• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Sonen vaknade och hostade en massa, har feber och kräkts lite... jag är så rädd att bli smittad!

Jobbigt med jobb, hoppas du har bra kolegor som är förstående 26.

• IMHO

Heja min arbetsgivare! Nu har hon hittat ett uppdrag där jag får jobba minst tre timmar per dag och bara mer om jag orkar. Känns precis som vad jag kan uppbringa energi till. Halva fp-dagar får komplettera dessa sista veckor. Känns i kroppen som att det är nära nu.

• lizanilander
    IMHO skrev 2015-08-13 11:20:34 följande:

Heja min arbetsgivare! Nu har hon hittat ett uppdrag där jag får jobba minst tre timmar per dag och bara mer om jag orkar. Känns precis som vad jag kan uppbringa energi till. Halva fp-dagar får komplettera dessa sista veckor. Känns i kroppen som att det är nära nu.

Gud vad skönt för dig :D Ja nu har vi verkligen inte långt kvar! Har precis kommit från besök hos BM, gjort sammanfattning av graviditeten bl.a. Usch, jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt när dom ska känna hur bebisen ligger och känna på huvudet, jag får liksom rätt ont i livmodern, fler som är väldigt ömma? Hon sa iaf att det kändes som en relativt liten bebis och att jag borde ha massa tryck neråt för den var väldigt långt ner i bäckenet :) Känns ju som en bra fördel iaf :)
  • EijaIsland
    lizanilander skrev 2015-08-13 11:35:53 följande:
    Gud vad skönt för dig :D Ja nu har vi verkligen inte långt kvar! Har precis kommit från besök hos BM, gjort sammanfattning av graviditeten bl.a. Usch, jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt när dom ska känna hur bebisen ligger och känna på huvudet, jag får liksom rätt ont i livmodern, fler som är väldigt ömma? Hon sa iaf att det kändes som en relativt liten bebis och att jag borde ha massa tryck neråt för den var väldigt långt ner i bäckenet :) Känns ju som en bra fördel iaf :)
    Jag var på 34 veckors koll i förrgår (är dock kommer 35+4) och tycker som du att det är väldigt obehagligt när hon trycker för att se hur hon ligger. Inte direkt så det gör ont, men det är obehagligt på något sätt och jag hade väldigt svårt att slappna av.
  • Sopp

Jag tycker att det beror helt på vem som gör det. Min förra BM vid första graviditeten var så himla duktig på palputation eller vad det nu heter när man känner på utsidan, mjuka lätta händer. Nuvarande BM tar i på ett helt annat sätt och gräver in händerna för att känna, inte så skönt! Min bulle ligger förövrigt högt upp i ugnen ännu, så tråkigt då den här förlossningen gärna fått starta nu :( Går in i vecka 39 idag, 14(?) dagar kvar och tiden går såååå långsamt. Som att sitta o stirra på klockan i flera veckor i sträck

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-08-13 12:57:07 följande:

Jag tycker att det beror helt på vem som gör det. Min förra BM vid första graviditeten var så himla duktig på palputation eller vad det nu heter när man känner på utsidan, mjuka lätta händer. Nuvarande BM tar i på ett helt annat sätt och gräver in händerna för att känna, inte så skönt! Min bulle ligger förövrigt högt upp i ugnen ännu, så tråkigt då den här förlossningen gärna fått starta nu :( Går in i vecka 39 idag, 14(?) dagar kvar och tiden går såååå långsamt. Som att sitta o stirra på klockan i flera veckor i sträck

hahaha, jag läste sista ordet som "skräck" istället :P men typ samma sak ;) ok, ja min är nog ganska mjuk men jag är liksom superöm ändå. Tur det inte är många gånger kvar hon ska känna :P sen blir det ju annat på förlossningen! Med första så tror jag aldrig han sjönk ner riktigt förrän det drog igång, och jag hoppas ju innerligt att denna kommer liiiite tidigare och det går liiiite smidigare ;) ååh vecka 39 redan.....härligt! Jag går in i 38 på söndag först men känner mig ganska färdig med att va gravid nu :P
  • Sopp

Jag var INTE beredd på hur "hands on(in)" de skulle vara på förlossningen! Kändes som att underlivet var offentlig egendom. Det värsta var när den icke föraviserade demonstrationen på vad som komma skulle när krystvärkarna började komma. Helt plötsligt hade man en arm (eller hand iaf) upp i fitty "lite såhär kommer det kännas snart!" ..ja, eller nu

Ja jag kan ju alltid hoppas på att det startar även om han inte har fixerat sig

• mimspims

Hej, här är en till med bf i september 2015. Har följt tråden sedan januari men inte kommit mig för att skriva tidigare. Hoppas det är okej att hänga på?

Bf alltså 17.9, har en son född 2/2010 och väntar även nu en pojke. Gubben säger att han inte kan göra annat än pojkar. Bor i finland, är så kallad finlandssvensk. Jobbar inom IT, och idag började mammaledigheten (i Finland börjar moderskapsledigheten alltid senast 25 vardagar innan bf)

Lider av foglossning och ischias men mår annars bra. Är absolut inte redo för bebis ännu eftersom husrenoveringen inte ännu är klar...

• IMHO
    mimspims skrev 2015-08-13 14:43:35 följande:

Hej, här är en till med bf i september 2015. Har följt tråden sedan januari men inte kommit mig för att skriva tidigare. Hoppas det är okej att hänga på?

Bf alltså 17.9, har en son född 2/2010 och väntar även nu en pojke. Gubben säger att han inte kan göra annat än pojkar. Bor i finland, är så kallad finlandssvensk. Jobbar inom IT, och idag började mammaledigheten (i Finland börjar moderskapsledigheten alltid senast 25 vardagar innan bf)

Lider av foglossning och ischias men mår annars bra. Är absolut inte redo för bebis ännu eftersom husrenoveringen inte ännu är klar...

Välkommen hit! Då är du två dagar före mig.
  • lördagsgodis

Sonen bara kräks och kräks och har feber, så synd om honom men jag är så rädd att bli smittad och så är jag orolig att dottern ska börja spy hon med...

Svar på tråden BF september 2015!