• Svar på tråden BF september 2015!
  • I Walk The Line

Vi har drabbats av dödsfall i familjen, strax begravning och det känns inte alls kul.
    Sist jag var gravid så dog min morfar :(
    Jag har foglossning och förvärkar från hell. Är hemma ändå, men har nu blivit sjukskriven så mannen kan vara hemma och hjälpa till med allt.
    De pratar om tidigare igångsättning, men när gör de det då isåfall? Är i v 35+6 idag.
    Hoppas allt är bra med er alla ❤️

• lördagsgodis

Beklagar iwtl. Dom brukar vilja att man är 37+ innan de sätter igång.

Jag kan inte sova då jag är så nervös och spänd och lite rädd inför vad som komma skall, kommer det gå fort eller dra ut på tiden och kommer jag hinna få min ryggbedövning och hur kommer hon sova sen när hon väl är ute och hur ska det funka med amningen och vad kommer syskonen känna???? Frågorna är många så här på natten:)

• I Walk The Line

Lördagsgodis, ett tips är att läsa om dyktekniken. Finns här på fl bla.
    All rädsla är som bortblåst. Förra förlossningen var helt underbar tack vare den, och jag ser fram emot nästa.
    Jag blev igångsatt sist, och det gick jättebra och snabbt. Mycket, eller allt, tack vare dyktekniken :)

• lördagsgodis

Har just kommit tillbaka från tul och jag blir igångsatt först på måndag... är besviken då han sa den 13 eller 14 för mågra veckor sedan men han sa att det tydligen bara fanns en barnläkare just nu då nden andra var sjuk. Var ju så inställd på att ha bebis i helgen och är lite upprörd över att han alls sa ett datum sist. Ja ja på måndag kl 7.30 ska jag till bb för att gelas och hoppas då på att ha en bebis senast på tisdag! Nu ska jag sova ett tag då jag var uppe så mycket inatt.

Mj du kanske hinner få din bebis innan mig:)

• Sopp

Idag har jag packat upp babiskläder och packat bbväskan - denna gång med nappar och ersättning! Den här ungen ska minsann lära sig ta napp innan fyra månader!

Jag funderar på vad man har för ytterkläder på en nyfödd nu i början av hösten? Känns för varmt för fleeceoverall men för kallt med bara tjocktröja?

• sagofröken
    Inorr02 skrev 2015-08-12 15:34:53 följande:

har ni skivigt  förlossningsbrev  

Jag har diskuterat "önskemål" och tidigare förlossning med min BM och så har hon skrivit in det i systemet, jag förstår det som att det räcker men kanske skriver jag det i säkerhets skulle för hand också och lägger i BB-väskan... Det är bara ett par punkter, tex hur mycket jag blödde vid min förra förlossning så att de kan förebygga det denna gång. 
Svar på tråden BF september 2015!