• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    Cessely skrev 2015-02-12 12:21:53 följande:
    Sicken söt liten en.

Med första hade jag moderkakan i framvägg och med andra bakväggen. STOR skillnad tyckte jag och önskar moderkakan denna gången är i bakvägg :) Man känner ju bebis mer då :) Mysigt
    De ser ut som små aliens så här tidigt <3 

Kommer du ihåg hur det såg ut på ultraljudet med dina? Tänker jag rätt att det som är uppåt på bilden är in mot min ryggrad och det som är neråt på bilden är ut mot min buk? 
  • Emeralda
    Cessely skrev 2015-02-12 09:37:53 följande:

Ni som väntar barn nr 3?? Har ni fått någon mage än?? Jag är i v.10 och tycks ha en liten kula när inte magen är uppsvälld ;) Tänker att magen syns snabbare nu då magmusklerna inte är de bästa??

Ingen mage där det borde puta med tanke på var livmodern ligger. Men däremot en bilring och "muffintop" ovanför jeanslinningen. Jag har inte ätit mer eller onyttigare än innan så jag antar att det är mycket vätska. Gissar att jag kommer dra på mig ordentligt med vätska i kroppen om det fortsätter såhär. Känner mig bara plufsig :( Är i V8.
  • Manik
    Cessely skrev 2015-02-12 09:37:53 följande:

Ni som väntar barn nr 3?? Har ni fått någon mage än?? Jag är i v.10 och tycks ha en liten kula när inte magen är uppsvälld ;) Tänker att magen syns snabbare nu då magmusklerna inte är de bästa??

Ja här har det blivit en liten mage som tittar fram, barnen tycker att mina tröjor är för små ;) Det är mer synligt på kvällen än på dagen.
  • Golli91

9 veckors ultraljud! 250 hjärtslag i minuten! BF 18 september, bor i Göteborg vill så så så gärna ha någon/några i samma sits att prata med!
  • Cessely
    sagofröken skrev 2015-02-12 12:29:55 följande:

De ser ut som små aliens så här tidigt <3 

Kommer du ihåg hur det såg ut på ultraljudet med dina? Tänker jag rätt att det som är uppåt på bilden är in mot min ryggrad och det som är neråt på bilden är ut mot min buk? 

Åh nej det har jag faktiskt inte tänkt på :( Men bra tanke...på kub ska jag fråga. Kan ju va kul att veta :)
    Manik skrev 2015-02-12 13:11:32 följande:

Ja här har det blivit en liten mage som tittar fram, barnen tycker att mina tröjor är för små ;) Det är mer synligt på kvällen än på dagen.

Haha sött :)) Ja min e med mer synligare på kvällen :)
    Emeralda skrev 2015-02-12 12:56:53 följande:

Ingen mage där det borde puta med tanke på var livmodern ligger. Men däremot en bilring och "muffintop" ovanför jeanslinningen. Jag har inte ätit mer eller onyttigare än innan så jag antar att det är mycket vätska. Gissar att jag kommer dra på mig ordentligt med vätska i kroppen om det fortsätter såhär. Känner mig bara plufsig :( Är i V8.

Då kommer din nog snart med :) jag är i v. 10.
  • Golli91
    igelkotten01 skrev 2015-02-12 14:30:55 följande:

250 hjärtslag!? Måste väl vara 150?

Mysigt att se den lille :)

• Golli91
    igelkotten01 skrev 2015-02-12 14:30:55 följande:

250 hjärtslag!? Måste väl vara 150?

Mysigt att se den lille :)

Ja man tänker ju det, men hjärtat på embryot/fostret slår nästan dubbelt så fort som vårt egna förklarade gynekologen :)
  • igelkotten01

Jo jag vet att det gör det.. Sonens hjärtljud låg på runt 140 hela graviditeten. Hen måste sagt fel. 250 är på tok för högt! En vuxen människa har runt 50-100 slag per minut och ett barn (foster) brukar ligga runt 130-160. Så det är nog 150 :)

• Golli91

Jaha..märkligt att han sa så. Jag och min fästman blev väldigt förvånade..efter 35 års erfarenhet så sa han visst fel ????

Svar på tråden BF september 2015!