• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-08-13 15:26:34 följande:

Sonen bara kräks och kräks och har feber, så synd om honom men jag är så rädd att bli smittad och så är jag orolig att dottern ska börja spy hon med...

Men usch och fy!! Vilket skräckscenario! Hoppas VERKLIGEN inte ni andra blir smittade! Kan det framflyttas ytterligare då med igångsättningen om du blir dålig? Alltså de sätter väl inte igång dig om du är magsjuk?
  • smenskelling
    Sopp skrev 2015-08-13 12:57:07 följande:

Min bulle ligger förövrigt högt upp i ugnen ännu, så tråkigt då den här förlossningen gärna fått starta nu :( Går in i vecka 39 idag, 14(?) dagar kvar och tiden går såååå långsamt. Som att sitta o stirra på klockan i flera veckor i sträck

Vi är exakt lika långt gångna, Va på ultraljud extra idag och vi väntar en knubbig pojke på 4kg, Blir evt igångsatt på måndag (beror på om det finns plats).

Men eftersom du som jag har BF den 26 e Augusti, vad gör du inne på denna september tråd? Frågar bara av ren nyfikenhet, själv är jag aktiv i Augusti trådarna och råka snegla in här och såg ditt inlägg .
  • lördagsgodis

Nej om jag är magsjuk kommer jag skuta på igångsättningen men hoppas innerligt att jag slipper det. Min mamma är här idag och hjälper till med sonen och nu är spjälsängen bäddad och mobilen upphängd, gosekaninen i sängen hade min mormor köpt till bebisen innan hon dog, han heter Alf och jag är så glad att hon hann ge henne något konkret.

• Sopp
    smenskelling skrev 2015-08-13 16:51:45 följande:

Vi är exakt lika långt gångna, Va på ultraljud extra idag och vi väntar en knubbig pojke på 4kg, Blir evt igångsatt på måndag (beror på om det finns plats).

Men eftersom du som jag har BF den 26 e Augusti, vad gör du inne på denna september tråd? Frågar bara av ren nyfikenhet, själv är jag aktiv i Augusti trådarna och råka snegla in här och såg ditt inlägg .

Ja eller jag kanske fuskräknar lite, har BF 27/8 men tänker att det är 14 dagar kvar :) Enligt mim uträkning skulle han komma 1a september, KUB sa sedan 28e och RUL 27e.
  • Inorr02

sover dåligt upp å kissa hela nätterna sammandragningar så fort man vänder sig i sängen. mycket foglossning. sliter drar i magen. 

• Sopp

Själv har jag börjat bli lite risig i magen och känner mig "bakis" precis som i början av graviditeten. Överanalytikern i mig ger mig givetvis falska förhoppningar på att något är på g. Om jag tittar RIKTIGT noga kan man nog ana att magen har sjunkit något också ;)

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-08-14 10:32:26 följande:

Själv har jag börjat bli lite risig i magen och känner mig "bakis" precis som i början av graviditeten. Överanalytikern i mig ger mig givetvis falska förhoppningar på att något är på g. Om jag tittar RIKTIGT noga kan man nog ana att magen har sjunkit något också ;)

PRECIS så skulle jag vilja beskriva mig själv också :O "bakis" liksom på nåt sätt. (har dock inte vart det på många år, men man minns ju känslan) Eller lite som att: hmm....håller jag på att bli sjuk? Extremt seg och trött, magen har sjunkit massa och det trycker på neråt. Magen var lite knas idag, men hade sammandragningar var 5:e minut igår under hela eftermiddagen, idag lite lugnare så kan ju va det som gör att magen blir knäpp :P Imorgon går sista lasset till huset vi ska flytta till så inatt av alla nätter bör bebisen verkligen inte komma! 37 fulla på söndag, men jag tror med att den stannar lite extra ;) 
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-08-13 21:49:14 följande:

sover dåligt upp å kissa hela nätterna sammandragningar så fort man vänder sig i sängen. mycket foglossning. sliter drar i magen. 

ja det är då tur det inte är alltför långt kvar, inte jätteroligt alla gånger att va höggravid :/
Svar på tråden BF september 2015!