Sopp skrev 2015-08-13 12:57:07 följande:
Jag tycker att det beror helt på vem som gör det. Min förra BM vid första graviditeten var så himla duktig på palputation eller vad det nu heter när man känner på utsidan, mjuka lätta händer. Nuvarande BM tar i på ett helt annat sätt och gräver in händerna för att känna, inte så skönt! Min bulle ligger förövrigt högt upp i ugnen ännu, så tråkigt då den här förlossningen gärna fått starta nu :( Går in i vecka 39 idag, 14(?) dagar kvar och tiden går såååå långsamt. Som att sitta o stirra på klockan i flera veckor i sträck
hahaha, jag läste sista ordet som "skräck" istället :P men typ samma sak ;) ok, ja min är nog ganska mjuk men jag är liksom superöm ändå. Tur det inte är många gånger kvar hon ska känna :P sen blir det ju annat på förlossningen! Med första så tror jag aldrig han sjönk ner riktigt förrän det drog igång, och jag hoppas ju innerligt att denna kommer liiiite tidigare och det går liiiite smidigare ;) ååh vecka 39 redan.....härligt! Jag går in i 38 på söndag först men känner mig ganska färdig med att va gravid nu :P