• Svar på tråden BF september 2015!
  • Blixt3
    beetroots skrev 2015-02-10 15:40:59 följande:

Njut medans dom försvinner! Tror inte du behöver oroa dig :) mina symtom försvann i vecka åtta och nu i vecka nio så kan jag knappt lämna lägenheten utan att kräkas! Brösten känna de som om någon försöker dra av med en tång haha!

Vad bra!:) brösten känns inte särskilt ömma längre och inget illamående direkt. Kanske kommer dubbelt upp nästa vecka då haha :/ däremot är hungern ovanligt stor som tidigare, är ingen storätare i normala fall men nu är jag vrålhungrig flera gånger om dagen! Jobbigt med fasta lunchtider på jobb, får ha vindruvor och knäckebröd för att överleva till kl 12:)
  • paddi84

Go kväll, åter dags att sitta/ligga på soffan och må pyton... Har just satt gröt att koka på spisen så jag får må lite bättre innan läggdags ;)

Jag äter också massor av mackor just nu, önskar jag ville ha frukt men bara tanken på så syrarika produkter får det att vända sig i magen på mig... Men eftersom det är min tredje graviditet vet jag att det brukar rätta till sig senare ;) gick upp 10kg med enlingen och ca 15kg med tvillingarna...

• Miiiam

Jättefin mage.. njut! Tycker också att min mage är stor :)

fyrklöver81 skrev 2015-02-10 17:10:10 följande:

Tredje barnet vecka 10. Snart går det inte dölja längre. Tycker jag är väldigt stor för att vara så tidigt i graviditeten. Inte mkt muskler där inte :)

• 26number1

Haha jag tror hon hade glimten i ögat när hon sa det men det kändes väldigt skönt att höra ändå, är det något jag panikat över är det viktuppgången (kämpat med ätstörningar i tonåren). Det var någon som skrev tidigare att hon gått upp 10kg men tyckte det var för lite då hon var väldigt orkeslös efter förlossningen. Jag hoppas stanna mellan 10-15kg men det beror ju också på hur mycket vatten man samlat på sig.

26number1 skrev 2015-02-10 13:16:58 följande:

Jag gick in i vecks 9 idag, står helt still i vikten men tror det är för att jag tappat matlusten :/ Min BM sa att allt mellan 10-30kg var normalt så jag tänker hålla mig där ;D

fyrklöver81 skrev 2015-02-10 14:56:13 följande:

10-30kg? Låter väldigt stort spann.

Rädisan26 skrev 2015-02-10 15:25:57 följande:

30kg är inte bra att gå upp. Rekommenderas är 8-13kg beroende på vikt innan. Är man överviktig sedan innan bör man inte gå upp många kilon!

• Mijjan

Hur mår ni andra? Är inne i vecka åtta och även om jag är trött bortom ord så märker jag inte så mycket i övrigt. Inga störa/ömma bröst.. Inget spyende (dock blir jag äcklad av en hel del mat snarare än illamående)... Blir mycket mackor, gröt och sånt nu som jag aldrig äter annars :P

Tja, och så har jag ju den här blodhundsnäsan som känner dofter på flera mils avstånd. Är väldigt tacksam att jag inte mår sämre dock.. Men känns samtidigt lite overkligt när det mest känns som man har en flunsa i kroppen så man är så sjukt trött överallt. Har ni börjat berätta för folk? :)

• lördagsgodis

Jag gick upp 20 kg med dottern och man går ju ner det igen även om det tog två år så är det ju inte hela världen (jag ammade henne lääänge) Med sonen gick jag upp 13 kg och det var ju borta inom 2-3 månader så jag tycker man inte behöver ha någon panik

• isabelless

Ååh håll gärna era tummar för oss! Hittat ett hus, perfekt prisklass, perfekt läge... Men vi har ett pensionerat par "före i kön".. Gud vad jag hoppas att de tackar nej :(

Svar på tråden BF september 2015!