• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely

När berättar ni för ert jobb förresten? Jag berättar nog för chefen v 14 där med omkring :)

• 89an

Jaha, första morgonen som jag mår riktigt illa. V 5+2 idag. Har inte spytt eller så, men bara tanken på mat får mig att vilja göra det. Ingen mysig känsla. Hoppas det inte eskalerar under de kommande veckorna.

• Madicken01
    Cessely skrev 2015-01-16 10:21:34 följande:

Ni som väntar tredje barnet (som jag själv gör) när och hur ska ni berätta för era nära om graviditeten? Några kanske redan berättat? Jag berättade för mina två närmaste vänner samma dag som jag plussade. Min mamma ska jag berätta för nästa vecka (v.6 är jag i då). Min pappa och min sambos föräldrar kanske vecka 11och alla andra v. 14 kanske. :)

Vi väntar nog till efter KUB testet. Vill helst berätta för syskonen först och det vill vi inte att det blir för tidigt. Så ja, vi får hålla tyst till mars nån gång...

Men ser allt bra ut på UL i slutet av januari så kommer det bli svårt att hålla tyst ;)
  • NattaLind
    Cessely skrev 2015-01-16 10:22:48 följande:

När berättar ni för ert jobb förresten? Jag berättar nog för chefen v 14 där med omkring :)

Föräldrar, svärföräldrar och min bästa vän vet. Så har man någon att prata med om något händer.

Jobbet får veta efter ul vecka 12 :)
  • lördagsgodis

Vi väntar nr 3 och syskonen är 5 & 7 år så vi tänkte nog vänta tills efter kub med att berätta för dom om allt ser bra ut då. Jag har berättat för två nära vänner redan och om jag inte avslöjar mig med mitt illamående så väntar vi nog till kub med att berätta för mor och farföräldrarna oxå, jobbet lika så.

• Madicken01

Jobbet kommer jag bli tvungen att berätta för senaste v.12, måste byta arbetsuppgifter. Hoppas kunna vänta till v.12. Sist fick jag berätta i v.10.

• Madicken01
    89an skrev 2015-01-16 10:22:54 följande:

Jaha, första morgonen som jag mår riktigt illa. V 5+2 idag. Har inte spytt eller så, men bara tanken på mat får mig att vilja göra det. Ingen mysig känsla. Hoppas det inte eskalerar under de kommande veckorna.

Jobbigt! Men ändå bra... ;) hoppas det inte blir värre!
  • Cessely
    Madicken01 skrev 2015-01-16 11:05:20 följande:

Vi väntar nog till efter KUB testet. Vill helst berätta för syskonen först och det vill vi inte att det blir för tidigt. Så ja, vi får hålla tyst till mars nån gång...

Men ser allt bra ut på UL i slutet av januari så kommer det bli svårt att hålla tyst ;)

Ja det är ju skönt att ha gjort KUB:testet innan man berättar för alla :) Syskonen får veta då med :)

Så långt att vänta bara jue, hihi!
    NattaLind skrev 2015-01-16 11:13:01 följande:

Föräldrar, svärföräldrar och min bästa vän vet. Så har man någon att prata med om något händer.

Jobbet får veta efter ul vecka 12 :)

ah ok :) ja först tänkte ja inget säga till föräldrarna förrena senare men ändrat mig så berättar tidigare och sen alla efter kub. :)
  • snusmumriken
    Cessely skrev 2015-01-16 10:21:34 följande:

Ni som väntar tredje barnet (som jag själv gör) när och hur ska ni berätta för era nära om graviditeten? Några kanske redan berättat? Jag berättade för mina två närmaste vänner samma dag som jag plussade. Min mamma ska jag berätta för nästa vecka (v.6 är jag i då). Min pappa och min sambos föräldrar kanske vecka 11och alla andra v. 14 kanske. :)

Jag tänker inte berätta alls :) Dels var det väldigt turbulent i förhållandet för ett år sen, jag flyttade en period och det var ett jävla liv från alla håll och kanter. Dels känns det svårt att försvara en graviditet när jag är arbetslös. Jag orkar inte med synpunkter helt enkelt, speciellt inte de som framförs bakom ryggen.. Vill ha min graviditet för mig själv, det lär ju synas om några månader, men då får folk fråga, haha!
Svar på tråden BF september 2015!