• Svar på tråden BF september 2015!
  • malbjo

Igår på bf kom vår dotter. Lagom lång förlossning var inne lite efter 03 på natten efter vattenavgång och värkar. 08.15 tittade hon ut. Trodde inte jag skulle få Eda pga tidigare läkarbeslut ang det dock 16 år sedan men bm kollade och vid 07 sattes nålen i ryggen och jag var 7-8 cm öppen. Sedan var det en fröjd för min del var det alldeles underbart eller ja allt är väl relativt men jämfört med innan var det underbart. Moderkakan ville inte lossna så läkare tillkallades och det var en hårsmån från op men läkaren slet ut den kändes som hon hade hela armen inne i mig... mycket oskönt men ändå skönt att slippa sövas och behöva vara ifrån sambo och bebis. Pga stora blödningar fick jag inte åka hem vilket kändes tråkigt min plan var att få komma hem. Trivs inte alls på sjukhus men det var bara att gilla läget. Idag vis lunch fick vi komma hem så skönt att bata hemma på gården o alla djuren. Har sjukt mycket energi både bakat bröd och damsugit hade inte sambon o dottern stoppat mig hade jag nog gett mig ut i stallet för att mocka oxå trots läkarens direktiv som var vila o ta det lugnt. Men efter i princip 9 månaders stillhet och ont så är det såååå skönt att ha fått tillbaka min kropp :)

Thea vägde 4290 o var 53 lång så det var en stor tös. Så stor så hon ska tilläggsmatas med ersättning för att inte få blodtrycksfall.

Lycka till alla ni som är på G och grattis till alla er som fått.

• Annelufs

Här har det också blivit bebis! En liten gosse som kom med väldig hast på BF+1. Han väger 3955 gram och är 49 cm lång.

Det hela började med vattenavgång och någon minut efter det kom värkarna, direkt med 3 minuters mellanrum. 25 minuter senare var det inte ens två minuter emellan. Då insåg jag att det där sjukhuset sju mil bort som vi blev hänvisade till pga att det var hel fullt i Göteborg, det var helt otänkbart att åka till. Så vi ringde förlossningskoordinatorn och förklarade läget och vips, så fanns det plats på närmsta sjukhus ändå. Tur var väl det, för när vi kom fram till sjukhusparkeringen, då hade jag krystvärkar. Knappt en och en halv timme efter att det drog igång hemmavid var han ute ur magen. Galet fort, men också galet bra.

• mimspims

Grattis till alla bebisar!!

Finns det någon kvar som väntar ännu? Bf imorgon och ingen bebis i sikte ännu. Kroppen luras däremot, förra natten hade jag regelbundna värkar med 3-5 minuters mellanrum men sen avtog allt på morgonen, den besvikelsen alltså...

• IMHO
    mimspims skrev 2015-09-16 08:38:29 följande:

Finns det någon kvar som väntar ännu? Bf imorgon och ingen bebis i sikte ännu. Kroppen luras däremot, förra natten hade jag regelbundna värkar med 3-5 minuters mellanrum men sen avtog allt på morgonen, den besvikelsen alltså...

Ja, vi väntar ännu. Bm idag och BF på söndag. Otåligheten lurar runt varje hörn i lägenheten. Sömnen är bristfällig. Värkarna luras här med, men inte ens en slempropp har dykt upp. Däremot leker bebisen och har kul i magen, så lite action är det ju.
  • myraaan

Jag är kvar! Bf på lördag och kroppen har lurat mig i 3dagar nu... har ingen aning om det är på g eller inte. Vill bara föda nu!

mimspims skrev 2015-09-16 08:38:29 följande:

Svar på tråden BF september 2015!