• Svar på tråden BF september 2015!
  • Karriärskvinna
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-21 13:27:30 följande:

Ååh!! Hörde precis bebisens hjärta med min doppler ?? 9+1 idag ??????

Åh vad häftigt!
  • 26number1

Är det någon annans bröstvårtor som kliar nåt så inni helvete? Inatt vaknade jag till och med av det!! Och tok-kliar jag gör det ont istället :/

• dreaminggirl
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-21 13:27:30 följande:

Ååh!! Hörde precis bebisens hjärta med min doppler ?? 9+1 idag ??????

Oj går det att höra så tidigt?

Kanske värt att prova :)
  • lördagsgodis

Mina bröst är fortfarande ömma och kliar ibland men inte så jag blir galen. Spännande med hjärtljud.

• Sopp

Det finns dock inte tillräcklig forskning kring ultraljuds effekter på fostret då det kan orsaka vävnadsskador pga höga energinivåer, därför finns rekommendationer att enbart göra ultraljud i medicinskt syfte (doppler är icke visuellt ultraljud). En ovan behöver dessutom använda utrustningen längre för att hitta rätt. Alla får givetvis göra som dom vill, men ha det i åtanke innan man gör valet att utsätta fostret för UL allt för ofta!

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

• Längtanefterenliten
    Sopp skrev 2015-02-21 23:03:11 följande:

Det finns dock inte tillräcklig forskning kring ultraljuds effekter på fostret då det kan orsaka vävnadsskador pga höga energinivåer, därför finns rekommendationer att enbart göra ultraljud i medicinskt syfte (doppler är icke visuellt ultraljud). En ovan behöver dessutom använda utrustningen längre för att hitta rätt. Alla får givetvis göra som dom vill, men ha det i åtanke innan man gör valet att utsätta fostret för UL allt för ofta!

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

Hade det varit farligt så hade de inte sålts! Tror inte ett dugg på det där. Lyssnade varje dag när jag väntade dottern och hon är en välmående tvååring!
  • Pluppla

Idag vecka 12+0!! Och 4 dagar kvar till kub, och då är det första gången jag får se nått. Hoppas allt är bra med vår tofs..

Svar på tråden BF september 2015!