• Svar på tråden BF september 2015!
  • 1StoltMamma

Nu kan man pusta ut, de fanns en liten plutt med armar och ben och ett hjärta som slog. Blev framflyttad 1 dag men de kan ju ändras vid rul. 8+2 idag

• lördagsgodis

Som sagt i tråden så ska man känna efter livmodern när blåsan är riktigt full då blåsan skjuter upp livmodern ur bäckenet. Jag går in i v.13 imorgon och när jag vaknar på morgonen så ligger min livmoder straxt under naveln för att sen sjunka ner ordentligt efter man kissat.

Jag berättade för min chef i måndags och det gick jätte bra vilket jag väll visste men man är ändå lite nojig.

Lycka till ni som har ul den här veckan!

• Flängfia
    Marian03 skrev 2015-02-17 12:18:10 följande:
    Ja då känns det som att det är typiskt för vecka 10, vi är ju några nu med samma här :)

Imorse hade jag molvärk och innan frukost på jobbet mådde jag så illa men det gick över efter en halv banan. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan bananerna ;)

Mina boobs har med fördubblats till min stora glädje, har alltid haft små bröst. Men nu som sagt så är det lite mindre aktivitet. Men tidigare veckor har jag vaknat på morgonen och verkligen känt hur de växt under natten haha...

Ja visst är brio go next vagen superfin. Ska med testa såklart men blir i en annan stad då jag inte vill ratta runt i den enda affären med vagnar här i vår mindre stad.

Jag är helt inställd på vit chassi iallafall och kan tänka mig grå, neon eller svart på själva tyget. Neon låter extrem men det är den inte, var bara några stripes med färg på det svarta.

Men den kommer bli britax va? Står lite här och där.

Jag kommer också åka någon annanstans och provköra, finns dessutom inte så mycket barnvagnsbutiker i den stad jag bor i. Ska på ett tidigt UL i vecka 12 (påkostat själv, lite orolig pga tidig blödning trots att jag sett hjärtat slå på VUL efter det - men ändå!) i Stockholm så funderar på att kika lite på vagnen redan då även om inköp inte kommer ske ännu.

Ja, Brio är ju numera en del av Britax så antar att den kommer heta Britax i fortsättningen! :)

• lördagsgodis

Jag mår så mycket bättre då mitt illamående är nästan helt borta! Jag hoppas detta håller i sig. Nu har jag även berättat på jobbet så slipper de undra om magen.

• Cessely
    paddi84 skrev 2015-02-17 19:32:25 följande:

Urk, börjar bli nervös för att berätta för chefen för vill inte att det sprider sig hos kollegorna riktigt ännu... Tänkte spara det till efter RUL då jag sett att allt är ok tror nämligen jag kan dölja magen till dess eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande tält-kläder ;) men måste nog

Säga till chefen eftersom de vill veta sommarsemesterplanering redan sista februari och vet inte hur jag ska planera... Får jag havandeskapspenning så kan jag ju inte ha sen semester... Någon mer som behövt berätta för chef ännu?

Jobbar med inom Landsting, dock på kontor så kommer inte få beviljat HP. De vill veta semestrar här men vet inte hur jag ska lägga min?? Ingen vet om grav än. Svårt. Hur tänker du om du inte skulle få HP?
  • paddi84
    Cessely skrev 2015-02-18 21:55:09 följande:

Jobbar med inom Landsting, dock på kontor så kommer inte få beviljat HP. De vill veta semestrar här men vet inte hur jag ska lägga min?? Ingen vet om grav än. Svårt. Hur tänker du om du inte skulle få HP?

Det är ju just det om jag inte får HP som gör det svårt att planera... Är ett gränsfall om jag ska få då jag jobbar ca 75% med typ handrehab och ca 25% vårdavdelning som det ser ut i dagsläget men kan ändras. Dock har jag en kollega som ska få barn i maj så jag väntar med spänning på hennes beslut från fk. Får jag HP vill jag ha tidig semester för att få semester men får jag inte HP vill jag ju hellre ha senare för att vara ledig precis innan. Vet att man har rätt att ta fp, men de dagarna vill jag helst spara till barnet kommit.
  • rosali84

Om lite drygt 2 h är det dags för KUB-ultraljudet! Lite nervös nu faktiskt. Håll tummarna för mig!

• sagofröken
    rosali84 skrev 2015-02-19 08:54:58 följande:

Om lite drygt 2 h är det dags för KUB-ultraljudet! Lite nervös nu faktiskt. Håll tummarna för mig!

Lycka till! Vi har kub imorgon, också lite nervig... Men i de allra flesta fall går det ju bra. Så måste en tänka! :)
Svar på tråden BF september 2015!