• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 14:00:23 följande:

För att jag kommer ihåg hur bra vi har haft det tillsammans och jag går (överoptimistiskt?) omkring och tror att om jag bara hittar det där magiska tricket som öppnar knutarna så får jag tillbaks henne som hon var.

Kanske lite "koka groda"-metaforen. Hur långt ska man sen gå innan man bryter upp en familj med tre barn? Jag anser inte heller att "fram med muttan eller så flyttar jag" är riktigt en vuxen approach. Jag har föreslagit parterapi tidigare men hon var inte så taggad på det, kanske jag borde fara på terapin ensam(?). Låter lite löjligt det också.

Jag tycker du återigen ska försöka prata med din partner om sex, med helt öppna frågor om vad hon tycker och tänker. Börja med hur hon tänker och se om ni kan mötas utifrån det. Därefter kan du berätta hur du känner lugnt och uppriktigt. Funkar inte det och ingen ändring sker tycker jag att du på allvar ska fundera på skilsmässa... Man har bara ett liv.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-30 13:06:47 följande:
    Den här tråden handlar om (vissa) kvinnors bristande sexlust och vad den kan bero på. Många kvinnor här (och en del män, som exempelvis Andrew) har försökt förklara detta från olika håll och synvinklar, ofta tydligt och konkret, men vissa män vägrar ju fatta. Varför lyssnar ni inte? Varför ställer ni inte följdfrågor och försöker lära er någonting? Varför inte bara ta till sig av de synpunkter som framkommer, öppet och förutsättningslöst, fundera på allt det kloka, bra och vettiga som sägs, i stället för att envisas med sådant där som att "kvinnor inte vet explicit vad dom tänker/inte tänder på, dom försöker bara motivera saken för sig själv efteråt"?
    Därför det är precis så, jag skulle inte säga det om jag inte var helt övertygad själv.

Kvinnor vet inte hur de fungerar sexuellt, och när de beskriver hur de fungerar så innehåller det just de här svävande sakerna som inte har något med deras underliggande attraktion att göra.

Att kvinnor motiverar saker de redan gjort sexuellt efteråt är ren fakta. Först handlar kvinnor, och det är helt emotionellt drivet, sen hittar de på en vettig förklaring efteråt som är till för att övertyga omgivningen men lika mycket de själva.
  • Rosemary
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:38:04 följande:
    Vi tar ett barnsligt exempel

Din man säger att han inte vill ha sex med dig eftersom han inte är avslappnad. Orsaken att han inte är avslappnad är att han alltid är den som kör bil i familjen (era jobbresor, helger etc). Så du säger att du gärna kan köra halva vägen men det vill han inte eftersom han tycker att det är hans bil och att han vill köra. Du insisterar att köra och han sitter bredvid och kommenterar varje rörelse du gör fel tills du tappar nerverna och säger till åt honom varefter han sitter och surar. Är han avkopplad nu? Och sen tänker du att 90% av er vardag spenderas i bilen.
    Jag kan förstå att man tappar självförtroendet om den andra parten går in och kommenterar varje steg man tar. Men jag kan inte förstå hur man står ut med situationen i längden, år ut och år in, särskilt om sexlivet påverkas av det och man klart och tydligt kan se kopplingen. När man väl har fattat hur saker och ting hänger ihop får man ju faktiskt lov att ta tag i situationen. Så varför gör du inte det?
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:10:20 följande:
    Har du någon gång pratat med henne om hur hon helst skulle vilja ha ert sexliv? Har du låtit henne beskriva hur hennes "drömsexliv" ser ut tex? Har du frågat henne vad hon vill att du ska göra för att hon ska vilja ha sex? Använder ni leksaker? Har ni pratat om det?

Vet du vad hon njuter allra mest av?
    Gjorde du det med din exman? Vad kom ni fram till?
  • Anton Chigurh
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 13:48:53 följande:
    Hmm, och när man förhör människor under tortyr så säger de mer saker än annars, i Spanien lyckades man få en hel massa människor att erkänna att de var häxor.

Det finns nog de som vill göra något åt sitt sexliv, men om du hotar med skilsmässa så har du ju knappast gjort det till ett lågmält samtal på lika villkor.

Under ligt vad lite empati och förståelse du har för andra människor, du låter lite som en psykopat egentlgen. Har du testat dig för det?
    Inlägg 206

Varför ignorerar du det !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Celines Essence
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:55:06 följande:

Massage är ofta det som används som förspel när vi har sex. Brukar nog också massera henne helt utan baktankar om det behövs

Bra
  • Anonym (Det händer)
    VanDerToffel skrev 2014-12-30 13:13:02 följande:
    Du fäster dig kanske för mycket vid exemplen. Pointen är att det inte är jobbigt - det är omöjligt. Om målen skulle vara fasta så skulle det vara jobbigt - men man skulle göra det och saken skulle per definition vara fixad och resultatet skulle vara en kvinna som vill ha sex. Men målen är flytande - idag ska du vara sådan här och i morgon sådär. Vilket igen får mig att återgå till teorin att en kvinna antingen vill ha sex eller inte (beroende på om det behövs) och resten är bortförklaringar (för sig själv och sin partner).

Jag kan inte tänka mig ett enklare sätt att driva min fru till vansinne än att säga att "gå du med barnen till pulkabacken - jag lagar mat och packar inför resan". Hon skulle studsa runt väggarna av kontrollbehov. Jag har sagt att jag kan sköta den här och den där sysslan men nej - sånt ska göras precis när och hur hon vill. Och sen kommer orsaken att "jag är så upptagen med att få vardagen att fungera för att sex ska nappa".
    Klart att det är så.

I Daily Mail var det en historia om en gift man i Boston, som att tröttnat på att få nej från sin fru så han hade gjort en excelfil med datum och de olika skäl som hon gav honom för att det var omöjligt att ha sex just den kvällen. Det var typ några månader och det var en djävla massa olika orsaker den här kvinnan lyckades hitta på för att inte ha sex.

Poängen är att en kvinna som vill ha sex med en viss man kommer att ha det. När det är viktigt för henne, eller hon känner lust. När hon inte vill, så kommer alla de här orden istället, och den fittiga attityden runt hur vardagen är.
  • Anonym (Det händer)
    Celines Essence skrev 2014-12-30 13:21:56 följande:
    Okej. Om hon skyller på att hon har mycket att göra, fast du försökt gjort saker förstår jag ditt problem. Tro inte att kvinnor generellt fungerar så. Precis som att män inte fungerar lika. Vill hon ha sex när hon är utvilad då?
    Kvinnor som inte vill ha sex med sin man, fungerar generellt så, jo.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 14:00:25 följande:

Ja exakt. Men det där hänger samman med just kvinnors oförmåga att förstå hur de fungerar sexuellt. När de inte förstår så föröker de tolka sig själva och då låter det precis sådär ologiskt.

Män ska "ta för sig" men vara "lyhörda" som ett exempel, du nämner många.

Grejen är att med rätt man, som hon känner saker för så kommer hon att tolka det positivt. När han förhandlar med henne så är han lyhörd, och när han är bestämd så är han manlig.

Med en annan man som hon inte gillar, eller samma man som hon nu tappat känslorna för, så kommer samma situationer att tolkas diametralt annorlunda. När han inte förhandlar så "ser han inte henne" och när han förhandlar så är han så avtändande mesig.

Eftersom kvinnan inte förstår det här inom sig själv så kommer hon alltid att ge de här motsägelsefulla signalerna som är omöjliga att förlja för dig som man eftersom du har en logiskt uppbyggd hjärna och inte känslomässig så du försöker tolka vad hon säger och lyssna, men det är poänglöst.

Ditt jobb som man är att ignorera vad kvinnan säger och se till vad hon gör istället, och sen göra vad du vet fungerar med kvinnor generellt. 

Ja självklart kan inte vilken man som helst sätta min kropp i brand. Självklart kan inte man jag INTE GILLAR tända mig. Självklart kan mitt ex inte förvänta mig att jag ska tända om han trycker upp mig mot väggen. Självklart tänder jag inte på att en gubbe på bussen gör det....tänk på besvärliga kvinnor är....
  • Celines Essence
    Anton Chigurh skrev 2014-12-30 13:39:18 följande:

Jag tror nog att Celine klarar av att läsa, utan några som helst problem med att ta till sig innebörden av dina inlägg...

Citerat från inlägg nr 52. Ditt...inlägg, Dh

Notera min kursivering, fetmarkering, och framför allt, min understrykning.

Inlägget då:

"Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt."

Svar på tråden Min fru vill, men inget händer