• Svar på tråden BF september 2015!
  • Mira14
    isabelless skrev 2015-02-10 22:09:02 följande:

Ååh håll gärna era tummar för oss! Hittat ett hus, perfekt prisklass, perfekt läge... Men vi har ett pensionerat par "före i kön".. Gud vad jag hoppas att de tackar nej :(

Ni får buda över Lycka till!
  • Tejasmamma
    Mijjan skrev 2015-02-10 21:54:25 följande:

Hur mår ni andra? Är inne i vecka åtta och även om jag är trött bortom ord så märker jag inte så mycket i övrigt. Inga störa/ömma bröst.. Inget spyende (dock blir jag äcklad av en hel del mat snarare än illamående)... Blir mycket mackor, gröt och sånt nu som jag aldrig äter annars :P

Tja, och så har jag ju den här blodhundsnäsan som känner dofter på flera mils avstånd. Är väldigt tacksam att jag inte mår sämre dock.. Men känns samtidigt lite overkligt när det mest känns som man har en flunsa i kroppen så man är så sjukt trött överallt. Har ni börjat berätta för folk? :)

Jag har sovit hela natten och hela dagen och nu tror jag att jag ska sova lite till, är vaken och kräks mellan sömnen =/ 
    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • sagofröken

Lider med er som mår dåligt! Lite hopp: jag är i v11+1 idag och har inte kräkts på två dygn! Var värst typ v 7-10, och förra veckan kräktes jag bara nån enstaka gång per dag. Och mini-bebisen mår ändå prima :)

Igår struntade jag i att ta på en av två oversize-blusar jag haft på jobbet i två månader, men fick så många förvirrade/generade blickar på magen så idag åkte en blus på igen.

Vår fyraåring fick veta efter ultraljudet. Hon blev jätteglad och det känns bra att hon kan förstå varför jag mått så dåligt (en av hennes dagiskamrater förlorade sin ena förälder nyligen i sjukdom). Det hade varit orättvist att inte låta henne veta. MEN, självklart informerar hon varje person hon möter. Och det känns lite så där. Önskar att vi hade kunnat vänta till efter KUB i alla fall... Men men, man får väl utgå från att det är ett friskt barn och att allt går bra, men jag borde nog ringa mina föräldrar innan de får höra det på omvägar...

• 1StoltMamma

Jag har gått upp 1,3 kg sen jag fick plus men ser mycket mer ut. Har svällt upp men ser lite små fet ut haha fy.. och kvällarna är värst med magen.. mitt illamående blir värre och värre. Måste prata med bm om jag kan få något utskrivet mot de . På tal om vikt så gick jag upp 28 kg förra graviditeten men mycket var för jag åt en massa kakor och chokladet sport haha denna gången har jag bättre koll på onyttig och nyttig mat

• Manik
    fyrklöver81 skrev 2015-02-10 17:10:10 följande:

Tredje barnet vecka 10. Snart går det inte dölja längre. Tycker jag är väldigt stor för att vara så tidigt i graviditeten. Inte mkt muskler där inte :)

Jättefin mage! :) Är i vecka 11 nu (10+4) och har fått för mig att min son har börjat titta på min mage och dottern sa i morse vid tandborstningen att mamma, den tröjan börjar att bli för liten på dig och drog ner min tröja över magen, som hade tittat fram... Vi tänkte berätta för barnen på måndag (vecka 12, 11+2) efter att vi gjort ett vul inför kommande fostervattensprov. Hoppas att de blir glada över att få ett syskon. :)
  • Sopp
    Manik skrev 2015-02-11 10:44:17 följande:

Jättefin mage! :) Är i vecka 11 nu (10+4) och har fått för mig att min son har börjat titta på min mage och dottern sa i morse vid tandborstningen att mamma, den tröjan börjar att bli för liten på dig och drog ner min tröja över magen, som hade tittat fram... Vi tänkte berätta för barnen på måndag (vecka 12, 11+2) efter att vi gjort ett vul inför kommande fostervattensprov. Hoppas att de blir glada över att få ett syskon. :)

Detvblir dom säkert! Får man fråga varför ni ska göra fostervattensprov?
  • Jeulina

Vi har tänkt berätta för min mamma nu på lördag! Spännande jag tror hon kommer bli väldigt glad över ett tredje barnbarn :) fin alla hjärtansdagpresent.

• Manik
    Sopp skrev 2015-02-11 11:07:17 följande:
    Detvblir dom säkert! Får man fråga varför ni ska göra fostervattensprov?
    Det får vi hoppas :) De är 7 och 8 år. Känns spännande att börja om med en liten igen. Vi har haft turen att få två friska barn och jag är 36 år och vet att det är en större risk att få ett barn med tex Downs syndrom. Har även haft tre missfall tidigare. Men vi håller tummarna att allt ser bra ut.
  • Manik
    Jeulina skrev 2015-02-11 11:31:38 följande:

Vi har tänkt berätta för min mamma nu på lördag! Spännande jag tror hon kommer bli väldigt glad över ett tredje barnbarn :) fin alla hjärtansdagpresent.

Jättefin hjärtandagspresent! :)
  • Sopp
    Manik skrev 2015-02-11 11:55:40 följande:

Det får vi hoppas :) De är 7 och 8 år. Känns spännande att börja om med en liten igen. Vi har haft turen att få två friska barn och jag är 36 år och vet att det är en större risk att få ett barn med tex Downs syndrom. Har även haft tre missfall tidigare. Men vi håller tummarna att allt ser bra ut.

Aha jag uppfattade det som att fostervattensproveg redan var bokat innan UL! men då förstår jag. Vi kommer också göra fostervattensprov om misstanke att något är fel finns
Svar på tråden BF september 2015!