• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-08-12 10:47:20 följande:

Har just kommit tillbaka från tul och jag blir igångsatt först på måndag... är besviken då han sa den 13 eller 14 för mågra veckor sedan men han sa att det tydligen bara fanns en barnläkare just nu då nden andra var sjuk. Var ju så inställd på att ha bebis i helgen och är lite upprörd över att han alls sa ett datum sist. Ja ja på måndag kl 7.30 ska jag till bb för att gelas och hoppas då på att ha en bebis senast på tisdag! Nu ska jag sova ett tag då jag var uppe så mycket inatt.

Mj du kanske hinner få din bebis innan mig:)

Förstår din känsla, det är ju vad en ställt in sig på och varje dag efter det känns som en evighet! Därför är jag denna gång helt inställd på att gå över 15 dagar så jag inte ska bli besviken...
  • lördagsgodis

Jag har skrivit förlossningsbrev och packat alla väskor och det skiljer ju bara 3 dagar egentligen men just nu känns dom långa!

Vi har köpt en lite tunnare overall från lindex för den lilla att ha.

• mammalovis
    fyrklöver81 skrev 2015-08-12 16:58:03 följande:
    Längst ner på sidan 1177 vecka 37 under bilden på bebis i mage
    En förklaring till era olika svar är följande:

"Det skiljer sig ofta mellan hur vården uttrycker vilken vecka man är i och hur de flesta blivande föräldrar uttrycker det. När en blivande förälder säger "jag är i vecka 20" brukar det betyda att 19 hela veckor har gått, och att man befinner sig i den påbörjade 20:e veckan. Kanske har det gått tre dagar in i den 20:e veckan. Detta kallar en barnmorska för vecka 19 + 3. Det beror på att vården enbart räknar de hela veckorna, plus dagarna i den påbörjade veckan."  Hittat på 1177 för Hallands landsting
  • sagofröken
    fyrklöver81 skrev 2015-08-12 16:58:03 följande:
    Längst ner på sidan 1177 vecka 37 under bilden på bebis i mage
    Ah, jag ser! Det måste vara en bildtext som hamnat fel va? 
  • fyrklöver81
    sagofröken skrev 2015-08-12 20:05:19 följande:
    Ah, jag ser! Det måste vara en bildtext som hamnat fel va? 
    Ja det tror jag med. 1177 räknar veckor som vi.
  • sagofröken

Jag var helt säker på att det var 38+0 som gällde (två veckor innan och två veckor efter) men tydligen är det 37+0 :)

• Sopp

Jag tror att man säger att det är mest troligt att du föder 38+0 till 42+0, men barnet är färdigutvecklat och man försöker inte förhindra förlossning från 37+0

• 26number1

Herregud, 3 veckor och 14 jobbpass kvar och idag är jag så trött att jag gråter lite :'( Måtte tiden gå fort nu!

Svar på tråden BF september 2015!