• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    26number1 skrev 2015-02-16 22:02:05 följande:

Åh jistanes, idag fick jag nytt jobb som ska påbörjas så snart som möjligt!! Går in i vecka 11 imorgon (visst blir det så 10+0?) och än syns inget, hoppas det fortsätter så :) 1 månads provanställning och sedan vikariat året ut, hoppas verkligen de har förståelse när jag inte kan ljuga om att jag är gravid längre :/

Missade detta, grattis till nya jobbet! Och de SKA ha förståelse. 
  • Manik

Är så lycklig! Igår fick vi se den lilla!! :) Ett litet hjärta som pumpade på! Berättade för barnen att de ska få ett syskon i september. De blev så glada, dottern ville springa till sin bästis och tala om det på en gång. Hihi så när barnen vet så vet ALLA runt omkring. ;)

• sagofröken
    Jeulina skrev 2015-02-17 11:50:05 följande:
    Fy lider med dig! Jag spyr också en massor. Har varit sjukskriven tre veckor från jobbet. Och imorgon var tanken att jag skulle börja jobba igen, men efter att ha spytt två gånger inatt och två gånger nu på morgonen så blir det att vara hemma denna veckan ut också. Det är hemskt att må så dåligt!! Idag stod vågen på -7kg.. Vill kunna äta normalt igen! :(
    Skäms när jag hör hur du/andra har det, jag borde verkligen inte klaga, det här är första gången jag går hem och är i vecka 13. Och har gått upp 5 kilo istället för att gå ner. Om jag småäter konstant brukar jag kunna hålla kräkandet i schack. Har fixat det på jobbet nåt sätt. Men framförallt, jag har haft kompledighets-dagar januari-februari så har bara behövt vara på jobbet tre dagar i veckan. Annars hade det inte gått. En väldigt lyckosam slump att det sammanföll med de här veckorna. 

Hoppas så att du får må bättre snart,för de allra flesta blir det ju bättre efter första 3-4 månaderna! 
  • Sopp
    Cessely skrev 2015-02-17 12:02:33 följande:

Åh ja...ska med unna mig att köpa mammabyxor i helgen :)

Jag ska fira ett eventuellt lyckat KUB imorgon med att köpa mammabyxor! Finns någon annanstans än HM?
  • IMHO
    Jeulina skrev 2015-02-17 11:50:05 följande:

Fy lider med dig! Jag spyr också en massor. Har varit sjukskriven tre veckor från jobbet. Och imorgon var tanken att jag skulle börja jobba igen, men efter att ha spytt två gånger inatt och två gånger nu på morgonen så blir det att vara hemma denna veckan ut också. Det är hemskt att må så dåligt!! Idag stod vågen på -7kg.. Vill kunna äta normalt igen! :(

Samma här fast mitt chokladpuddingätande har börjat reducera viktnedgången som nu är på minus 2. Mina kollegor märkte det inte på någon mage, för den är fortfarande platt i v 9. Däremot att jag mådde sämre och sämre och till slut sjukskrevs.

I morgon är det dock inskrivning. Ser fram emot det.
  • Marian03
    Flängfia skrev 2015-02-17 10:43:13 följande:

En till här! Vecka 10, 9+3.

Supernojjig så fort symtomen avtar men ändå glad såklart. Kan spänna lite i magen ibland men inte alls lika mycket som i början. Ömma bröst men mycket mindre än tidigare, däremot har de typ dubblat sin size de senaste veckorna. Tröttheten slår till kl 13.00 varje dag ungefär, krävande att vara borta på jobb 6-18 varje dag (pendlar och därav borta länge). Mår knappt illa längre, kanske lite på morgonen ibland men inget som jag tänker på.

Längtar efter mage, just nu har den gått från att vara platt till att vara en "bullmage", köpte också ett par mammabyxor då mina jeans blir lite för tight - så skönt med mammabyxor! :)

Ja då känns det som att det är typiskt för vecka 10, vi är ju några nu med samma här :)

Imorse hade jag molvärk och innan frukost på jobbet mådde jag så illa men det gick över efter en halv banan. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan bananerna ;)

Mina boobs har med fördubblats till min stora glädje, har alltid haft små bröst. Men nu som sagt så är det lite mindre aktivitet. Men tidigare veckor har jag vaknat på morgonen och verkligen känt hur de växt under natten haha...

Ja visst är brio go next vagen superfin. Ska med testa såklart men blir i en annan stad då jag inte vill ratta runt i den enda affären med vagnar här i vår mindre stad.

Jag är helt inställd på vit chassi iallafall och kan tänka mig grå, neon eller svart på själva tyget. Neon låter extrem men det är den inte, var bara några stripes med färg på det svarta.

Men den kommer bli britax va? Står lite här och där.
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-02-17 11:04:11 följande:

Den fick 10 av 10 poäng av Testfakta så det känns ju bra, lite synd att de är svåra att få tag på begagnade bara :/

Verkar som om brio go next ska bli britax go next så man kan få fatt i för va 1000 kr billigare. Men det är ändå dyrt :/
  • Marian03
    Cessely skrev 2015-02-17 12:02:33 följande:
    Åh ja...ska med unna mig att köpa mammabyxor i helgen :)
    Det var så värt! :)
  • Cessely
    Sopp skrev 2015-02-17 12:13:20 följande:

Jag ska fira ett eventuellt lyckat KUB imorgon med att köpa mammabyxor! Finns någon annanstans än HM?

Härligt :) Hum...Lindex kanske?? Annars är det nog bara mer dyrare sidor som Glammom tex :) (även om de har snygga saker där).
  • Rost

Hej! Hoppar in här då jag väntar min och min mans tredje barn Bf är beräknat till 6:e september så jag gick in i v.12 igår så nu känns det som att det kommer gå vägen. Då det gäller vagn kommer vi att använda en Awn från 1962 med världens bästa gung!

Svar på tråden BF september 2015!