

Usch vad jobbigt.. När fick du ny tid då? Tråkigt när man blir så illa bemött. Jag hade gått till en annan mottagning om det finns. Man ska ju trots allt känna sig trygg och få stöd. Och om de bemöter dig så illa så kan det ju bli svårt för dig att trivas där...
  • NattaLind

Känner mig mest.... typ småsjuk. Snorig, dåligt flås och trött. Känner mig med andra ord väldigt ogravid :P
  • jojs

Jag mår illa efter att jag ätit och när jag vaknar på morgnarna. Jag kissar ofta, har lätt huvudvärk hela tiden, mensvärksmärtor, nyser ofta, är patologiskt trött och börjar lätt gråta Tungan ute Jag blir också lätt irriterad, fast retar mest upp mig på min stackars man. Jo, jag blir lätt överhettad i ena sekunden för att frysa i nästa. Många symptom, jobbigt men det är värt det så länge jag har en bebis i magen.

• Jeulina
    Madicken01 skrev 2015-01-16 11:22:56 följande:

Jobbet kommer jag bli tvungen att berätta för senaste v.12, måste byta arbetsuppgifter. Hoppas kunna vänta till v.12. Sist fick jag berätta i v.10.

Får jag fråga vad du jobbar med? Eftersom du måste byta arbetsuppgifter. :)
  • Eveelina89
    PaLo skrev 2015-01-16 15:19:16 följande:
    Usch vad jobbigt.. När fick du ny tid då? Tråkigt när man blir så illa bemött. Jag hade gått till en annan mottagning om det finns. Man ska ju trots allt känna sig trygg och få stöd. Och om de bemöter dig så illa så kan det ju bli svårt för dig att trivas där...
    Ja hemskt va det, ändrade tid till måndag men jag kände att hon inte var trevlig hon hälsade inte ens på oss?

Så min man ringde och avbokade så jag ska ringa och boka tid på ett annat ställe på måndag.

Hoppas det blir bättre. :)
  • jojs
    Eveelina89 skrev 2015-01-16 16:56:19 följande:

Ja hemskt va det, ändrade tid till måndag men jag kände att hon inte var trevlig hon hälsade inte ens på oss?

Så min man ringde och avbokade så jag ska ringa och boka tid på ett annat ställe på måndag.

Hoppas det blir bättre. :)

Fy så otrevligt, vad bra att ni avbokade! Hoppas ni får ett bättre bemötande nästa vecka
Svar på tråden BF september 2015!