• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på

• 1StoltMamma
    Sopp skrev 2015-01-21 12:31:47 följande:

Här är vår lilla ärta! Hen är tydligen 8 veckor och 2 dagar, 17 mm stor. Allt såg fint ut, blev överraskad att de gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt som jag var inställd på

Ser verkligen ut som en liten liten bebis haha va roligt. Ni som gör tidigt ul eller vul bokar ni själva på privat klinik eller via er bm. Förra graviditeten gjorde vi vul i v 7 på gynakuten (kk)
  • Sopp
    1StoltMamma skrev 2015-01-21 12:36:17 följande:

Ser verkligen ut som en liten liten bebis haha va roligt. Ni som gör tidigt ul eller vul bokar ni själva på privat klinik eller via er bm. Förra graviditeten gjorde vi vul i v 7 på gynakuten (kk)

Jag vet jättesjukt! Fatta hur små de där pyttepaddlarna till fötter o händer är om hela han är 17 mm?! En liten minimänniska i min mage, helt otroligt. Vi fick remiss från mödravården för att vi inte visste hur långt gången jag var
  • MaCeLu

Så jättefin!!!
  • lördagsgodis
    MaCeLu skrev 2015-01-21 12:28:14 följande:
    Ja visst är det välkommet, det är det ju. Men planeringen går ju pt skogen. Ännu ett par år med småbarn. Vi har fyra st innan på 16,13, 9 och 4 (blir 5 sent i år) sen tidigare.

Hur gamla är era?
    Våra barn blir 8 och 6 i år och ibland undrar jag vad vi tänkte nu när allt äntligen lugnat ner sig. Vi körde på säkra perioder vilket funkat fint tidigare men inte nu tydligen:)
  • lördagsgodis

phpK1biNy06645.jpg

Cool bild och grattis!
  • Lissing

Grattis!
    Då borde du vara beräknad i augusti ju Glad

Jag ska också göra UL, inte VUL, imorgon. 
    Är då i v 6+4.

Har gjort både VUL och UL tidigt förr
    och tycker man ser lika bra på både ock,
    så fattar inte varför dom ibland vill in och
    rota i slidan när man faktiskt ser lika bra
    utifrån magen tidigt också.
    081118, 100703, BF 150912
  • Spegeelbild

Vilken fin bild, ikväll blev jag jätte illamående, sen kom jag på att jag knappt ätit någon lunch brukar alltid äta lunch, mått unna dom senaste dagarna på eftermiddagsena men måste väll blivit värre idag när jag ätit dåligt mitt på dagen.

Tänker försöka vänta med att berätta att jag är gravid så länge det går på praktiken men blir illamåendet för jobbigt lär jag väll berätta. Har ju praktik 3 dagar i veckan ända till juni sen är min utbildning klar. Min lärare vet Iaf om det för jag ska ju till bm snart tiden är på en måndag morgon och då har jag lektion så måste kommer lite senare. Han förstod iaf det så det kändes bra :)

Klasskamraterna får veta det senare om allt går bra :)

• Marian03
    Grus grus skrev 2015-01-21 11:43:57 följande:
    På grund av komplikationer har jag gjort två vul. Snart ska jag göra kub och sen blir det ju vanliga ul, så minst fyra denna graviditet kommer det att bli. Har full förtroende till att läkarna skulle sagt och gjort något annat om flera vul vore skadligt.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
    Ja jag tror lite att hon är "av den gamla skolan" då blivande mammor inte ska veta eller ifrågasätta ett skit utan bara lyssna på att de vet bäst.. Vissa kärringar alltså, ursäkta uttrycket men man blir så trött.

Jag tror absolut inte heller att det är skadligt, hon ville bara inte ta den diskussionen med mig.
Svar på tråden BF september 2015!