• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken

Tack, era tummar hjälpte!!! Jag är så lycklig att jag gråter på tunnelbanan... En jättefin minibebis som gjorde kullerbyttor och blinkande hjärta <3 Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet till 10+6, och går alltså in i vecka 12 redan imorgon!

• sagofröken
    detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-02-09 19:04:52 följande:

Sagofröken: håller tummarna!

Ser att fler börjar fundera på att berätta för chefen. Vi har ännu bara berättat för mina föräldrar pga mitt illamående då jag inte orkat med allt i stallet med våra gemensamma hästar. Är bara i v 9 men idag var första dagen jag fick sjukanmäla mig pga illamåendet men jag skyllde på migrän. Hade nämligen hoppats kunna jobba imorgon. Vad gör ni åt ert illamående? Ni som har gått längre i graviditeten, har det blivit bättre?

Jag är lärare i åk 6 o tar över en 4a i höst, en stor klass med mycket planering redan, har svårt att vara fullt delaktig i den planeringen smile5.gif

Mot mitt illamående hjälper vitamin b6 (tror jag iaf :) ) men nu har det lättat ännu mer bara av tiden tror jag. Men det finns ju medicin också!
  • lördagsgodis

Vilken fin liten bebis sagofröken!

Jag kommer söka GP efter rul när man får mödraintyget så jag kommer nog gå i v32 på GP men kommer nog ta ut semester några veckor innan.

• Marian03

Är det nån mer här som gått upp nåt än? Jag har gått upp 2 kg redan, är i vecka 9... Hoppas det inte blir för mycket i slutändan bara ;)

• lördagsgodis
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-09 21:46:07 följande:

V 7+3 :) phpvK4vx943748.jpg

Antar att allt såg bra ut så grattis till deg oxå:)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-02-09 14:05:50 följande:

Jag är fast anställd inom kommunen men har inte fått någon fast placering än, jag vet vart jag ska vara tills jag går på gravidpenning men jag vet inte vart jag hamnar efter barnledigheten om jag inte hinner få en fast plats innan det.

Det kan ju vara lite oroligt såklart, hade varit skönt att veta innan man kommer tillbaka sen.
  • Tejasmamma
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-09 21:46:07 följande:

V 7+3 :)

Jag vill också se vår lilla <3 Nu!! dock får jag glatt vänta i 10 veckor till! 

Har jag länkat höstmamma gruppen här? Det är för oss med BF i spetember/oktober/november

www.facebook.com/groups/789791567736055/

Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • beetroots

Någon som har tips mot illamående? Försöker småäta som många har sagt men så fort de kommer till middag så håller jag på att kräkas av lukten, jag får inte i mig annat än macka och apelsin :/ och de börjar kännas då jag är så trött och sliten och huvudet värker :(

Svar på tråden BF september 2015!