• Svar på tråden BF september 2015!
  • MrsHeinerborg
    fyrklöver81 skrev 2015-02-28 08:47:23 följande:

Peppar peppar men nu känns det som både illamående och trötthet blivit mycket bättre. Sitter till och med och dricker en kopp kaffe.vecka 13 nu.

Så det finns hopp för Er som fortfarande mår skit! Har faktiskt energi!!!!!!

Åh vad skönt, som jag längtar efter kaffe!!!
  • Mijjan
    MrsHeinerborg skrev 2015-02-28 13:30:36 följande:
    Åh vad skönt, som jag längtar efter kaffe!!!
    Å! Längtar efter energi.. Känns som livet är slut när man bara vill sova och somnar nio varje kväll :P Och inte känns de som de blir bättre när barnet kommer och skriker hela natten :P
  • FamiljenPersson
    lördagsgodis skrev 2015-02-27 12:35:37 följande:

Beklagar Persson, har du inte haft några tecken alls på att något varit fel?

Inga tecken alls. Allt har gått smärtfritt och njutit varje sekund av min.gravidtet.

Var väldigt glad just i torsdags över att vi skulle göra tester. Jätte jobbigt. Nu är det döda fostret ute efter en hård och jobbig natt.
  • lördagsgodis
    FamiljenPersson skrev 2015-02-28 16:26:02 följande:
    Inga tecken alls. Allt har gått smärtfritt och njutit varje sekund av min.gravidtet.

Var väldigt glad just i torsdags över att vi skulle göra tester. Jätte jobbigt. Nu är det döda fostret ute efter en hård och jobbig natt.
    Fy va jobbigt! Växte magen och hade du några symptom? Skönt att allt är ute och hoppas du läker på alla plan och ni snart får er bebis.
  • Marian03
    Längtanefterenliten skrev 2015-02-28 13:11:36 följande:

Nån som haft högt TSH värde under graviditet och det har gått bra? Nu är jag riktigt nojjig.. Jag mår bara sämre och sämre. Jag är så trött att jag sover JÄMT, hemsk huvudvärk, värk i kroppen, fryser något fruktansvärt och svettas när jag sover så det rinner av mig, svimningskänsla som kommer allt oftare, ingen ork i kroppen alls, tappar så mycket hår att jag inte kan använda borsten längre,mm. Jag har ju kollat mitt TSH värde några gånger och nu senast så sa läkaren att även om värdet ligger inom ref. Så kan vi prova med levaxin. Men saken är att den läkaren aldrig minns vad han sagt. Så när jag lämnade prover i januari så fick jag bara brev om att värdet är normalt. Nu läste jag att om man har högre värde än 2,5 vid graviditet så kan bebisen få mentala handikapp.. Mina värden har legat mellan 3,8-4,2. Mår verkligen jättedåligt och senaste veckorna har det blivit mycket sämre..:(

Jag upptäckte att jag hade underfunktion av sköldkörteln samma dag som jag plussade, tog tester den dagen då jag mått så konstigt under ett tag. Mina värden låg på 7. Minns ej vad man ska ligga på. Men jag äter levaxin nu, först 25 mikrogram, nu 50. Ska ta nya tester på onsdag och se om det ska höjas. Lider med dig, fy fan vad man kan må dåligt och frysa, usch! Jag är ganska ny på allt detta så jag kan inte ge dig så mycket info men jag har iallafall förstått att vissa kan ligga inom ramen men ändå må dåligt och då behöva levaxin så jag tycker att du ringer och tjatar så att du iaf kan få prova den lägsta dosen till att börja med. Dom kommer att kolla mina värden varje månad nu framöver. Kräv prover och medicin om du mår så.
  • Miiiam

Hej på er! Har varit på gyn akuten idag! Haft magsmärtor sen 1 vecka tbx. Nu i 3 dagar har jag blödit och blöder ännu mera nu :( fostret fanns där men hon var osäker på om hjärtat slog. En kollega till henne kollade också. Hon sa att fosterhinna börjat gå sönder! Början till MF sa hon. MEN dom ville att jag ska gå på KUB UL som jag har på måndag. Har googlat och läst flera liknande fall som det gått bra för. fick ett nr till en kurator. Hon frågade även om jag har haft myomer någon gång. Usch inte det också. Så ledsen så ledsen.....

• Mijjan
    Miiiam skrev 2015-02-28 19:47:26 följande:

Hej på er! Har varit på gyn akuten idag! Haft magsmärtor sen 1 vecka tbx. Nu i 3 dagar har jag blödit och blöder ännu mera nu :( fostret fanns där men hon var osäker på om hjärtat slog. En kollega till henne kollade också. Hon sa att fosterhinna börjat gå sönder! Början till MF sa hon. MEN dom ville att jag ska gå på KUB UL som jag har på måndag. Har googlat och läst flera liknande fall som det gått bra för. fick ett nr till en kurator. Hon frågade även om jag har haft myomer någon gång. Usch inte det också. Så ledsen så ledsen.....

Usch! Vi håller tummar och tår för dig att det ska gå bra! Lycka till!!
  • MrsHeinerborg
    Mijjan skrev 2015-02-28 20:41:25 följande:
    Usch! Vi håller tummar och tår för dig att det ska gå bra! Lycka till!!
    Håller tummarna att allt går bra!
  • MrsHeinerborg
    MrsHeinerborg skrev 2015-02-28 23:14:29 följande:

Magbild v.13 (12+0)

phpdCZonk29004.jpg

Nån mer som fått mage? På kvällen ser jag jättegravid ut!! Kub på måndag så hoppas verkligen att det är ngn där!!
Svar på tråden BF september 2015!