• Svar på tråden BF september 2015!
  • Blixt3
    Emeralda skrev 2015-01-22 19:06:44 följande:

Jag har inte varit nojig alls (nästan iaf..) vid mina två tidigare graviditeter men nu känner jag att jag oroar mig massor för att nåt ska gå fel. Mest för att jag inte alls känner mig gravid! Jag mår inte illa, brösten gör iof ont men inte mer än vad de gör innan mens och växtvärken i magen har försvunnit. Men jag är iof bara i 4+5 så alla graviditetsbesvär hinner väl komma antar jag. Men någon slags "bekräftelse" på att jag ÄR gravid hade varit lite småkul. Jag förstår de som grav.testar sig gång på gång nu faktiskt XD

Jag känner exaky samma sak som du. Inga grav.symptom mer än lite ömma bröst. Skille också vilja känns något mer! Känner mig inte alls gravid.. Tror kag gjorde 5-6 test innan jag kunde tro att det verkligen var ett plus! Är i 4+
  • Blixt3

Är i 4+2 ska detstå:)

När brukar illamående och sådant märkas av?

• Emeralda

Jag minns inte när det började med illamåendet för mig vid mina två andra graviditeter. Jag minns bara att jag mådde illa dygnet runt hur länge som helst och tänkte att om jag någonsin får för mig att bli gravid igen får nån se till att prata riktigt allvar med mig, haha.

Men i gravid-appen jag har på telen verkar det som att illamåendet brukar komma smygande runt v5-6. Så vi får väl se, om nån vecka förbannar vi väl att vi önskade oss lite graviditetssymtom ;)

• Blixt3
    Emeralda skrev 2015-01-22 19:24:38 följande:

Jag minns inte när det började med illamåendet för mig vid mina två andra graviditeter. Jag minns bara att jag mådde illa dygnet runt hur länge som helst och tänkte att om jag någonsin får för mig att bli gravid igen får nån se till att prata riktigt allvar med mig, haha.

Men i gravid-appen jag har på telen verkar det som att illamåendet brukar komma smygande runt v5-6. Så vi får väl se, om nån vecka förbannar vi väl att vi önskade oss lite graviditetssymtom ;)

Haha då får vi vänta med spänning nu 1-2 veckor! Lite symptom hade varit roligt. Men hoppas inte på för mycket illamående :/ vi får väl äta upp vår önskan om symptom senare ???? BF blir troligtvis den 28:e september. Ska gifta oss den 6/6 i år ???? hoppas på lagom stor mage så klänningen passar!
  • hilja14

Idag fick vi se ett hjärta som tickade på och allt såg bra ut trotts mina små blödningar jag haft. Känns lite lugnande att få se att allt är ok. Läkaren sa att det borde gå bra denna gång. Håller tummarna att jag om tre veckor får höra på hjärtat när vi är på inskrivningen hos barnmorskan :)

Min barnmorska rekommenderade färsk ingefära emot illamående, sea band eller åksjuketabletter :)

• Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-22 17:17:12 följande:

En liten parvel med tickande

hjärta visade sig idag på UL.

Hon mätte att jag var i v 6+6

och inte 6+4 som jag trott

Men det var svårt att mäta exakt

så här tidigt sa hon, och enligt

ÄL-tester så ÄR jag i v 6+4 faktiskt,

så jag fortsätter räkna enligt det

Så himla härligt! Har väntat på ditt inlägg idag :) Grattis!
  • Lissing
    Madicken01 skrev 2015-01-22 19:36:55 följande:
    Så himla härligt! Har väntat på ditt inlägg idag :) Grattis!
    Tack så himla mkt :)
    081118, 100703, BF 150912
  • isabelless

Jag har mått bra i 2-3 dagar nu, vad jag hoppas att det fortsätter! Det är så otroligt skönt att kunna stå upp, röra sig och framför allt ÄTA igen! Jag hoppas illamåendet gett sig nu. *PEPPAR PEPPAR*

Går in i vecka 10 på lördag och vi har nu berättat för både blivande moster, mormor, morfar, farmor och farfar! De blev så glada. Har ni berättat ännu?

• 26number1
    Blixt3 skrev 2015-01-22 19:34:05 följande:

Haha då får vi vänta med spänning nu 1-2 veckor! Lite symptom hade varit roligt. Men hoppas inte på för mycket illamående :/ vi får väl äta upp vår önskan om symptom senare ???? BF blir troligtvis den 28:e september. Ska gifta oss den 6/6 i år ???? hoppas på lagom stor mage så klänningen passar!

Ååååh vad härligt med gravidmage i bröllopsklänning!! Vi är bjudna på bröllop 8/8 så jag räknar med att vara gigantisk, blir spännande att se vad jag kommer få plats i :D och Grattis så klart till både bröllop och bebis!
Svar på tråden BF september 2015!