• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken

Jag är inte aktiv i denna tråd men läser runt i alla september-trådar, hoppas det är ok att jag delar med mig av ett tips mot illamående och kräkningar. Vitamin b6. Läs runt lite, fråga på Apoteket eller barnmorskan om de känner till det. Jag tycker att det hjälper, inte 100% men jag mår mycket bättre. Och är piggare. Hoppas det kan hjälpa någon annan!

• bjoorkk

Har drabbats av UVI ännu en gång, har otroligt lätt att få det tråkigt nog, går på furadantin nu, har en värm flaska virad i en handduk mellan benen så det ska hållas varmt, men verkar inte hjälpa, känns som man ska avlida snart, bett min pojkvän köpa hem tranbärsjuice eller citroner, men finns det några andra tips om vad man kan göra för att lindra det?!

• malbjo

Blev besök på kk-akut igår då jag var yr och skakig. Läkaren sa till mig att fortsätta med lergigan 4 ggr om dagen fick även utskrivet en sorts tabletter till mot illamåendet samt medicin mot halsbränna. Så jag är värsta pillerknapraren just nu... Blev även sjukskriven 2 veckor känns som jag sover 22 timmar per dygn. Tur mina barn är stora så de klarar sig själv.

Läkaren gjorde även ett vaginalt ul o vi fick se ett litet tickande hjärta. :)

Så mår ni illa ta kontakt med läkare der finns hjälp att få.

• Spegeelbild

Idag är jag trött, praktiserar heltid på en förskola tre dagar i veckan och gick in i vecka 8 igår :p försöker att inte lyfta så mycket. Man får is ont i ryggen. Men ska inte berätta nått dörren efter vecka 12 :p

Kan iAF äta ganska bra fortfarande men fick blodsocker fall eller nått idag blev helt yr och det svartna för ögonen men tror ingen tänkte på det ingen som reagerade över det oss. Han säta mig på hyk och böja ner huvudet innan jag svimmade iaf tur det :p

• Lissing

En liten parvel med tickande
    hjärta visade sig idag på UL.
    Hon mätte att jag var i v 6+6
    och inte 6+4 som jag trott
    Men det var svårt att mäta exakt
    så här tidigt sa hon, och enligt
    ÄL-tester så ÄR jag i v 6+4 faktiskt,
    så jag fortsätter räkna enligt det

081118, 100703, BF 150912
  • lördagsgodis
    Lissing skrev 2015-01-22 17:17:12 följande:

En liten parvel med tickande
    hjärta visade sig idag på UL.
    Hon mätte att jag var i v 6+6
    och inte 6+4 som jag trott smile1.gif
    Men det var svårt att mäta exakt
    så här tidigt sa hon, och enligt
    ÄL-tester så ÄR jag i v 6+4 faktiskt,
    så jag fortsätter räkna enligt det smile1.gif

081118, 100703, BF 150912
    Grattis! Underbart med så många tickande hjärtan:)
  • I Walk The Line

Känns lite olustigt att äta medicin mot illamåendet.. Jag är emot medicin överlag när jag är gravid. Det är helt riskfritt det där som en kan få?

• I Walk The Line

Jag känner mig så himla konstig. Yrslig, illamående å så extremt trött! Kan typ bara ligga. Å så får jag huvudvärk emellanåt. Mår som en påse nötter. Helt off..

• malbjo
    I Walk The Line skrev 2015-01-22 18:14:51 följande:

Jag känner mig så himla konstig. Yrslig, illamående å så extremt trött! Kan typ bara ligga. Å så får jag huvudvärk emellanåt. Mår som en påse nötter. Helt off..

Precis så mådde jag också därför jag åkte in till sjukhuset. Jag är också väldigt mycket emot tabletter men tänker som så att om läkaren sagt att det är ok så litar jag på det o för att orka 6-7 månader till så måate jag må bra nu.

Kolla med en läkare är mitt tips
  • Emeralda

Jag har inte varit nojig alls (nästan iaf..) vid mina två tidigare graviditeter men nu känner jag att jag oroar mig massor för att nåt ska gå fel. Mest för att jag inte alls känner mig gravid! Jag mår inte illa, brösten gör iof ont men inte mer än vad de gör innan mens och växtvärken i magen har försvunnit. Men jag är iof bara i 4+5 så alla graviditetsbesvär hinner väl komma antar jag. Men någon slags "bekräftelse" på att jag ÄR gravid hade varit lite småkul. Jag förstår de som grav.testar sig gång på gång nu faktiskt XD

Svar på tråden BF september 2015!