• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03
    Sopp skrev 2015-01-21 12:31:47 följande:

Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på

phpK1biNy06645.jpg

Åh vad söt liten minibebis! :)
  • Madicken01
    Sopp skrev 2015-01-21 12:31:47 följande:

Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på

Så himla härligt :)
  • Marian03
    Emeralda skrev 2015-01-20 21:53:14 följande:
    Ja jag mår hur bra som helst. Kanske lite tröttare än vanligt och sjukt ömma bröst. Mår inte illa eller så. Ibland får jag för mig att jag drömt det där positiva beskedet på stickan men jag har ju ingen mens och mannen säger att han också såg att det stod Gravid på stickan XD

Ang min hypotyreos så ska jag ta prover vilken dag som helst, inväntar bara remissen. Under tiden har jag höjt min dos Levaxin från 125 mikrogram till 175 mikrogram tills jag fått provsvar och ev annat besked från läkare.
    Idag ringde läkaren, jag hade hypoterios.

Det låg på 7 sa hon. Vad ligger ditt på? Jag har precis hämtat levaxin och ska äta 25 mikrogram står det om dagen. Jag förstod på henne att jag inte hade så jättemycket underfunktion. Svårt att veta själv vad det betyder :)
  • 26number1

Vad är "fl's app" för någon? :P

lördagsgodis skrev 2015-01-21 09:33:55 följande:

Jag har fl's app och den lila gravidappen sen tycker jag att ett barn blir till av Lennart Nilsson är häftig.

• Emeralda
    Marian03 skrev 2015-01-21 18:45:20 följande:
    Idag ringde läkaren, jag hade hypoterios.

Det låg på 7 sa hon. Vad ligger ditt på? Jag har precis hämtat levaxin och ska äta 25 mikrogram står det om dagen. Jag förstod på henne att jag inte hade så jättemycket underfunktion. Svårt att veta själv vad det betyder :)
    Jag minns inte vad jag låg på när jag fick diagnosen. Men jag har för mig att jag inte heller låg så långt från normalvärde. Jag började också på 25 mikrogram men fick gå upp på 125 (långsam upptrappning) innan jag hamnade på helt bra nivåer och den dosen har jag haft i flera år nu. Jag ska kolla nytt värde imorgon, kollar normalt 1g/år men nu under graviditeten får det bli oftare.
  • Marian03
    Emeralda skrev 2015-01-21 19:27:52 följande:
    Jag minns inte vad jag låg på när jag fick diagnosen. Men jag har för mig att jag inte heller låg så långt från normalvärde. Jag började också på 25 mikrogram men fick gå upp på 125 (långsam upptrappning) innan jag hamnade på helt bra nivåer och den dosen har jag haft i flera år nu. Jag ska kolla nytt värde imorgon, kollar normalt 1g/år men nu under graviditeten får det bli oftare.
    Ok, då höjer man sig kanske efterhand för att hitta rätt då. Vad skönt att man inte hade en överfunktion iaf, det verkade värre.

Känns bra att få veta så här tidigt i graviditeten så att man kan undvika att nåt händer.

Misstänker lite att det kan vara detta som gjort att det tog sån tid för oss att få ett plus ;)

Jättebra att de har extrakoll på en under graviditeten :)

Känner man någon skillnad av medicinen? Mår man i regel bättre eller känner man sig typ mer som vanligt? Märkte du något med att du fick mer normal ämnesomsättning?
  • MaCeLu

Om man går med i FB gruppen, syns det bland ens vänner då??

Vi kommer hålla detta för oss själva så länge som möjligt. Både för dom närmaste och jobb etc.

Eftersom det inte är planerat och vi själva måste Landa i allt ordentligt, se så allt är bra och inte slutar i MA (hade ett sent MA innan yngsta dottern) så försöker vi nog att hålla oss från alla andras åsikter så länge som möjligt...

• Grus grus
    MaCeLu skrev 2015-01-21 19:54:39 följande:

Om man går med i FB gruppen, syns det bland ens vänner då??

Vi kommer hålla detta för oss själva så länge som möjligt. Både för dom närmaste och jobb etc.

Eftersom det inte är planerat och vi själva måste Landa i allt ordentligt, se så allt är bra och inte slutar i MA (hade ett sent MA innan yngsta dottern) så försöker vi nog att hålla oss från alla andras åsikter så länge som möjligt...

Nej det syns inte. Vågar skriva mer där än här då det kryllar av folk jag känner här på fl som vet mitt nick.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Emeralda
    Marian03 skrev 2015-01-21 19:44:55 följande:
    Ok, då höjer man sig kanske efterhand för att hitta rätt då. Vad skönt att man inte hade en överfunktion iaf, det verkade värre.

Känns bra att få veta så här tidigt i graviditeten så att man kan undvika att nåt händer.

Misstänker lite att det kan vara detta som gjort att det tog sån tid för oss att få ett plus ;)

Jättebra att de har extrakoll på en under graviditeten :)

Känner man någon skillnad av medicinen? Mår man i regel bättre eller känner man sig typ mer som vanligt? Märkte du något med att du fick mer normal ämnesomsättning?
    Ja. Jag märkte stor skillnad. Jag var enormt deprimerad, konstant gråtfärdig av trötthet och helt körd i botten när det upptäcktes och det var som att återvända från en annan planet! Sen frös jag som en hund hela tiden innan med, det blev också mycket bättre.
Svar på tråden BF september 2015!