• Svar på tråden BF september 2015!
  • Jeulina

Någon mer som tappat allt sug för godsaker som kakor, godis mm? Innan åt jag varje dag men nu mår jag illa och spyr av det :/

• Marian03
    beetroots skrev 2015-02-26 15:13:11 följande:
    Jag känner precis lika dant! Och min barnmorska är så virrig och säger fel hela tiden precis som hon jämt är stressad och inte riktigt lyssnar.

Hon gjorde cellprov på mig i somras och så kändes allt bra, men ska se nu vid inskrivningen hur jag känner.

Tycker med de känns lite jobbigt över att behöva säga att man vill byta
    Ja visst känns det fel.. Samtidigt som man vill få en så bra upplevelse som möjligt. Man får väl fundera lite, tror med att man inte behöver säga till personen direkt utan kanske när man ringer till mvc. Och säger man bara att man inte klickar så förstår dom nog hoppas jag. Jag ska träffa min bm igen på onsdag, känns det fortfarande fel då så ska jag fundera på att byta tror jag.
  • Marian03
    FamiljenPersson skrev 2015-02-27 12:32:13 följande:

KUB test igår.

Är i vecka 13. Visade sig att det inte fanns någon aktivitet och fostret hade dött i vecka 8.

Blev KK akut igår och idag har jag tagit tabletterna.

Känns jätte tungt, man har ändå ställt in hela livet på detta. september skulle det hända :(

Nej vad hemskt :( kramar till er!
  • paddi84
    Jeulina skrev 2015-02-27 22:10:35 följande:

Någon mer som tappat allt sug för godsaker som kakor, godis mm? Innan åt jag varje dag men nu mår jag illa och spyr av det :/

Samma här! Har varit lika alla mina graviditeter... Dock är jag lite dum vissa dagar och fortfarande lite sötsugen... Som igår när en kollega fyllde år och det bjöds på tårta, kunde ju inte låta bli vilket resultera i huvudvärk och illamående som höll i sig till jag somnade...

Har tyvärr även svårt för frukt som jag annars älskar.... Det är jag mer ledsen över eftersom sockret bara är bra att vara utan men frukt kan vara bra att äta ;)
  • fyrklöver81

Peppar peppar men nu känns det som både illamående och trötthet blivit mycket bättre. Sitter till och med och dricker en kopp kaffe.vecka 13 nu.

Så det finns hopp för Er som fortfarande mår skit! Har faktiskt energi!!!!!!

• Emeralda
    Jeulina skrev 2015-02-27 22:10:35 följande:

Jag! Är inte ett dugg sugen på godis! Tanken på choklad får det att vändas i magen.
  • Mijjan
    FamiljenPersson skrev 2015-02-27 12:32:13 följande:

KUB test igår.

Är i vecka 13. Visade sig att det inte fanns någon aktivitet och fostret hade dött i vecka 8.

Blev KK akut igår och idag har jag tagit tabletterna.

Känns jätte tungt, man har ändå ställt in hela livet på detta. september skulle det hända :(

Åh beklagar verkligen! :( Massa kärlek till er!
  • Mijjan

Vi var på inskrivningen igår och tog massa prover. Fick se lillen/lillan också som låg och vinkade till oss! :) Kändes lite mer verkligt helt plötsligt... :) Konstigt att man inte ska dit förrän vecka 24 nu :P

• Längtanefterenliten

Nån som haft högt TSH värde under graviditet och det har gått bra? Nu är jag riktigt nojjig.. Jag mår bara sämre och sämre. Jag är så trött att jag sover JÄMT, hemsk huvudvärk, värk i kroppen, fryser något fruktansvärt och svettas när jag sover så det rinner av mig, svimningskänsla som kommer allt oftare, ingen ork i kroppen alls, tappar så mycket hår att jag inte kan använda borsten längre,mm. Jag har ju kollat mitt TSH värde några gånger och nu senast så sa läkaren att även om värdet ligger inom ref. Så kan vi prova med levaxin. Men saken är att den läkaren aldrig minns vad han sagt. Så när jag lämnade prover i januari så fick jag bara brev om att värdet är normalt. Nu läste jag att om man har högre värde än 2,5 vid graviditet så kan bebisen få mentala handikapp.. Mina värden har legat mellan 3,8-4,2. Mår verkligen jättedåligt och senaste veckorna har det blivit mycket sämre..:(

• Längtanefterenliten

Nån som haft högt TSH värde under graviditet och det har gått bra? Nu är jag riktigt nojjig.. Jag mår bara sämre och sämre. Jag är så trött att jag sover JÄMT, hemsk huvudvärk, värk i kroppen, fryser något fruktansvärt och svettas när jag sover så det rinner av mig, svimningskänsla som kommer allt oftare, ingen ork i kroppen alls, tappar så mycket hår att jag inte kan använda borsten längre,mm. Jag har ju kollat mitt TSH värde några gånger och nu senast så sa läkaren att även om värdet ligger inom ref. Så kan vi prova med levaxin. Men saken är att den läkaren aldrig minns vad han sagt. Så när jag lämnade prover i januari så fick jag bara brev om att värdet är normalt. Nu läste jag att om man har högre värde än 2,5 vid graviditet så kan bebisen få mentala handikapp.. Mina värden har legat mellan 3,8-4,2. Mår verkligen jättedåligt och senaste veckorna har det blivit mycket sämre..:(

Svar på tråden BF september 2015!