• Svar på tråden BF september 2015!
  • malbjo

Första glukosbelastningen avklarad o det vart bra värden. (ska göra 2 pga att min pappa har diabetes) Även cellprov taget o har inte blött alls. Rul inbokat 15/4 så nu ska jag bara bli helt av med illamåendet så jag kan börja jobba igen. Sjukskriven tom siste mars så får vi se sedan. Tyvärr är jag jättesvullen om magen o ser mer eller mindre höggravid ut på kvällarna. Beror troligen på att jag bara kunnat ligga ner o äta o då främst vitt bröd o pasta vilket jag inte äter så mycket annars. Kommentar från folk är rätt jobbiga behöver jag svara en gång till på hur många bebisar där är och sedan behöva försvara att det bara är en när man säger det. Ser inte fram emot att gå på fest på lördag o behöva diskutera storleken på min mage med berusade människor.

Jaja solen skiner här iaf o födelsedagsmiddag för sambo som fyller år idag, sämre kväll kan man ha.

Var rädda om er:)

• lördagsgodis

Här har solen oxå skinit och jag har varit ute med barnen och vi tog med oss fika och fikade ute så det har varit jätte trevligt:) på torsdag fyller min man år och jag har fortfarande inte köpt honom något, vad gav du din man?

• sagofröken

Fint att se att så många ändå mår lite bättre. Jag har "bara" kräkts en gång idag, och det var för att min kollega stank så mycket rök... Visserligen petar jag i mig lakrits och frukt var femte minut typ för att hålla det så här, men det FUNKAR ju! :) Magen är stor här också och idag (första dagen på v.15) vågade flera kollegor kommentera min mage. Nåväl. Det är ju inget att skämmas för att en är gravid. 

• sagofröken

Fråga: är det nån som känt av pyret än? Vet att det är supertidigt, men frågar ändå. Jag har känt små fladder och "snärtar" men det är förstås omöjligt att säga om det är bebisen eller annat. Har känt väldigt trovärdiga fosterrörelser även som ogravid :) Önskar så att jag ska kunna känna tidigare den här gången för att slippa lite av oron. Sist kände jag först runt vecka 20-21. Försöker komma ihåg att jag såg bebisen med blinkande hjärta för bara två veckor sedan, så det SKA ju gå bra :) Längtar ändå efter första riktiga rörelserna.

• hellohello84

Jag tycker också att magen börjar växa ordentligt. Syns till och med på morgonen och börjar ha svårt med att komma i mina kläder och framförallt byxor. Vi har inte berättat än men längtar tills jag inte behöver dölja lilla kulan utan kan vara stolt istället. Vi har tänkt vänta till sista mars då vi vill berätta för föräldrarna först. Får se hur det går :) fick förresten svar på toxoplasmaprovet som jag tog efter att ha råkat få i mig rå köttfärs och det visade inte på något, skönt! :)

• Nydahl
    sagofröken skrev 2015-03-03 18:33:56 följande:

Fråga: är det nån som känt av pyret än? Vet att det är supertidigt, men frågar ändå. Jag har känt små fladder och "snärtar" men det är förstås omöjligt att säga om det är bebisen eller annat. Har känt väldigt trovärdiga fosterrörelser även som ogravid :) Önskar så att jag ska kunna känna tidigare den här gången för att slippa lite av oron. Sist kände jag först runt vecka 20-21. Försöker komma ihåg att jag såg bebisen med blinkande hjärta för bara två veckor sedan, så det SKA ju gå bra :) Längtar ändå efter första riktiga rörelserna.

Jag har känt lite :)
  • malbjo
    lördagsgodis skrev 2015-03-03 17:49:39 följande:

Här har solen oxå skinit och jag har varit ute med barnen och vi tog med oss fika och fikade ute så det har varit jätte trevligt:) på torsdag fyller min man år och jag har fortfarande inte köpt honom något, vad gav du din man?

Han fick en ny microvågsugn jätteromantiskt (not). Men efter att jag skulle göra en bakad potatis för npn vecka sedan som blev en glödande kolbit o väggen bakom blev sotig så vart det lägligt med en ny o han önskade sig ingenting.

Visst får man lite mer energi o det känns lite som man är på väg tillbaka till livet när solen skiner :)
  • Manik
    sagofröken skrev 2015-03-03 18:33:56 följande:

Jag har också känt av fladder och lite känsla som av en fjäril. Längtar också efter mer tydliga rörelser. :)
  • I Walk The Line

Var på ul igår och fick se fyran :) Jättestor redan! Trodde hen skulle vara mindre.. Jag känner mycket rörelser, jättemysigt!

• I Walk The Line

Är det fler som har ont/är öm i livmodern?
    Gör jätteont inland när vi har sex, och blir helt öm efter. Känns som ägglossningsvärk?
    De hittade inget fel, kan vara att det växer så, men jag har aldrig känt så med de andra...

Svar på tråden BF september 2015!