• Svar på tråden BF september 2015!
  • MaCeLu

Hej!

Plussade i morse och är lite chockade, både jag och min man. EN ENDA GGN på fyra år missade vi att skydda oss och nu är jag gravid i vecka 4+2.

Det är mitt femte barn jag nu väntar och jag känner mig så osäker på om det här är rätt.

Vi var ju klara med små bebisar här.

Har haft en del tecken, men trodde ändå aldrig det skulle vara så att jag verkligen VAR gravid.

Är det fler som inte planerat sin graviditet här inne?

• Cessely

Vecka 6 idag (5+4) och illamåendet började smyga sig på igår så även idag. Hjälp vart ska det sluta??? Har i varje fall laddat med Postafen i fall att :)

• lördagsgodis
    26number1 skrev 2015-01-21 08:53:43 följande:

Måste bara säga tack för att den här tråden finns! Gick in i v 5 igår och har sedan dess haft lite molande ont i magen, typ mensvärk. Har självklart nojjat över detta och var helt säker på att något var fel, fast det verkar vara väldigt vanligt? Så svårt när allt är nytt! Har i alla fall beställt hem lite böcker så nu ska jag läsa på om vår kommande bebis :D

Vilka appar använder ni? Läst några bra hjälpsamma böcker?

Jag har fl's app och den lila gravidappen sen tycker jag att ett barn blir till av Lennart Nilsson är häftig.
  • lördagsgodis
    MaCeLu skrev 2015-01-21 09:16:23 följande:

Hej!

Plussade i morse och är lite chockade, både jag och min man. EN ENDA GGN på fyra år missade vi att skydda oss och nu är jag gravid i vecka 4+2.

Det är mitt femte barn jag nu väntar och jag känner mig så osäker på om det här är rätt.

Har haft en del tecken, men trodde ändå aldrig det skulle vara så att jag verkligen VAR gravid.

Vi ville ha ett till barn men inte just nu, det blir vårt tredje och det blir en liten sladdis men den är välkommen även om jag ibland undrar vad vi gett oss in på!
  • Cessely
    MaCeLu skrev 2015-01-21 09:16:23 följande:

Hej!

Grattis :) Jag väntat vårt tredje :)
  • Madicken01

Tack för alla tummar som hålls. Ver inte alls vad som pågår i min kropp just nu. Mycket förvirrande och vi pendlar mellan hopp och förtvivlan. Skall ju på UL om en vecka, så om inte förr så lär vi få besked då.

• malbjo

Tack för tumhållningar. Ska in på sjukhuser imorgon. Har dock kvar alla symptom o mår mer illa än någonsin innan ska det nu inte bli någon bebis kan jag väl få slippa illamåendet. Pendlar mellan hopp o förtvivlan.

• Grus grus
    Marian03 skrev 2015-01-21 01:41:22 följande:

Ja kanske man ska göra det istället, oftast är det bättre.

Hon jag pratade menade att man inte gör mer än ett ultraljud och det är det som är runt vecka 18.

För det var väldigt skadligt för barnet att strålas så när man gör övriga ultraljud, typ vul eller så.

Tror hon bara ville att jag skulle sluta prata om det?

Det är ju många som gör vul ju?

På grund av komplikationer har jag gjort två vul. Snart ska jag göra kub och sen blir det ju vanliga ul, så minst fyra denna graviditet kommer det att bli. Har full förtroende till att läkarna skulle sagt och gjort något annat om flera vul vore skadligt.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • MaCeLu

Vad roligt att det var fler som fått flera barn tidigare!!

Att det är syskon som bakas ????

• MaCeLu
    lördagsgodis skrev 2015-01-21 09:37:41 följande:
    Vi ville ha ett till barn men inte just nu, det blir vårt tredje och det blir en liten sladdis men den är välkommen även om jag ibland undrar vad vi gett oss in på!
    Ja visst är det välkommet, det är det ju. Men planeringen går ju pt skogen. Ännu ett par år med småbarn. Vi har fyra st innan på 16,13, 9 och 4 (blir 5 sent i år) sen tidigare.

Hur gamla är era?
Svar på tråden BF september 2015!