• Svar på tråden BF september 2015!
  • paddi84

Urk, börjar bli nervös för att berätta för chefen för vill inte att det sprider sig hos kollegorna riktigt ännu... Tänkte spara det till efter RUL då jag sett att allt är ok tror nämligen jag kan dölja magen till dess eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande tält-kläder ;) men måste nog

Säga till chefen eftersom de vill veta sommarsemesterplanering redan sista februari och vet inte hur jag ska planera... Får jag havandeskapspenning så kan jag ju inte ha sen semester... Någon mer som behövt berätta för chef ännu?

• sandra  1986

Ang de här med chef så år jag så lyckligt lottad att min mamma är min chef ?? Hon vet ju om såklart att jag är gravid och kommer väl kunna styra och ställa ungefär som jag vill. Min senaste graviditet jobbade kah till BF+3, ska försöka med samma den här gången :)

Jag har en brio smile till vår son, är suupernöjd! Men eftersom han bara kommer vara 1,9år så måste jag väl ha en syskonvagn. Jag är alldeles för snål för en bugaboo då vi kommer behöva köpa ny bil och så.. Så jag funderar starkt på en phil&ted...

Visst var ni flera som kände er livmoder just på morgonen? Jag är ju bara i v.10 å känner livmodern som en knöl nere under naveln på morgonen. Ibland börjar jag noja upp mig att jag gått längre, eller så ibland tänker jag tvillingar och blir då livrädd ????

• paddi84
    sandra 1986 skrev 2015-02-17 20:14:18 följande:

Ang de här med chef så år jag så lyckligt lottad att min mamma är min chef ?? Hon vet ju om såklart att jag är gravid och kommer väl kunna styra och ställa ungefär som jag vill. Min senaste graviditet jobbade kah till BF+3, ska försöka med samma den här gången :)

Jag har en brio smile till vår son, är suupernöjd! Men eftersom han bara kommer vara 1,9år så måste jag väl ha en syskonvagn. Jag är alldeles för snål för en bugaboo då vi kommer behöva köpa ny bil och så.. Så jag funderar starkt på en phil&ted...

Visst var ni flera som kände er livmoder just på morgonen? Jag är ju bara i v.10 å känner livmodern som en knöl nere under naveln på morgonen. Ibland börjar jag noja upp mig att jag gått längre, eller så ibland tänker jag tvillingar och blir då livrädd ????

Skönt att ha det så okomplicerat med en chef, hade en väldigt bra chef på förra jobbet som fick veta redan ca v7 eftersom jag trodde jag fick ett missfall... Men denna chef har jag inte samma samarbete och förtroende för....

Apropå vagn har jag provat Phil and Ted, det jag inte gillade med den var att syskonsitsen inte gick att lägga i viloläge... Gillade då britax b-dual bättre där syskonet också kan vila/ligga. Annars är jag verkligen supernöjd med baby jogger city select och kommer fortsätta använda den när syskonet kommer :)
  • paddi84

Vet inte hur man känner sin livmoder, men är också rädd för tvillingar... Det är ett besked som ställer allt och alla planer på ända. Men man tar sig igenom det också :)

• sandra  1986

Mobilen vill alltid ändra gubbarna till frågetecken.. Jag har väldigt lång tid kvar till att bestämma ang vagn.. :) jag blir väldigt kluven när man sitter och kollar runt..

Mina andra söner är de 11 mån emellan, där hade jag en bred syskonvagn, men denna gång vill jag ha en ganska smidig

• sandra  1986

Jag känner bara en hård knöl, ser den t.o.m när jag ligger i sängen och speciellt på morgonen...

• sagofröken
    Manik skrev 2015-02-17 12:11:17 följande:

Är så lycklig! Igår fick vi se den lilla!! :) Ett litet hjärta som pumpade på! Berättade för barnen att de ska få ett syskon i september. De blev så glada, dottern ville springa till sin bästis och tala om det på en gång. Hihi så när barnen vet så vet ALLA runt omkring. ;)

Missade detta, vad roligt! Ja, barn är fantastiska på att sprida nyheter :)
  • sagofröken

Jag känner tydligt min livmoder när blåsan är full, både min man och min dotter kan känna (och se) den på morgonen. Strax under naveln. Är i v 12+0 men har känt säkert två veckor, bara tydligare nu. Och det är bara en bebis :) Vi har ju olika fysik alla.

Min chef vet sedan v7, eftersom jag var tvungen att gå på undersökningar och ev skulle behöva ligga inne ett par dagar. Men så gick det bra, och nu är det så skönt att han vet och slippa oroa sig för vad han tänker.

• Sopp

Jag känner inte min livmoder och är också i 12+0, blir lite nervös när alla andra verkar känna :S

• fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-02-17 21:59:58 följande:

Jag känner inte min livmoder och är också i 12+0, blir lite nervös när alla andra verkar känna :S

Jag känner inte min heller. Är i vecka 11. Har inte känt den i tidigare graviditeter heller. Vet att jag aldrig fattade hur barnmorskan mätte SF mått då jag aldrig kände :)
Svar på tråden BF september 2015!