• Svar på tråden BF september 2015!
  • Tejasmamma
    beetroots skrev 2015-02-10 00:15:40 följande:

Någon som har tips mot illamående? Försöker småäta som många har sagt men så fort de kommer till middag så håller jag på att kräkas av lukten, jag får inte i mig annat än macka och apelsin :/ och de börjar kännas då jag är så trött och sliten och huvudet värker :(

Jag vill också ha tips, sist kräktes jag av allt varje dag från v.8 tills på förlossningen =( 
    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • Blixt3

Ny vecka idag;) så roligt varje gång! V8 idag (7+0) har känts lite mindre symptom igår o idag, hoppas inget är fel! Är ju lite orolig för missfall.. Någon annan som har trög mage? Tips mottages tacksamt på en lösning!

• Minlillaninja
    Ilwah skrev 2015-02-09 18:04:49 följande:
    tror man som medlem (eller admin)i gruppen måste lägga till nya medlemmar. hittar nämligen inte gruppen trots länken :(

Det ska fungera via länken,
    jag testade med sambons facebook och bara gå via länken, och det ser ut såhär då!

Annars får jag lägga till dig :)

Du kan skicka din mail till mig, så lägger jag till dig :)

• Minlillaninja

Här är bilden från förra inlägget som inte ville fungera!
  • paddi84

Hej alla :) tittar in i tråden, väntar 4e barnet beräknat någonstans i mitten av september. Har tre pojkar sedan tidigare födda -10, -12 och -12. Har äntligen börjat må lite bättre om jag bortser från förkylningen som däckat mig är i vecka 9+5 idag enl sista mens.

• Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-09 20:12:14 följande:

Tack, era tummar hjälpte!!! Jag är så lycklig att jag gråter på tunnelbanan... En jättefin minibebis som gjorde kullerbyttor och blinkande hjärta <3 Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet till 10+6, och går alltså in i vecka 12 redan imorgon!

Grattis till att allt såg fint ut, måste vara så härligt att se :)
  • Marian03
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-09 21:46:07 följande:

V 7+3 :)

Grattis! :) Jag gjorde VUL 7+2, men fick ingen bild.. Sa de hur lång din bebbe var?
  • Flängfia
    Marian03 skrev 2015-02-10 11:00:45 följande:
    Grattis! :) Jag gjorde VUL 7+2, men fick ingen bild.. Sa de hur lång din bebbe var?

Jag gjorde också VUL 7+2 och då var min bebis 11mm. Hur lång var era? Jag trodde jag var i 7+0 men hon flyttade fram två dagar. Såg ett litet hjärta slå men ändå så går man ju runt och är nervös. :) 

Nu är jag i vecka 9 (8+3)

• Pyrola

Grattis till alla ny-plussade och åh vad mysigt med bilder - jag längtar verkligen till titten den 6/3.

Ang illamåendet - jag har mått som en påse nötter sen v 7 ungefär, mycket kräkningar och illamående. Kombinerat med vinterkräksjukan var jag rätt risig ett tag - och provade allt från ingefära, b-vitamin, postafen, småäta, m.m. Till slut fick jag Lergigan utskrivet och det försöker jag ta regelbundet. Tar jag det när det redan börjar bli rejält illamående så är det oftast för sent. Dock har jag haft några dagar nu då jag mått lite bättre (jag är i v 10 (9+3). Så kanske det kan ge lite hopp om att det kan bli bättre - men Lergigan har varit bra att ta till, även om det inte alltid har funkat det heller. 

Svar på tråden BF september 2015!