• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    I Walk The Line skrev 2015-02-12 09:00:44 följande:

Ang försäkring så är enligt undersökningar Folksam och trygghansa de bästa.

Trygghansa var de enda som tog barnens diagnoser. Så dem har vi.

De tar det mesta.

Fanns någon sida man kunde jämföra på, så det ska jag göra. Men hela familjen har trygghansa som försäkring så blir nog det för bebis med. Vi hade en folksamsnubbe hemma en gång som försökte sälja in sig. Men det slutade med att han sa...ska jag vara ärlig så har ni den bästa försäkringen genom trygghansa. Men ni får göra som ni vill. Så det kändes ju bra :)
  • Cessely

Ni som väntar barn nr 3?? Har ni fått någon mage än?? Jag är i v.10 och tycks ha en liten kula när inte magen är uppsvälld ;) Tänker att magen syns snabbare nu då magmusklerna inte är de bästa??

• lördagsgodis
    Cessely skrev 2015-02-12 09:37:53 följande:

Ni som väntar barn nr 3?? Har ni fått någon mage än?? Jag är i v.10 och tycks ha en liten kula när inte magen är uppsvälld ;) Tänker att magen syns snabbare nu då magmusklerna inte är de bästa??

Jepp väntar barn nr 3 och la in en bild lite tidigare där jag helt klart fått lite mage:)
  • emeloi

Hej hej! Jag och sambon fick veta att vi ska bli föräldrar i fredags. Idag har vi skrivit in oss hos barnmorskan och Bf är 17 september vi tog ut p-staven i slutet av juli förra året och jag har haft jätteoregelbunden äl, så vi trodde det skulle dröja men hux flux blev det

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-02-12 09:48:45 följande:

Jepp väntar barn nr 3 och la in en bild lite tidigare där jag helt klart fått lite mage:)

Kikade bakåt i tråden :) Ja det syns ju :) Så ser det ut för mig med. Skönt med flera som redan fått liiiten mage :) Men mest känner jag mig fet just nu. Hihi!
  • lördagsgodis

Känner mig oxå fet då den är för liten för att se gravid ut men jag behöver stora tröjor för att dölja den.

• sagofröken
    Pyrola skrev 2015-02-12 11:09:51 följande:

Får dropp men också en bild på Pluppen!

Vilken gullig plupp! Hur många veckor+dagar? Jag är kass på att tyda ultraljudsbilder :)
  • sagofröken

Är det nån som kan se om man redan kan se var moderkakan sitter på den här bilden? Och hur vet man vad som är upp och ner? ;) Jag gissar att det ojämna under fostrets rygg är moderkakan och att det är i riktning ut mot min mage, alltså bukväg/framvägg? Hade hoppats på bakvägg så att man slipper vänta så himla länge på att känna rörelser, men men :)

• Cessely
    sagofröken skrev 2015-02-12 11:59:44 följande:

Är det nån som kan se om man redan kan se var moderkakan sitter på den här bilden? Och hur vet man vad som är upp och ner? ;) Jag gissar att det ojämna under fostrets rygg är moderkakan och att det är i riktning ut mot min mage, alltså bukväg/framvägg? Hade hoppats på bakvägg så att man slipper vänta så himla länge på att känna rörelser, men men :)

Sicken söt liten en.

Med första hade jag moderkakan i framvägg och med andra bakväggen. STOR skillnad tyckte jag och önskar moderkakan denna gången är i bakvägg :) Man känner ju bebis mer då :) Mysigt
Svar på tråden BF september 2015!