• Svar på tråden BF september 2015!
  • Manik

Idag ska jag och mannen äntligen få se en liten glimt av bebis! Ska göra ett ultraljud för att se hur långt gången jag är för att få ett exakt datum för när fostervattensprovet ska göras. Känns så spännande men också nervöst, tänk om det inte är något litet hjärta som slår?! Skräckblandad förtjusning just nu...

• Madicken01
    sandra 1986 skrev 2015-02-16 08:39:00 följande:

Hej alla!

Får man hoppa med här?

Väntar mitt 4:e barn nu i september, min och min mans 6:e tillsammans :) han har två sen innan, jag har två sen innan, sen har vi ett gemensamt och nu kommer vårat andra gemensamma :) vår gemensamma är 1 år och 3 mån. De andra är mellan 5-8 år :)

Grattis ! Och välkommen till gruppen :)
  • Madicken01
    rosali84 skrev 2015-02-16 09:34:53 följande:

Ni som har flera barn sen tidigare; Hur tidigt kunde ni känna bebisen andra gången (andra barnet)? Väntar andra nu och med första kände jag inget förrän runt v 20. Hoppas på att få känna något lite tidigare nu :)

På andra och senaste barnet kände jag i v.17.
  • lördagsgodis

Jag vet att det låter jätte tidigt men jag är ganska säker på att jag kände nr2 i v14. Blir spännande att känna om jag gör det den här gången oxå.

• Sopp

Tror det va kring vecka 23 med första. Får se om jag har moderkakan i framvägg även denna gång

• Marian03

Är det nån mer som är i vecka 10? (9+...)
    Hur mår ni? Jag känner mig inte lika gravid nu ;)
    Mår inte illa mer och är piggare än vanligt. Inget som drar och växer, vad jag kan känna iaf. Trycker man på sidan av brösten så känns det men de är inte sådär supersvullna som föregående veckor.
    Skönt att man får må lite bättre, men man kan ju likväl må sämre imorgon redan antar jag, det är ju tvära kast när man är preggo har man märkt ;)

• Cessely
    Marian03 skrev 2015-02-16 12:02:09 följande:

Är det nån mer som är i vecka 10? (9+...)

Hur mår ni? Jag känner mig inte lika gravid nu ;)

Mår inte illa mer och är piggare än vanligt. Inget som drar och växer, vad jag kan känna iaf. Trycker man på sidan av brösten så känns det men de är inte sådär supersvullna som föregående veckor.

Skönt att man får må lite bättre, men man kan ju likväl må sämre imorgon redan antar jag, det är ju tvära kast när man är preggo har man märkt ;)

Är med i v 10 (9+4) och har ingen molvärk längre. Illamåendet är lite bättre. Men fortf trött, hehe! Men känner mig i varje fall piggare till och göra saker. Innan bara låg ja och orka inget. Brösten ömmar inte lika mycket längre. Men känner mig lika svullen :) Längtar ju efter riktig bebismage :)
  • Pluppla
    rosali84 skrev 2015-02-16 09:19:18 följande:
    Jag har KUB på torsdag! Ska bli såå spännande! Lite nervös är jag nog dock oxå.
    Ja jag håller med!! Super spännande och jättenervös.. Blandade känslor verkligen
  • Sopp

Någon fler som måste skaffa ny vagn? Vi köpte en begagnad emmaljunga till första som vi har nu. Den fyller sitt syfte men inte mycket mer. Den gigantiska sittdelen är kanske mer dimensionerad för en 3åring än en 10månaders. Tror vi ska beställa en donkey från holland nu eftersom det blir så tätt mellan barnen

Svar på tråden BF september 2015!