Mijjan skrev 2015-02-25 09:07:57 följande:
Jag känner som dig.. Drar mig för att berätta. Har berättat för två vänner men trivs med att ha vår lilla hemlighet och drar mig för att berätta för familjen. Dom kommer bli så på. Mina föräldrar har tjatat om barnbarn i tio år och kommer bli så odrägliga att det inte ens känns kul att berätta för dom :(
Hehe ja preics så känner jag med, rädd för att det ska bli lite för hysteriskt. Berättade för min mamma + småsyskon igår och det blev inte alls så hysteriskt som jag trodde? Mina föräldrar har med tjatat i typ 10 år så jag vet vad du menar... Men är förvånad att det inte blev som jag hade trott :) Var sååå skönt. Jag känner mig lättad för jag trodde det skulle vara jobbigt men inte alls faktiskt. Vi berättade igår för att jag kände att jag var tvungen att få lite glädje över det hela, och det hjälpte lite ändå. Jag behövde nog få känna att det faktiskt är verkligt :) Även när jag sa det till Pappa så reagerade han inte heller som vi hade trott, han var mer samlad men självklart väldigt glad. jag trodde att han skulle stissa runt och bli helt till sig haha, precis som jag trodde mamma skulle bli, typ nästan svimma haha... Men så var det inte alls :) Men - jag tänker att det kanske kommer sen ;) när de har fått smälta hela grejen så kanske de stimmar en himla massa över det och så? Vem vet? ;)