• Svar på tråden BF september 2015!
  • Artimpaz

Hej. 

Jag blev nyss medlem här. Jag har tre barn sedan tidigare varav den yngsta blev 6 månader för två dagar sedan... och de får alltså ett syskon till i September... OM jag får vara gravid så länge. Minstingen föddes i vecka 34 + 0 efter vattenavgång 5 dagar tidigare. Han klarade sig jättefint endå men det är inget jag önskar ska hända igen. Minstingen har problem med sin lever, gallvägarna (opererad), vilket medför många resor till Huddinge sjukhus (bor norrut i landet) så denna graviditet är inte planerad då allt är ganska kaotiskt iaf men bebben är självklart välkommen och kommer vara enormt älskad endå... men känslorna är verkligen blandade. Sista graviditeten arbetade jag för mycket och för tungt för länge och nu tänker jag ta det lugnt och försöka vara ledig fram tills lillen/lillan kommer.... men det blir en annorlunda resa iaf 

• paddi84

Är det någon mer som går runt med konstant huvudvärk? Kommer troligen av trötthet då det blir lite vila här hemma med tre barn i ganska krävande åldrar... Men vet inte vad jag ska ta mig till, orkar ju inget och kände mig snudd på väldigt nere i morse då jag bara sökte mig tillbaka till sängen jag som älskar att ha fullt upp o hitta på saker med barnen... Vet inte hur jag ska mäkta med arbetsveckan som kommer, förra veckan var jag sjuk mån-tor (förkyld) men nu måste jag jobba känns det som :(

• 26number1

Jag har tidigare haft problem med migrän och konstant molande huvudvärk. Innan jag visste att jag var gravid började jag på mediyoga och wellness och det har gjort underverk!! Bara att lära dig andas rätt och ta 10-15 minuter per dag för att slappna av har gjort susen för i alla fall mig. Jag går hos samtalsterapeuten på min vårdcentral, kanske finns något liknande i närheten där du bor?

paddi84 skrev 2015-02-15 16:03:58 följande:

Är det någon mer som går runt med konstant huvudvärk? Kommer troligen av trötthet då det blir lite vila här hemma med tre barn i ganska krävande åldrar... Men vet inte vad jag ska ta mig till, orkar ju inget och kände mig snudd på väldigt nere i morse då jag bara sökte mig tillbaka till sängen jag som älskar att ha fullt upp o hitta på saker med barnen... Vet inte hur jag ska mäkta med arbetsveckan som kommer, förra veckan var jag sjuk mån-tor (förkyld) men nu måste jag jobba känns det som :(

• Tejasmamma

Jag =( Jag sover dock så fort jag har chansen!!
    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • Marian03

Är det nån av er som äter omega 3? Jag köpte Apotekets egna högkoncentrerade. Står att den är bra när man ammar. Det är fiskolja och inte fiskleverolja. Det är väl ok?

• Nydahl

När jag va i vecka 8-10 hade jag huvudvärk varje dag men inte nu mer :) de går nog över på dig med :)
  • Pluppla

10 dagar kvar till Kub.. Äntligen närmar det sig.. Att få se nått för första gången...

• sandra  1986

Hej alla!

Får man hoppa med här?

Väntar mitt 4:e barn nu i september, min och min mans 6:e tillsammans :) han har två sen innan, jag har två sen innan, sen har vi ett gemensamt och nu kommer vårat andra gemensamma :) vår gemensamma är 1 år och 3 mån. De andra är mellan 5-8 år :)

• rosali84
    Pluppla skrev 2015-02-16 08:17:10 följande:

10 dagar kvar till Kub.. Äntligen närmar det sig.. Att få se nått för första gången...

Jag har KUB på torsdag! Ska bli såå spännande! Lite nervös är jag nog dock oxå.
  • rosali84

Ni som har flera barn sen tidigare; Hur tidigt kunde ni känna bebisen andra gången (andra barnet)? Väntar andra nu och med första kände jag inget förrän runt v 20. Hoppas på att få känna något lite tidigare nu :)

Svar på tråden BF september 2015!