• Svar på tråden BF september 2015!
  • malbjo

Jag ska göra två glukosbelastningar pga att min pappa har diabetes typ2. Med citron i är det helt ok att hälla i sig :)

• paddi84

Bra tips där med citron :) har inte gjort någon belastning tidigare grav vilket bm tyckte var konstigt, får se när jag ska göra.

• sandra  1986

Här hemma hoppas vi på tjej, men är väl ungefär 99,9% säker på att de väntas en pojke. Jag har två pojkar, min man två pojkar och vår gemensamma är.... Ja men gissa?! En pojke ;) så 5 grabbar, då kan man inte annat än vara säker på att den sjätte är en pojke! Vi ska kolla på RUL :) kollade förra gången, då var jag säker på flicka och han pojke. Jag fick såklart fel :) men de gör mig ingenting, så länge barnet är friskt så är jag mer än nöjd! Bara två månader kvar till RUL idag, de är ju lång tid men jag tycker tiden bara flyger iväg!!

Vi har berättar för min mamma, syster och alla släktingar. Inte pappa. Min man har inte berättat för någon, knappt för sina vänner, inte ens sin mamma. Men vi väntar nog till de sista för vi vet att där blir de inge leenden och glada miner :(

• sagofröken
    Ni som tar Postafen, blir verkligen alla supertrötta av demEfter att idag -nästan- ha kräkts i en tunnelbanevagn och sedan definitivt kräkts mitt på Odenplan :( (så fruktansvärt pinsamt) gick jag till slut in på apoteket och köpte Postafen. Men jag vågar inte prova... Allt jag läser är folk som äter Postafen och sedan sover 15 timmar. Jag är redan så trött och kan somna när som helst, var som helst. Så jag vågar inte ta dem om jag ska jobba, eller vara ensam med min dotter - tänk om jag bara däckar?

Tre saker får mig att kräkas:
    1. Längre än en timme mellan ätande
    2. LUKTER (avgas, rök och parfym är värst)
    3. Färdas i fordon längre än 15 minuter

Tunnelbana/pendeltåg är en mardröm. Det stinker rök och parfym, jag börjar få ett så himla medlidande för allergiker!

Sorry för gnället, vet att en del av er är sängliggande och mår pyton... Bara så trött på det här. v.14 idag och hade hoppats det skulle försvinna...
  • beetroots
    sagofröken skrev 2015-02-24 15:21:43 följande:

Ni som tar Postafen, blir verkligen alla supertrötta av dem? Efter att idag -nästan- ha kräkts i en tunnelbanevagn och sedan definitivt kräkts mitt på Odenplan :( (så fruktansvärt pinsamt) gick jag till slut in på apoteket och köpte Postafen. Men jag vågar inte prova... Allt jag läser är folk som äter Postafen och sedan sover 15 timmar. Jag är redan så trött och kan somna när som helst, var som helst. Så jag vågar inte ta dem om jag ska jobba, eller vara ensam med min dotter - tänk om jag bara däckar?

Tre saker får mig att kräkas:

1. Längre än en timme mellan ätande

2. LUKTER (avgas, rök och parfym är värst)

3. Färdas i fordon längre än 15 minuter

Tunnelbana/pendeltåg är en mardröm. Det stinker rök och parfym, jag börjar få ett så himla medlidande för allergiker!

Sorry för gnället, vet att en del av er är sängliggande och mår pyton... Bara så trött på det här. v.14 idag och hade hoppats det skulle försvinna...

Jag äter postafen och har inte kännt mig trött av de, dock tar jag dom endast om jag ska iväg så jag helst inte vill proppa i mig en massa piller!

Samma saker får mig att kräkas men även hus som eldar, den lukten är hemsk!!
  • fyrklöver81

Jag blir jättetrött och känslig av postafen men inte mindre illamående:/

Testa med en halva att börja med.

• Pluppla
    Marian03 skrev 2015-02-24 14:32:53 följande:
    Gör alla glukosbelastning eller? Söt citron saft låter ju gott :)
    Som jag har förstått det så gör alla glukosbelastning. Men de kanske också är olika beroende vilket län man bor i..? Verkar vara stor skillnad på vissa grejer. Konstigt nog tycker jag.. Tycker ju alla ska få samma vård/rättigheter vi bor ju iallafall i samma land liksom :)
  • sagofröken
    Pluppla skrev 2015-02-24 16:12:44 följande:
    Som jag har förstått det så gör alla glukosbelastning. Men de kanske också är olika beroende vilket län man bor i..? Verkar vara stor skillnad på vissa grejer. Konstigt nog tycker jag.. Tycker ju alla ska få samma vård/rättigheter vi bor ju iallafall i samma land liksom :)
    De flesta gör glukosbelastning endast om blodsockret är för högt vid kontroll hos bm, eller så klart om det finns någon annan anledning (ärftliga faktorer, tidigare antydningar på gravdiabetes osv). Jag gjorde det inte förra graviditeten och får antagligen inte göra det nu heller. 
  • alina 2012

Nipt test gjort allt såg fint ut på ultraljudet 10+3 i dag.Nu är det bara att vänta 2-3 veckor innan vi får veta svar på kromosomavvikelser har valt fullständig analys så kommer även få veta kön.usch vad nervös och rädd jag är att något ska vara fel.Kram

• Blixt3

Idag blev det dubbelsiffrigt :) v10 idag och igår var vi på första mötet med BM. Tog blodprov och urinprov. Tur man inte är stickrädd då mitt kärl sprack.. Så fick ta ett nytt rör i andra armen. Allt gick bra, ska berätta för familjen 7 mars, går in i v 12 någon dag efter. Vilken vecka har ni tänkt berätta?

Svar på tråden BF september 2015!