• Svar på tråden BF september 2015!
  • IMHO
    mimspims skrev 2015-08-28 13:33:49 följande:

Här snappar 5-åringen upp allt och lite till! Igår åt vi tacos till middag och så säger 5-åringen; ta inte så mycket salsa-sås mamma, du får halsbränna :D

Haha! Underbart och inkännande!
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-08-28 09:38:05 följande:

Min är så liten så han fattar inte ens att en bebis är på g, tycker mest att det är roligt att pilla i naveln när jag försöker förklara :) ingen ide att försöka förklara ilningar heller med andra ord

Ang domningar så kanske jag känner något liknande. Sista veckan får jag en så sjukt obehaglig krypande känsla i primärt vänster sida av kroppen. Får typ sitta och slå på mig själv haha .. :S svårt att somna

Lycka till Liza, så spännande!! Jag är inte alls avundsjuk .. :)

Jag har också känt av lite domningar till och från, mysko men garanterat inget som har nån betydelse :P Tack, vi ska in på ny kontroll imorgon bitti och blir då ev. igångsatt. Får se när bebisen kommer :P
  • MrsHeinerborg
    lizanilander skrev 2015-08-28 21:55:16 följande:
    Jag har också känt av lite domningar till och från, mysko men garanterat inget som har nån betydelse :P Tack, vi ska in på ny kontroll imorgon bitti och blir då ev. igångsatt. Får se när bebisen kommer :P
    Åh lycka till!! Snart har du bebis att gosa med!
  • lördagsgodis

Ååå vad spännande lizan, lycka till!

Snart är det fullt med bebisar i tråden:)

Vår lilla tjej är oxå väldigt lik storasyster till utseendet men hon är mycket nöjdare än syrran som inte sov en hel natt på över ett år och som var väldigt missnöjd första månaderna medans Alva sover, sover, äter,sover och fyller sina blöjor:) hon har några kortare vakenperioder på dagen och hon trivs allra bäst när det är liv och rörelse runt henne.

• lizanilander
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-28 22:24:23 följande:
    Åh lycka till!! Snart har du bebis att gosa med!
    Tack, det kan behövas, börjar bli nervös igen nu :O
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-08-29 02:05:15 följande:

Ååå vad spännande lizan, lycka till!

Snart är det fullt med bebisar i tråden:)

Vår lilla tjej är oxå väldigt lik storasyster till utseendet men hon är mycket nöjdare än syrran som inte sov en hel natt på över ett år och som var väldigt missnöjd första månaderna medans Alva sover, sover, äter,sover och fyller sina blöjor:) hon har några kortare vakenperioder på dagen och hon trivs allra bäst när det är liv och rörelse runt henne.

Ja sakta men säkert börjar de dyka upp! Gud vad skönt för er, vi har haft samma med vår första son, så vi får se hur denna blir :P
  • Mockingjay
    Sopp skrev 2015-08-28 10:26:40 följande:

Hur märker man att dom har olika personligheter? Kände du det direkt?

Märktes nästan med en gång. Viggo (storebror) hade kolik, sov i 10-minuterspass och var även en mycket missnöjd bebis när han var vaken. Kunde inte ligga själv, bara på någon av oss och med napp hela tiden . Rörde vi oss eller om något lät så vaknade han.

Anton tuttar, ligger själv i vagnen, soffan eller babynestet och sover i upp till tre timmar, är vaken utan att skrika eller vara missnöjd . Vi kan flytta honom sovande mellan olika ställen och han reagerar inte med skrik om hundarna skäller, storebror leker högljutt eller ens om vi spelar musik eller dammsuger.
  • Inorr02

bebis värkar inte komma nå tidigare 9 dagar till bf så inte många dagar kvar av augusti blir septemberbarn känns de som. 

• Inorr02

ska man vara så här trött sover större delen av dagen. sover dåligt på natten måste pinka ofta på natten, 

• lördagsgodis

Jag tror man ska vara trött less och otymplig på slutet så man ska vilja krysta ut bebisen när tiden väl kommer:) jag har tagit barnvagnspromenader igår och idag och jag är helt slut när jag kommer hem, kondisen är inte på topp men hoppas på en fin höst så kan jag gå och hämta barnen efter skolan och låta bilen stå.

Svar på tråden BF september 2015!