• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Vi skaffade ju höns i våras och hon vi köpte dom av sa att vi kunde förvänta oss ägg vid ca 20 veckor, nu är hönsen snart 28 veckor och jag började undra om dom alla var sterila men idag så kom sonen in med två jättefina ägg!:))

• Sopp
    lizanilander skrev 2015-08-14 10:36:40 följande:

PRECIS så skulle jag vilja beskriva mig själv också :O "bakis" liksom på nåt sätt. (har dock inte vart det på många år, men man minns ju känslan) Eller lite som att: hmm....håller jag på att bli sjuk? Extremt seg och trött, magen har sjunkit massa och det trycker på neråt. Magen var lite knas idag, men hade sammandragningar var 5:e minut igår under hela eftermiddagen, idag lite lugnare så kan ju va det som gör att magen blir knäpp :P Imorgon går sista lasset till huset vi ska flytta till så inatt av alla nätter bör bebisen verkligen inte komma! 37 fulla på söndag, men jag tror med att den stannar lite extra ;) 

Skönt att flytten snart är klar! Vi bor i lägenhet men längtar så efter hus nu. Stan är inget ställe för leksugna småkids
  • Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-08-14 15:05:01 följande:

Vi skaffade ju höns i våras och hon vi köpte dom av sa att vi kunde förvänta oss ägg vid ca 20 veckor, nu är hönsen snart 28 veckor och jag började undra om dom alla var sterila men idag så kom sonen in med två jättefina ägg!:))

Mmm färska ägg! Kul för barnen, lillkillen här hemma älskar att hälsa på hönorna på 4Hgården
  • lördagsgodis

Vi är några stycken som börjar närma oss slutet:) vi har ju begravning nästa fredag och om jag har tur är bebisen 3-4 dagar då, jag räknar ju med att ha en lika okomplicerad förlossning som med de andra 2 men om några komplikationer uppstår så vet jag inte hur det ska lösas... vi får ta det som det kommer men jag hoppas vi kan komma på begravningen.

Ja våra djur har varit en stor tröst för hela familjen tror jag, dom kräver ju uppmärksamhet och omvårdnad och så är dom distraherande och roliga!

Apropå något helt annat så har jag ju ätit penicillin mot urinvägsinfektion och så är man gravid och så hade jag och manen lite intimare samvaro häromdan och allt tillsammans har lett till en trevlig liten svampinfektion vilket jag nu behandlar mot. Blä! Har aldrig haft svamp innan och vill verkligen inte ha det när jag föder så det enda positiva med att igångsättningen blev uppskjuten är att jag hinner behandla klart skiten.

• fyrklöver81

Har haft rikliga flytningar och mycket mensvärk i natt. Men inga sammandragningar utan endast mycket mol.
    Nu är allt lugna gatan. Är i vecka 37 nu så jag hoppas detta är
    Förberedelser att förlossning kanske kommer
    Igång redan nästa vecka. Mina tidigare kom 39+6 och 40+6 och vart små vid födsel så förmodligen blir det samma denna gång. Men hoppas går ju :)
    Ska iväg på 70 minuters fotvård nu :)

• fyrklöver81
    Inorr02 skrev 2015-08-15 12:34:58 följande:

på tis är jag 37 veckor hoppas på att den kommer till onsdag 

Är du 37+0 på tisdag?
  • Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-08-15 14:21:00 följande:
    Är du 37+0 på tisdag?
    japp å¨tisdag e jag v 37+0, den får gärna komma mellan v 37 och v 38
  • Mockingjay

Min mamma hade satsat på att bebisen skulle komma idag så hon tog med mig ut i skogen för hon vet att jag inte kan låta bli att plocka bär hur det än är med foglossning och sammandragningar ;-P

Blev mycket blåbär och lingon men ingen bebis, men jag myser av att vara gravid just nu även om det är tungt och stånkigt.

Svar på tråden BF september 2015!