• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis
    sagofröken skrev 2015-03-03 18:33:56 följande:

Fråga: är det nån som känt av pyret än? Vet att det är supertidigt, men frågar ändå. Jag har känt små fladder och "snärtar" men det är förstås omöjligt att säga om det är bebisen eller annat. Har känt väldigt trovärdiga fosterrörelser även som ogravid :) Önskar så att jag ska kunna känna tidigare den här gången för att slippa lite av oron. Sist kände jag först runt vecka 20-21. Försöker komma ihåg att jag såg bebisen med blinkande hjärta för bara två veckor sedan, så det SKA ju gå bra :) Längtar ändå efter första riktiga rörelserna.

Jag tror jag känner den ibland men som sagt är det svårt att urskilja från tarmar så här tidigt. Jag har ju en doppler jag kan tjuvlyssna på bebisen med vilket lugnar.
  • amae

Gravid v 12 (11+0). Inga jeans passar, springer runt i mjukisbyxor och känner mig ful.
    Ska på ultraljud den 12:e mars Skrattande

• Marian03

Nu har jag varit och gjort cellprovet, talade om att jag var nervös att något skulle hända med bebisen men hon förklarade att upp till vecka 15 är det ok att göra för att få rätt resultat och jag är nu in11+3. Och visade att hon inte kommer vara i närheten alls osv det finns ingen fara. Så jag valde att lita på det då, faktiskt så kändes det inte så mycket heller, var värre när jag gjorde det sist och inte var gravid. Man har nog blivit van vid att det gör lite småont i tid och otid där nere så man klarar mer utan att känns något :) hon sa att det kunde blöda i någon timme efter men än har det inte kommit något. Hoppas man slipper det.

• 26number1

Sitter på vc nu och gör glukosbelastningen, det var fasen bland det vidrigaste jag druckit! Glömde helt bort citronen så den ska med nästa gång :P

Gick för övrigt in i vecka 12 igår och nu börjar magen synas lite :)

• lizanilander

Många som skriver nu att magen börjar komma, jag som aldrig är direkt orolig börja nu fundera på om det verkligen växer nåt där inne, haha! Jag gick ner 5 kilo i början, illamåendet försvann runt vecka 11, superskönt, nu äter jag igen, inga mängder men ändå, går inte upp ett gram och magen är obefintlig....fler i samma sits? är ändå andra barnet och 14 fulla veckor på lördag. men det är väl individuellt, med första syntes det knappt utåt i vecka 20, men då kände jag en liten bulle på magen vid denna tid när jag låg på rygg. Ja ja, snart ul så då ger det sig :)

• Emeralda

Usch. Idag fick jag erkänna mig besegrad av förkylningen. Var tvungen att gå hem från jobbet och nu ligger jag under två filtar och fryser! Och även om jag läst och hört tusen gånger att en förkylning, hur kraftig den än är, inte skadar barnet så oroar man sig ju!

För övrigt berättade vi för barnen och närmaste familj igår att det, om allt går bra, kommer ett till syskon i höst. Alla blev superglada och barnen kastade sig på mobil och surfplatta för att sprida nyheten till alla kompisar.

• Sopp
    lizanilander skrev 2015-03-04 10:29:06 följande:

Många som skriver nu att magen börjar komma, jag som aldrig är direkt orolig börja nu fundera på om det verkligen växer nåt där inne, haha! Jag gick ner 5 kilo i början, illamåendet försvann runt vecka 11, superskönt, nu äter jag igen, inga mängder men ändå, går inte upp ett gram och magen är obefintlig....fler i samma sits? är ändå andra barnet och 14 fulla veckor på lördag. men det är väl individuellt, med första syntes det knappt utåt i vecka 20, men då kände jag en liten bulle på magen vid denna tid när jag låg på rygg. Ja ja, snart ul så då ger det sig :)

Beror nog på hur du ser ut i kroppen. Jag är lång och har nog ganska mycket plats i mitt bäcken för livmodern innan den tvingas upp. Skonsamt för ryggen även om det hade varit mysigt med en gravidkula! :)
  • Manik
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-03-04 14:27:38 följande:

KUB idag gick bra! Låg risk på alla trisomier. Fick även höra hjärtljuden på båda. Så mysigt :)

Grattis! Så härligt! :) Vet ni vad det blir för kön?
Svar på tråden BF september 2015!