• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-09 08:13:24 följande:

Mitt illamående börjar bli lite bättre så hoppas det håller i sig! Kaffet är riktigt lustigt att det kan förändras så fört, samma hände mig. Jag funderar om jag ska ringa min chef och tala om att jag är gravid eller om jag ska vänta någon vecka till, har riktigt ont i magen över att berätta för henne då det här kommer lite olägligt i tiden.

Vad skönt. Jag vaknade inatt och var tvungen att äta pga illamående, hoppas det försvinner snart.

Jag skulle egentligen vilja berätta för min chef nu med, samtidigt så väntar jag med spänning på hur det ska bli nu i vår då jag bara är timanställd nu men vet att de vill ha mig anställd egentligen. Så jag vill ha den tryggheten men jag vet att jag måste berätta snart för att vara rättvis med. Så det känns lite olägligt på det viset här med, nu när jag kanske äntligen skulle bli fast efter några år pendlande jobb på det här företaget.

Men vi har högsäsong på somrarna så jag kan ju jobba denna sommarn och sen är man tillbaka lagom till nästa kanske :)
  • lördagsgodis

Jag är fast anställd inom kommunen men har inte fått någon fast placering än, jag vet vart jag ska vara tills jag går på gravidpenning men jag vet inte vart jag hamnar efter barnledigheten om jag inte hinner få en fast plats innan det.

• lördagsgodis
    sagofröken skrev 2015-02-09 17:59:18 följande:

1,5 timmar till ultraljud. Jag är lite vidskeplig, men snälla fina ni håll tummarna för mig!

Håller tummarna!
  • Manik
    sagofröken skrev 2015-02-09 17:59:18 följande:

1,5 timmar till ultraljud. Jag är lite vidskeplig, men snälla fina ni håll tummarna för mig!

Håller tummarna! Hoppas allt såg fint ut! Vilken vecka är du i nu?

• detfannsingetanvändarnamnkvar

Sagofröken: håller tummarna!

Ser att fler börjar fundera på att berätta för chefen. Vi har ännu bara berättat för mina föräldrar pga mitt illamående då jag inte orkat med allt i stallet med våra gemensamma hästar. Är bara i v 9 men idag var första dagen jag fick sjukanmäla mig pga illamåendet men jag skyllde på migrän. Hade nämligen hoppats kunna jobba imorgon. Vad gör ni åt ert illamående? Ni som har gått längre i graviditeten, har det blivit bättre?

Jag är lärare i åk 6 o tar över en 4a i höst, en stor klass med mycket planering redan, har svårt att vara fullt delaktig i den planeringen

• fyrklöver81

Jag har faktist redan berätta för chefen. Fick sjukskriva mig 2 dagar pga illamående och tänkte att då kan jag lika gärna säga varför. Detta var v 8. Får jag missfall känns ändå bra att hon vet. Då kan jag sjukanmäla mig hos henne.

Har även berättat för närmaste kollegor. Är sjuksköterska och har hotfull patient som jh gärna inte går nära i onödan nu. Varav jag berättade. Tänkte berätta 1 mars då jag är i vecka 13 för resten.

Svar på tråden BF september 2015!