• Svar på tråden BF september 2015!
  • Pyrola
    IMHO skrev 2015-02-12 19:47:34 följande:

Jag har fått ett inbokat i v 14, men det kanske beror på min ålder och att jag ska göra KUB? Det bokades redan vid första telefonkontakten innan inskrivning (som alltså är på onsdag).

Du får ett till inbokat efter inskrivningen. Det är det generella rul som bokas in utöver KUB.
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-12 22:00:36 följande:
    Om du kollar lite längre upp ser du min bild ifrån v. 10+6, tror att det syns betydligt bättre bara några veckor senare. 
    Många gör KUB/NUPP i v.12-13 så det finns en himla massa ul-bilder att se om du googlar! Så får du en känsla för hur mkt man ser. 
    Tack ska kolla det! :) :)
  • rosali84
    sagofröken skrev 2015-02-12 19:02:32 följande:

När kommer ni ha rutinultraljud ("stora" ultraljudet)? Alltså vilken vecka+dag kommer ni vara i? Vi är bortresta första veckan i april så jag kommer ha mitt i vecka 19+3. Min BM menar att man måste gått 18 fulla veckor så innan resan går inte.

Kommer vara i v 19+1.
  • Pluppla

Vecka 10+5 idag :) fortfarande öm i brösten och humörsvängningar.. Blir arg för inget alltså.. Ett exempel..Idag var jag på espresso house, beställde en chai latte. Och för mig ska de vara kanel o kardemumma på.. Stackars killen som gjorde den satt bara på locket o sa varsågod.. Och jag.. Kanel o kardemumma TACK att de ska vara så svårt mumlade jag högt för mig själv.. skit sur blev jag,, Hahaa. Ja stackarns min sambo säger jag bara!! Måste lägga band på mig själv känner jag!!

• Minlillaninja
    Marian03 skrev 2015-02-12 21:28:39 följande:

Tänkte fråga här om någon av er gjort ultraljud tidigt? Alltså inte vul? Funderar på att boka in i slutet av vecka 12 eller slutet av vecka 13 och sedan har man en bild när man ska berätta för folk plus att det hade varit såå mysigt att se och så det blir lite mera verkligt att det är något på gång... :) någon som har erfarenhet av det, ser man helt ok? Det är väl ingen fara för bebisen väl? Förstått att man gör tidigare ul i vissa län, i vårt blir det väl ca vecka 20.

Jag ska göra kub i v 12 (11+5)

fått se några kompisars, och man ser att det är en liten bebis :)
  • NattaLind
    sagofröken skrev 2015-02-12 19:02:32 följande:

När kommer ni ha rutinultraljud ("stora" ultraljudet)? Alltså vilken vecka+dag kommer ni vara i? Vi är bortresta första veckan i april så jag kommer ha mitt i vecka 19+3. Min BM menar att man måste gått 18 fulla veckor så innan resan går inte.

Jag ska ha mitt rul den 27/2, om två veckor. Då har jag precis gått in i vecka 13! :) Och då får jag se det lilla knytet för allra första gången.
  • Golli91
    Minlillaninja skrev 2015-02-13 08:02:14 följande:

Jag ska göra kub i v 12 (11+5)

fått se några kompisars, och man ser att det är en liten bebis :)

Vecka 9- ultraljud. Gjorde det igår, syns väldigt tydligt menar jag då. Men! Beror på hur din livmoder ligger..den kan vara inåtvänd och då ser man ingenting så tidigt.
  • sagofröken
    NattaLind skrev 2015-02-13 08:20:34 följande:
    Jag ska ha mitt rul den 27/2, om två veckor. Då har jag precis gått in i vecka 13! :) Och då får jag se det lilla knytet för allra första gången.
    Spännande! Men det är inte ert riktiga RUL väl? Ni blir erbjudna ett senare? Alltså "stora" ultraljudet när man kollar organen? Hos mitt mvc gör man det tydligen efter 18 hela veckor, men jag har hört att på andra ställen i landet att en del gör från v17 men att man får komma tillbaka om tex är för tidigt så hjärtat inte syns tillräckligt tydligt. Men det kanske inte är så i hela landet?
  • lördagsgodis

Kommer inte ihåg när jag gjorde rul med sonen men med dottern var det v17 och den här gången var det tydligen viktigt att det skulle vara 18 fulla veckor så rul blir v19+4.

Svar på tråden BF september 2015!