• Svar på tråden BF september 2015!
  • paddi84
    Blixt3 skrev 2015-02-19 19:21:17 följande:

för min del dröjer ultraljudet ett tag, är i 9 (8+2) idag. Så kul att vissa här redan varit o fått se sin lilla bebis!:) Ska till barnmorskan på måndag för första riktiga mötet:) ni som varit på det, vad är det man gör? Urinprov, blodprov o sådant? :)

Jag fick lämna blodprov och urinprov och sen pratade vi en hel del. Brukar handla om kost, motion, alkohol, tobak osv. Vi pratade även om rädsla inför förlossning och gjorde en första plan vad vi ska göra senare under graviditeten då jag och sambon tog upp det. Är tredje graviditeten som jag träffar en bm och kände verkligen "yes vad bra hon verkar va" när vi gick därifrån, något jag inte känt tidigare.
  • IMHO
    Blixt3 skrev 2015-02-19 19:21:17 följande:

för min del dröjer ultraljudet ett tag, är i 9 (8+2) idag. Så kul att vissa här redan varit o fått se sin lilla bebis!:) Ska till barnmorskan på måndag för första riktiga mötet:) ni som varit på det, vad är det man gör? Urinprov, blodprov o sådant? :)

Ungefär som för paddi84. Mest info om kost, hälsa, KUB, hur mvc funkar och vilket stöd vi kan få därifrån. Jag skulle vägt mig och lämnat blodprov också, men vår bm sa att jag kunde komma och göra det på öppen mottagning när jag mådde bättre eftersom jag fick en kräkattack i slutet och behövde få komma ut i friska luften. Trots det var vi jätteglada när vi gick därifrån för det blev mer "på riktigt".
  • sagofröken
    89an, trist att vara så sjuk, hoppas du får svar! Hosta KAN ju vara hemskt långdraget utan att vara lunginflammation, men det bästa är ju att få ett svar...

Stort grattis Rosali84!
    Har mitt KUB imorgon. Så jävla nervös.

Jag har mått bättre några veckor och fick en dipp igen tisdag-onsdag, (kräkts mer, supertrött, huvudvärk). Blev rätt deppig att det skulle börja om igen. Men så vaknade jag imorse med feber och svullen hals, så säkert kan det ha med allmäntillståndet att göra! Har också insett att jag mår mycket bättre om jag sovit ordentligt. Oavsett när jag somnar vaknar jag runt kl 3.00-4.00 (varför?!?) och efter det blir det ingen vidare sömn. Så om jag lägger mig senast 21.00 är chansen större att jag kommer att må bra dagen efter. 
  • lördagsgodis

Lycka till imorgon sagofröken! Jag fick lov att vara hemma med magsjuka barn idag dessutom sken solen och det var 10*varmt lurig vårkänsla man får för dom har lovat -10 på söndag.

• rosali84
    Emeralda skrev 2015-02-19 19:21:23 följande:
    Varför måste du betala? Här får alla över 35 göra det till vanlig patientavgift.
    Är inte över 35 :)
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-02-19 22:14:13 följande:

Lycka till imorgon sagofröken! Jag fick lov att vara hemma med magsjuka barn idag dessutom sken solen och det var 10*varmt lurig vårkänsla man får för dom har lovat -10 på söndag.

Tack! Vi har resonerat fram och tillbaka om att avboka kub:et men ändå kommit fram till att vi ska göra det. Bara önskar så hårt att den här lilla filuren är frisk.

Trist med magsjuka barn :( var bor ni, in huvudstaden är vi lovade vår till helgen!
  • lördagsgodis

Vi bor i Västernorrland och vi gillar ju vintern, åker mycket utförsåkning och båda barnen är med i alpina dom ska iväg på slalomtävlingen imorgon. Men 10+ gör så man börjar få riktiga vårkänslor. Idag mår barnen bra ingen har kräkts sen 11 tiden igår men dom får ändå vara hemma så blir en del tv-spel idag då.

Hoppas som sagt att allt ser bra ut på ul idag

• Marian03
    rosali84 skrev 2015-02-19 15:50:35 följande:

Nu var KUB avklarat! Fick äntligen se vår fina lilla bebis för första gången! Ett hjärta som slog och en bebis som levde runt och sparkade och gav BM en liten utmaning ;) Fick bra siffror (1:5219 på DS och 1:20000 på de andra trisomierna) och nu känner jag att jag äntligen kan slappna av! Jag har en bebis i magen!!! Blev flyttad till 28/8 så nu väntar vi egentligen en augustibebis istället, men tänkte hänga kvar här ändå (blir säkert en septemberbebis iaf tror jag).

Mysigt att få se :) Vad skönt att allt såg bra ut! :)
  • sagofröken

Puh, KUB avklarat, fick "låg risk" på allt, 1:1750 på DS och 1:200000 på de andra trisomierna. Hon tittade också ganska noga på babyn, så den hade alla delar, kunde till och med se att den hade fem fingrar på varje hand <3 Dick samma datering igen, 31 augusti, men går väl över två veckor igen :)

Men vi var helt oförberedda på att se 3D-bilder! Superläskigt! Den som är rädd för mardrömmar får blunda nu.

• sagofröken

Och jag vet att 1:1750 inte ser lika fint ut som 1:200000, men det är fortfarande väldigt låg risk och vi kan tänka oss många värre saker än DS, så vi nöjer oss och är lugna av detta resultat :)

Svar på tråden BF september 2015!