• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag har ett september barn och jag tyckte det var jätte jobbigt att vara höggravid på sommaren ändå samlade jag inte på mig så jätte mycket vätska vilket annars är lätt just på sommaren. Men nu har jag ju valt det igen och får stå mitt kasst men hoppas på en lite svalare sommar i år

• I Walk The Line

Nej, det är INTE jobbigt att vara höggravid! Jag älskar't! Ville vara gravid längre sist, kände mig inte klar alls. Så himla mysigt med stora magen.
    Vi försökte länge, alla gånger, så vi kanske njuter lite extra. Jag tycker inte alls det är jobbigt iaf :)
    Och höggravid på sommaren väljer jag alla gånger jämfört med på vintern. Folk ska bara smolka ner ens glädje jämt. Det är så det är.

• lördagsgodis

Fast jag har varit höggravid på sommaren och gillade det inte, inte heller mina två nära vänner som fick på sommaren har föredragit det då dom samlat på sig så mycket vatten. Sen har jag ett vinterbarn och det var lättare för mig. Alla har vi olika erfarenheter så inget är mer rätt än det andra.

• I Walk The Line
    lördagsgodis skrev 2015-03-01 09:38:08 följande:

Fast jag har varit höggravid på sommaren och gillade det inte, inte heller mina två nära vänner som fick på sommaren har föredragit det då dom samlat på sig så mycket vatten. Sen har jag ett vinterbarn och det var lättare för mig. Alla har vi olika erfarenheter så inget är mer rätt än det andra.

Nej precis, inget är mer rätt än det andra.

Alla upplever olika.

Du skrev hur du upplevde, jag skrev hur jag upplevde. Och då skriver du hur dina vänner upplevde det?

Förstår inte poängen?
  • I Walk The Line

Jag var ändå höggravid sommaren 2004, den varmaste på hundra(?) år. Så skönt att ligga i badet å njuta med stora magen, eller i skuggan i gräset :)

• Madicken01

Fantastiskt att inte behöva dra in magen på stranden i sommar ;) skämt å sido, har varit höggravid på vintern med mina andra barn och det är ingen hit! Skor som skall på, och mycket kläder. Ser fram emot att kunna gå i flipflopp och bara behöva dra på mig en klänning.

Dessutom känns det skönt att få vara lite brun när man kanske inte känner sig supersnygg i övrigt.

Finns nog fördelar och nackdelar med alla årstider.

• MrsHeinerborg

Jag har ett augustibarn o majbarn, tyckte nog att augusti var lättare, då kunde man gå i bikini o visa magen hela sommaren o kunde bada. Majbarn; jag kunde inte bada, kände mig otroligt ful utan kläder så ville inte klä av mig..... , svettades konstant.

September känns toppen!!

• Marian03

Jag ska ta lite blodprover näst vecka hos bm och då ville hon även göra cellprov. Gick precis in i vecka 12. Men läser överallt plus att flera sagt till mig att det nig inte är så bra att reta upp där nu. Anledningen till varför provet skulle göras är att det var exakt 3 år sedan jag gjorde det. Vad hade ni gjort?

Vill ju inte riskera något, om jag nu skulle ha cellförändringar, vad skulle de kunna göra åt det under graviditeten?

Svar på tråden BF september 2015!