paddi84 skrev 2015-02-25 12:50:20 följande:
Jag har börjat berätta för vissa... Berättade för mamma i helgen vilket togs emot med lugn vilket jag inte trodde eftersom det blir fjärde barnet och hon är en av dem som mest tyckt att nu räcker det väl efter tre.
Nu vet även mina chefer (har anställning för en men jobbar på en annan enhet med annan chef). De var tacksamma att jag berättade så tidigt eftersom det på påverkar sommarplaneringen med semester osv. Kommer behövas vikarie för mig och då en som klarar att vara själv under 4 veckor när min kollega har semester... Får se vad resterande kollegor frågar när de ser att annonsen kommer ut men jag har inte sagt nå till dem ;)
Skönt med bra reaktioner :)
När har du bf? Hur läge har du tänkt jobba?
Detta är mitt första barn så jag vet inte hur länge man kommer orka jobba? Det är skyhögt tempo här på sommarn, men det är administrativt så det är inte fysiskt jobbigt men kan vara väldigt psykiskt påfrestande, vilket är jobbigt som ogravid så jag kan tro att det är något värre som gravid ;)
Högsäsongen slutar ungefär en vecka in i september och jag ska ha 19:e september. Då jag är extra resurs eller vad man ska välja att kalla det och inte fast här så behövs jag nog inte ersättas.. Men kanske bra att chefen får veta snart ändå, ifall att ens tempo skulle vara segare än vanligt i sommar.