• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03
    Mijjan skrev 2015-02-25 12:12:42 följande:
    Ja vi får väl se... Är bara i vecka 10 och vi siktar på att säga det första april om det inte syns för mycket innan dess :P
    Jag är i vecka 11 och jag tycker det är lite småsvårt att dölja nu redan.. kanske mest är att man är uppblåst och så men man får ju använda sina största tröjor nu för att det inte ska synas känner jag... :)
  • Marian03
    paddi84 skrev 2015-02-25 12:50:20 följande:

Jag har börjat berätta för vissa... Berättade för mamma i helgen vilket togs emot med lugn vilket jag inte trodde eftersom det blir fjärde barnet och hon är en av dem som mest tyckt att nu räcker det väl efter tre.

Nu vet även mina chefer (har anställning för en men jobbar på en annan enhet med annan chef). De var tacksamma att jag berättade så tidigt eftersom det på påverkar sommarplaneringen med semester osv. Kommer behövas vikarie för mig och då en som klarar att vara själv under 4 veckor när min kollega har semester... Får se vad resterande kollegor frågar när de ser att annonsen kommer ut men jag har inte sagt nå till dem ;)

Skönt med bra reaktioner :)
    När har du bf? Hur läge har du tänkt jobba?

Detta är mitt första barn så jag vet inte hur länge man kommer orka jobba? Det är skyhögt tempo här på sommarn, men det är administrativt så det är inte fysiskt jobbigt men kan vara väldigt psykiskt påfrestande, vilket är jobbigt som ogravid så jag kan tro att det är något värre som gravid ;)
    Högsäsongen slutar ungefär en vecka in i september och jag ska ha 19:e september. Då jag är extra resurs eller vad man ska välja att kalla det och inte fast här så behövs jag nog inte ersättas.. Men kanske bra att chefen får veta snart ändå, ifall att ens tempo skulle vara segare än vanligt i sommar.
  • Rost

Då var kub inbokat. Nästa onsdag är det dags :) Längtar så att få se bebben och då känns det som mer på riktigt! Vi har inte berättat för familjen n, men det börjar vara dags d det verkligen syns att jag är gravid (är normalt sett spinkig med noll boobies så skillnaden är rätt stor).

[img=/gallery/image/5240564/full_600/phpoI10m331972.jpg

• paddi84
    Marian03 skrev 2015-02-25 13:13:00 följande:

Skönt med bra reaktioner :)

När har du bf? Hur läge har du tänkt jobba?

Detta är mitt första barn så jag vet inte hur länge man kommer orka jobba? Det är skyhögt tempo här på sommarn, men det är administrativt så det är inte fysiskt jobbigt men kan vara väldigt psykiskt påfrestande, vilket är jobbigt som ogravid så jag kan tro att det är något värre som gravid ;)

Högsäsongen slutar ungefär en vecka in i september och jag ska ha 19:e september. Då jag är extra resurs eller vad man ska välja att kalla det och inte fast här så behövs jag nog inte ersättas.. Men kanske bra att chefen får veta snart ändå, ifall att ens tempo skulle vara segare än vanligt i sommar.

Enligt uträkning med sista mens är jag beräknad till 9/9 :) har tänkt söka graviditetspenning så långt det går (60dagar) och där innan ha min semester. Går egentligen på ett vik men det passar så bra att det är till 31/8 ;) har två graviditeter bakom mig, med första sökte jag inte eftersom jag pluggade. Andra var tvillingar och då var jag hemma 60dagar innan vilket var välbehövligt, vet ju inte nu hur kroppen kommer kännas längre fram men inser att det kan bli tungt i sommarvärmen att försöka göra ett bra jobb så jag ser fram mot ledigt. Har vissa tunga arbetsuppgifter som är svårt med en stor mage ivägen.
  • Mijjan
    Marian03 skrev 2015-02-25 13:05:21 följande:
    Jag är i vecka 11 och jag tycker det är lite småsvårt att dölja nu redan.. kanske mest är att man är uppblåst och så men man får ju använda sina största tröjor nu för att det inte ska synas känner jag... :)
    Ja jag kanske är naiv. Men tycker med kläder på att det inte går att se än. Dock känner jag ju att byxor sitter trängre. Dock brukar jag pendla lite i vikt så hoppas ingen tänker för mycket på det. Dock har jag inte gått upp nåt än så det är väl just runt magen det sitter i så fall :) Ska dock ev på spa nästa vecka med mamma och vet inte riktigt hur jag ska kunna dölja det då för magen sväller ju upp emellanåt. Idag är en bra dag men häromdagen var magen en ballong :P
Svar på tråden BF september 2015!