• Svar på tråden BF september 2015!
  • fyrklöver81
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-26 14:12:42 följande:

Jag ringde till gyn här i stan men de har inge som kan undersöka förrän imorgon

Nu vet jag inte vart du bor men finns inte kk akut? De tar alltid emot. Däremot kanske du inte har högsta prio.
  • lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-26 14:12:42 följande:

Jag ringde till gyn här i stan men de har inge som kan undersöka förrän imorgon

Ja upp på akuten om du känner att du inte kan vänta! Hoppas verkligen det ser bra ut trots allt.
  • Marian03

Nu har vi precis varit på inskrivning.
    Har träffat barnmorskan en gång innan på ett hälsosamtal.
    Jag tycker inte riktigt att vi klickar? Är det någon mer som har känt så?
    Det är inte så att jag inte gillar henne, men så känner lite att jag inte känner mig helt trygg på något vis. Kan inte svara på varför.
    Det är liksom inget fel på henne jag kan peka på utan det bara känns udda? Hade en annan barnmorska som tog mitt blodprov och så, där kändes kemin bättre. Det känns pinsamt att byta bara, kommer ju garanterat springa på henne där i korridoren sen. Har ni andra erfarenheter, ni som varit med om detta innan?

• Hemlighetenshemlis

Just nu är det bara lite rött när jag går på toa. Inte mer ont än sådan mensvärk jag har haft lite då och då under graviditeten hittills. Här har vi bara en vanlig akutmottagning. Ingen gynakut. Vet ju att blödningar är vanligare när det är tvillingar men oron och ovissheten är värst nu. Hoppas jag får en tid till ultraljud imorgon

• beetroots
    Marian03 skrev 2015-02-26 14:54:12 följande:

Det är inte så att jag inte gillar henne, men så känner lite att jag inte känner mig helt trygg på något vis. Kan inte svara på varför.

Det är liksom inget fel på henne jag kan peka på utan det bara känns udda? Hade en annan barnmorska som tog mitt blodprov och så, där kändes kemin bättre. Det känns pinsamt att byta bara, kommer ju garanterat springa på henne där i korridoren sen. Har ni andra erfarenheter, ni som varit med om detta innan?

Jag känner precis lika dant! Och min barnmorska är så virrig och säger fel hela tiden precis som hon jämt är stressad och inte riktigt lyssnar.

Hon gjorde cellprov på mig i somras och så kändes allt bra, men ska se nu vid inskrivningen hur jag känner.

Tycker med de känns lite jobbigt över att behöva säga att man vill byta
  • 26number1

Åh jag med!! Är dessutom ett mammavikariat så jag är jättenervös inför reaktionerna!! Kommer vänta så länge jag bara kan innan jag berättar :/

Nydahl skrev 2015-02-26 10:37:30 följande:

Jag börjar på nytt jobb på måndag och chefen vet inte att jag är gravid ! Lite nervöst faktiskt

• 26number1

Jag trivs väldigt bra med vår barnmorska men sambon tycker hon är för "fjantig". Det som jag tycker känns knepigt nu är att hon inte kommer vara med på förlossningen, då är det bara okända människor.. Har ni likadant i era landsting?

Marian03 skrev 2015-02-26 14:54:12 följande:

beetroots skrev 2015-02-26 15:13:11 följande:

Jag känner precis lika dant! Och min barnmorska är så virrig och säger fel hela tiden precis som hon jämt är stressad och inte riktigt lyssnar.

Hon gjorde cellprov på mig i somras och så kändes allt bra, men ska se nu vid inskrivningen hur jag känner.

Tycker med de känns lite jobbigt över att behöva säga att man vill byta

• Marian03
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-26 15:10:02 följande:

Just nu är det bara lite rött när jag går på toa. Inte mer ont än sådan mensvärk jag har haft lite då och då under graviditeten hittills. Här har vi bara en vanlig akutmottagning. Ingen gynakut. Vet ju att blödningar är vanligare när det är tvillingar men oron och ovissheten är värst nu. Hoppas jag får en tid till ultraljud imorgon

Håller tummarna för att allt ska se bra ut!
  • lördagsgodis

Jag har aldrig gillat någon av mina bms speciellt mycket, varken de jag haft på mvc eller de som förlöst mig så har liksom gett upp det. Men det gör inget så länge de inte är otrevliga är jag inte allt för kräsen och dom behövs ju för praktiska saker:)

• Pluppla

Tack för tummarna! :) Är lite i chock måste jag säga.. Har gjort kub testet idag och allt var som det skulle. Allt såg jätte bra ut och jag hade bra siffror. Så jag ÄR gravid ;)

Vilken känsla och se vår lilla bebis på skärmen.. En super liten människa som inte ville ligga stilla :)

Svar på tråden BF september 2015!