• Svar på tråden BF september 2015!
  • paddi84

Urk, hur tidigt ska man behöva få tillbaka åderbråck i underlivet...? Är bara i vecka 12+3 men tycker att det börjar trycka lite ont efter en dag stående och gående... :( vill inte, förra graviditeten bodde jag i stödstrumpbyxor och kunde inte vara utan knappt en stund...

• Bardot76

Hej!

Nu har jag velat hoppa in hos er ett tag och gör det nu, hoppas jag får det :)

BF 18 sep, v 12

2 barn sen tidigare, 09 & 13

Om 1 v är det dags för kub är både nervös och förväntansfull

• MrsHeinerborg

Haft ont i vaden/benet till o från idag, nu har jag jätteont o kan inte belasta benet!!!? Nån annan med typ kramp? Suck!!

• Bardot76
    Marian03 skrev 2015-03-01 11:39:31 följande:

Jag ska ta lite blodprover näst vecka hos bm och då ville hon även göra cellprov. Gick precis in i vecka 12. Men läser överallt plus att flera sagt till mig att det nig inte är så bra att reta upp där nu. Anledningen till varför provet skulle göras är att det var exakt 3 år sedan jag gjorde det. Vad hade ni gjort?

Vill ju inte riskera något, om jag nu skulle ha cellförändringar, vad skulle de kunna göra åt det under graviditeten?

Jag gjorde ett cellprov när jag var i v 6 (denna graviditet) och berätta såklart innan till läkaren att jag är gravid. Det gick jättebra och blödde ingenting. Plus fick höra ett vul som bonus :)
  • Bardot76
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-01 20:04:12 följande:

Haft ont i vaden/benet till o från idag, nu har jag jätteont o kan inte belasta benet!!!? Nån annan med typ kramp? Suck!!

Jag hade kramp i vaden vid min förra graviditet, vanligast på natten och gjorde verkligen skitont!!! Det som kunde hjälpa mig (om jag hann förstås) var att sträcka upp foten mot mig då hann det liksom aldrig börja krampa.
  • lördagsgodis

Fick låna en kompis doppler och kunde utan större problem hitta bebisens hjärtljud<3 går ju in i v15 snart så nu och känner min livmoder så nu vågade jag prova!

• Mijjan
    Stellastar skrev 2015-03-01 14:20:55 följande:

Hoppar in här!

V12.

Fick missfall i v 8 och trodde hoppet va ute. Men 4 veckor efter så hade jag fortf ett starkt plus och kontaktade gyn för skrapning. Men på VUL så såg dom en liten krabat ligga och sprattla och lyckan va total. Så nu ska vi försöka ställa om oss :)

Ska på inskrivning imorgon och hoppas få ett extra ul för mitt psykes skull :)

Nämen grattis! Vad kul! Lycka till!
  • Mijjan
    I Walk The Line skrev 2015-03-01 09:59:46 följande:

Jag var ändå höggravid sommaren 2004, den varmaste på hundra(?) år. Så skönt att ligga i badet å njuta med stora magen, eller i skuggan i gräset :)

Låter faktiskt mysigt.. Hoppas bara man orkar jobba de dagar man ska jobba :) Har oregelbundet schema men hoppas kunna härda ut även i sommar
  • Mijjan
    Marian03 skrev 2015-03-01 11:39:31 följande:

Jag ska ta lite blodprover näst vecka hos bm och då ville hon även göra cellprov. Gick precis in i vecka 12. Men läser överallt plus att flera sagt till mig att det nig inte är så bra att reta upp där nu. Anledningen till varför provet skulle göras är att det var exakt 3 år sedan jag gjorde det. Vad hade ni gjort?

Vill ju inte riskera något, om jag nu skulle ha cellförändringar, vad skulle de kunna göra åt det under graviditeten?

Jag gjorde mitt cellprov i fredags när jag var 10+0 och det tycks gått bra :)
Svar på tråden BF september 2015!