Längtanefterenliten skrev 2015-02-28 13:11:36 följande:
Nån som haft högt TSH värde under graviditet och det har gått bra? Nu är jag riktigt nojjig.. Jag mår bara sämre och sämre. Jag är så trött att jag sover JÄMT, hemsk huvudvärk, värk i kroppen, fryser något fruktansvärt och svettas när jag sover så det rinner av mig, svimningskänsla som kommer allt oftare, ingen ork i kroppen alls, tappar så mycket hår att jag inte kan använda borsten längre,mm. Jag har ju kollat mitt TSH värde några gånger och nu senast så sa läkaren att även om värdet ligger inom ref. Så kan vi prova med levaxin. Men saken är att den läkaren aldrig minns vad han sagt. Så när jag lämnade prover i januari så fick jag bara brev om att värdet är normalt. Nu läste jag att om man har högre värde än 2,5 vid graviditet så kan bebisen få mentala handikapp.. Mina värden har legat mellan 3,8-4,2. Mår verkligen jättedåligt och senaste veckorna har det blivit mycket sämre..:(
Jag upptäckte att jag hade underfunktion av sköldkörteln samma dag som jag plussade, tog tester den dagen då jag mått så konstigt under ett tag. Mina värden låg på 7. Minns ej vad man ska ligga på. Men jag äter levaxin nu, först 25 mikrogram, nu 50. Ska ta nya tester på onsdag och se om det ska höjas. Lider med dig, fy fan vad man kan må dåligt och frysa, usch! Jag är ganska ny på allt detta så jag kan inte ge dig så mycket info men jag har iallafall förstått att vissa kan ligga inom ramen men ändå må dåligt och då behöva levaxin så jag tycker att du ringer och tjatar så att du iaf kan få prova den lägsta dosen till att börja med. Dom kommer att kolla mina värden varje månad nu framöver. Kräv prover och medicin om du mår så.