• Svar på tråden BF september 2015!
  • Ilwah
    Marian03 skrev 2015-02-09 21:40:21 följande:

Är det nån mer här som gått upp nåt än? Jag har gått upp 2 kg redan, är i vecka 9... Hoppas det inte blir för mycket i slutändan bara ;)

Går in i v 9 imorn, och jag har gått ner två kilo ????
  • NattaLind
    Ilwah skrev 2015-02-10 12:06:07 följande:
    Vi är många som har gått ner, tror det är rätt vanligt att gå ner 2-3 kg i början. Vi lär nog gå upp det sen :P
  • 26number1

Jag gick in i vecks 9 idag, står helt still i vikten men tror det är för att jag tappat matlusten :/ Min BM sa att allt mellan 10-30kg var normalt så jag tänker hålla mig där ;D

Ilwah skrev 2015-02-10 12:06:07 följande:

• fyrklöver81
    26number1 skrev 2015-02-10 13:16:58 följande:

Jag gick in i vecks 9 idag, står helt still i vikten men tror det är för att jag tappat matlusten :/ Min BM sa att allt mellan 10-30kg var normalt så jag tänker hålla mig där ;D

10-30kg? Låter väldigt stort spann.
  • Rädisan26
    26number1 skrev 2015-02-10 13:16:58 följande:

30kg är inte bra att gå upp. Rekommenderas är 8-13kg beroende på vikt innan. Är man överviktig sedan innan bör man inte gå upp många kilon!
  • MrsHeinerborg

Hej!! Jag hoppar in här. Gravid 10+1 med BF 7/9, 3:e barnet. Just nu är jag på semester o mår skit. Dålig i magen fram o tillbaka, blä. Minns inte att jag haft såhär tidigare graviditeter. Nån annan med dålig mage?

• beetroots
    Blixt3 skrev 2015-02-10 09:17:33 följande:

Ny vecka idag;) så roligt varje gång! V8 idag (7+0) har känts lite mindre symptom igår o idag, hoppas inget är fel! Är ju lite orolig för missfall.. Någon annan som har trög mage? Tips mottages tacksamt på en lösning!

Njut medans dom försvinner! Tror inte du behöver oroa dig :) mina symtom försvann i vecka åtta och nu i vecka nio så kan jag knappt lämna lägenheten utan att kräkas! Brösten känna de som om någon försöker dra av med en tång haha!
  • fyrklöver81

Tredje barnet vecka 10. Snart går det inte dölja längre. Tycker jag är väldigt stor för att vara så tidigt i graviditeten. Inte mkt muskler där inte :)

• Marian03
    Flängfia skrev 2015-02-10 11:34:36 följande:

Jag gjorde också VUL 7+2 och då var min bebis 11mm. Hur lång var era? Jag trodde jag var i 7+0 men hon flyttade fram två dagar. Såg ett litet hjärta slå men ändå så går man ju runt och är nervös. :) 

Nu är jag i vecka 9 (8+3)

Min var med exakt 11 millimeter, 7+2,

Är väl så de avgör då :)
  • Marian03

Ok :)

Jag har kartlagt min kost lite mer idag och är

väl inte så förvånad att jag gått upp precis.

Innan åt jag lite kolhydrater (inget mjöl, pasta) och mat med lågt fettinnehåll, iaf i mejeriprodukter osv men mycket typ avokado och andra feta men bra feta grejer. Nu äter jag mackor med ost mycket och pasta och ja nån bulle här och där.

Så det borde jag ju ha förstått om jag hade kollat upp vad jag äter nu om dagarna.

Får nog föra lite matdagbok så det slinker ner nyttigare grejer ;) absolut ingen bantning utan bara välja bort bulle mot nåt bättre kanske.

Det är lite svårt ibland när man mår illa att göra bra val men man får ta det för vad det är de gångerna, det går nog över det med snart (hoppas jag) :)

Svar på tråden BF september 2015!