• Svar på tråden BF september 2015!
  • fyrklöver81

Någon Som fått cravings? Jag har gröna äpplen:) men det känns helt ok :) lite sugen på kokt blomkål med :)

• Sopp
    fyrklöver81 skrev 2015-02-17 22:07:14 följande:
    Jag känner inte min heller. Är i vecka 11. Har inte känt den i tidigare graviditeter heller. Vet att jag aldrig fattade hur barnmorskan mätte SF mått då jag aldrig kände :)
    Ok vad bra =) Då är jag inte ensam. Jag hade inga cravings förra graviditeten, men den här gången har jag varit besatt av apelsinjuice och - den första riktiga cravingen tror jag - smörgåsgurka. Jag fick sambon att gå o köpa och sedan åt jag smörgåsgurka direkt från burken.. Hah!
  • 26number1

Tack, hoppas verkligen det :)

sagofröken skrev 2015-02-17 12:06:53 följande:

Missade detta, grattis till nya jobbet! Och de SKA ha förståelse. 

• sagofröken
    Sopp skrev 2015-02-17 21:59:58 följande:

Jag känner inte min livmoder och är också i 12+0, blir lite nervös när alla andra verkar känna :S

Bli INTE nervös! Det är nog vanligare att inte känna! Det beror helt på hur du är "skapt" i kroppen, jag har kort överkropp och jättelågt blygdben, finns liksom ingenstans för livmodern att gömma sig när blåsan är full. Jag kommer också antagligen få en skitstor otymplig mage igen, nog är det trevligare att slippa det...
  • sagofröken
    1StoltMamma skrev 2015-02-18 07:37:03 följande:

Nu pirrar de h magen, är lite nervös. Idag om ca 1 h ska vi få se om allt är bra med Ärtan

Lycka till, hoppas det blir en fin upplevelse!
  • NattaLind
    paddi84 skrev 2015-02-17 19:32:25 följande:

Urk, börjar bli nervös för att berätta för chefen för vill inte att det sprider sig hos kollegorna riktigt ännu... Tänkte spara det till efter RUL då jag sett att allt är ok tror nämligen jag kan dölja magen till dess eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande tält-kläder ;) men måste nog

Säga till chefen eftersom de vill veta sommarsemesterplanering redan sista februari och vet inte hur jag ska planera... Får jag havandeskapspenning så kan jag ju inte ha sen semester... Någon mer som behövt berätta för chef ännu?

Jag berättade för min chef när jag var i vecka 8 :) Han skulle ändå få reda på om jag fått missfall och behöver vara hemma så jag kunde lika gärna berätta tidigt. Dom blev alla glada för min skull, dock måste dom hitta någon som kan ersätta mig och det är ett projekt i sig. Men dom var nog beredda på att det skulle hända :)
  • sandra  1986

Lycka till :)

Tror absolut inte du behöver vara orolig över att du inte känner livmodern.. Snarare att jag är orolig pga att jag aldrig känt den först typ v .17 med de andra :)

• Sopp

Hen mår utmärkt! 55 mm stor, BF 30/8. Förstår inte hur det kan vara 30/8 då det inte sammanfaller med något samlag. Dock gick jag över 8 dagar med sonen så lär bli en septemberbebis nu med

• 1StoltMamma

Nu kan man pusta ut, de fanns en liten plutt med armar och ben och ett hjärta som slog. Blev framflyttad 1 dag men de kan ju ändras vid rul. 8+2 idag

Svar på tråden BF september 2015!